تاريخ انتشار: 18 اسفند 1399 ساعت 21:19:37
با خاک یکسان می کنیم

✍️وزیر دفاع کشورمان طی چهار سال گذشته همگام با برخی دیگر از فرماندهان عالی و حتی فراتر از آنها از آمادگی برای ورود در جنگ و از قدرت موشکی کشورمان برای با خاک یکسان کردن شهرهای برخی کشورها مانند اسرائیل و آمریکا تاکید می کند که شاید با توجه به اطلاعات وزیر محترم از داشته های دفاعی کشور تصور درستی هم باشد اما شاید اظهاراتی از این دست نیازمند توجه و پاسخ صریح و روشن به چند سوال ابتدایی است.
✍️وقتی وزیر دفاع و سایر مقامات ارشد نظامی بی وقفه و به هر بهانه از با خاک یکسان کردن شهرها یعنی محل سکونت آحاد مردم غیر نظامی یک کشور  می گویند یعنی علی القاعده  دکترین و سیاست های نظامی برگرفته از باورهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تغییر و حرمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی در تهاجم به مردم غیر نظامی دیگر مرجعیت ندارد. باورهایی که در سخت ترین روزهای جنگ  و علی رغم تشدید حملات هوایی و موشکی بی وقفه عراق به بسیاری از شهرها و پایتخت ایران و کاربرد بسیار گسترده سلاح های شیمیایی علیه خطوط مقدم و حتی شهرهای ایران و حلبچه عراق برای مقابله به مثل ، استفاده از سلاح کشتار جمعی و حمله هوایی و موشکی به شهرهای عراق مجوز صادر  نکردند.
✍️شاید سوال جدی است اگر از امثال وزیر دفاع و سایر فرماندهان ارشد نظامی بپرسیم اگر به همین منوال تا مدتی دیگر از ظرفیت بالای دسترسی به امکان غنی سازی لازم ساخت و تولید سلاح اتمی برخوردار شدیم در برابر تهدید اتمی مثلا اسراییل و حتی آمریکا چه خواهیم کرد؟ آیا مشابه اتکا بر قدرت موشکی که به همت جمع کثیری از متخصصین طی حدود ۳۸ سال تلاش مستمر بدست آمده و ما را در موضع تهدید به اقدام متقابل تا با خاک یکسان کردن شهرها رسانده به تهدید متقابل استفاده از سلاح اتمی متوسل نخواهیم شد؟
✍️اینکه طی سال های گذشته و پس از نمایش چند باره قدرت موشکی نقطه زن دور بُرد کشورمان که حتما برای همه مایه مباهات خواهد بود مکرر شاهدیم که مقامات روحانی مانند ائمه جمعه که طبیعتا باید نماد شخصیت فرهنگی ، معنوی و مذهبی باشند بیش از فرماندهان نظامی بر توانمندی قدرت موشکی اشاره کرده و می بالند. شاید باید همه بترسند، از قشر عالم مذهبی که صدها سال در تبلیغات دینی از دکترین خون بر شمشیر پیروز است گفته بودند و امروز در مسند حاکمیت دینی به جای اشاره به تولید اندیشه و تسخیر دانشگاه های جهان جز از افزایش قدرت مخرب موشک نمی گویند.
✍️تبلیغات این روزها در مورد دیدار بسیار کوتاه ۵۶ دقیقه با مترجم پاپ و آیت الله سیستانی در نجف اشرف در نوع خود از زوایای مختلف حائز اهمیت بود. آیت الله سیستانی که در آستانه سقوط دولت و تسلط کامل داعش بر عراق با صدور فتوای کوتاه وجوب مقابله عمومی با داعش از جنس فتوای میرزای شیرازی در غائله تنباکو و حکم امام راحل برای درهم کوبیدن حکومت نظامی و ... زمینه خیزش و حرکت مسلحانه مردم عراق را فراهم ساخت بی آنکه قصد ورود و مداخله در فضای سیاسی و مدیریت حکومتی را داشته باشد.
✍️انتخاب آیت الله سیستانی برای ملاقات با پاپ شاید با تاکید بر حکم وحدت بخش ضد داعش به برجسته سازی نقش و جایگاه جهانی معظم له در افکار عمومی جهان بیانجامد. نقش و موقعیتی که قطعا برای آیت الله سیستانی واجد اهمیت نیست اما می تواند به شدت مورد توجه مسلمانان و شیعیان جهان باشد.
✍️آیت الله سیستانی صاحب و حاکم حکومت نیست لذا مقید و موظف به دفاع و توجیه کارآمدی حکومت و عملکرد مدیران حکومتی هم نخواهد بود چنانچه روحانیون ایران به واسطه حاکمیت در حکومت ناچار از توجیه تصمیمات و عملکرد حکومت و رفتار حاکمان هستند تا جایی که طی سال های اخیر متاسفانه حتی در توجیه شرایط رفتار ناصحیح حاکمیتی شاهد جعل روایات نبوی مانند روایت مکارم الاخلاق ، ثروت اندوزی و .... توسط برخی علما بودیم که به شدت وجهه ی دین را مخدوش و دین گریزی را ترغیب می کنند.
✍️حضور پاپ در عراق شاید به یک تعارض تاریخی مراکز دینی شیعه هم اشاره داشت که باید به دقت و به موقع شنیده شود. عراق نوشت پاپ با مرجع عالی شیعیان جهان و در ایران نوشتند پاپ با مرجع عالی شیعیان عراق دیدار کرد. تلویزیون ایران هم احتمالا به پیروی از برخی مراجع رسمی اصولا خبر حضور پاپ در عراق و ملاقات کوتاه اما احتمالا مهم دو مرجع دینی را ندید. ۱۸اسفند۹۹

  تعداد بازديدها: 2793
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88926
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.