تاريخ انتشار: 17 اسفند 1399 ساعت 23:12:17
به مردی با تو پیوستم

✍️دانشگاه شریف اولین میزبان فعالیت امور خیریه و انسانی دانشجویانی بود که به سرعت و با استقبالی کم سابقه به جمعیت خیریه غیر سیاسی ، غیر انتفاعی و غیر دولتی امام علی(ع) نامگذاری و شناخته شد. جمعیتی مدعی انجام امور خیر و امدادی با ده ها مرکز و هزاران دانشجوی جوان فعال بیزار از سیاست ، چاپلوسی و مقدس مقدس نمایی که به عضویت در جمعیتی امدادی به نام نامی امام علی (ع)  افتخار کرده و به خود می بالند.
✍️مسولین جوان جمعیت خیره امام علی(ع) در اول تیر ۹۹ و علی رغم ساماندهی گسترده ترین فعالیت امدادی مردمی که در کمک به اقشار ضعیف و آسیب دیده و مقابله با کرونا داشتند به اتهام توهین به امام خمینی و مقام معظم رهبری و البته اقدام علیه امنیت ملی توسط قرارگاه ثارالله بازداشت و به زندان امنیتی منتقل شدند.  اینکه حتی در صورت اثبات توهین به امام و رهبری که قطعا از نگاه مردم هم خطایی نابخشودنی است چه نسبتی بین توهین و اقدام علیه امنیت ملی که باید تهدید کننده ارکان موجودیت کشور باشد وجود دارد مشخص نیست. بهرحال اتهامات وارده می توانست بی هیچ ارتباطی با موجودیت و فعالیت جمعیت مورد رسیدگی قرار گیرد.
✍️اصولا باید توضیح دهند امنیت ملی چیست که هر کس به هر جرمی متهم و دستگیر شود حتما یک وجه داستان اتهامی اقدام علیه امنیت ملی هم هست. مشخص نیست چرا به زعم تنظیم کنندگان کیفر خواست های امنیتی به نوعی هموطنان بالقوه متهم اقدام علیه امنیت ملی ایران هم هستند مگر اینکه قادر به اثبات خلافش باشند.
✍️اینکه چرا وزیر کشور که باید مدافع و مشوق قانونی گسترش فعالیت مراکز غیر دولتی ، غیر سیاسی و غیر انتفاعی باشد در لباس دادستان به طرح شکایت از جمعیت امام علی (ع) اقدام و محکمه قضایی نیز  حکم انحلال را صادر و لازم الاجرا می داند بماند تا شاید در آینده در کنار نقش وزیر کشور در افزایش قیمت بنزین و تلفات انسانی اعتراضات مردمی آبان ۹۸ یک روزی مورد بررسی قرار گیرد.
✍️اما زلزله کرمانشاه و سیل ۹۸ شاید فرصتی مناسب بود تا بخشی از دلیل احتمالی ایراد اتهام و انحلال جمعیت امام علی (ع) روشن گردد ، چرا که به یکباره شاهد تبلیغات بی وقفه تلویزیون با محوریت نقش کلیدی و منحصر به فرد برخی عناصر و مراکز خاص بعنوان قهرمانان امداد رسانی به آسیب دیدگان حوادث ملی مطرح شوند تا جایی که حتی صدای اعتراض ارتش و جمعیت هلال احمر در برابر این حجم از تبلیغات یکسویه و رفتار نامناسب تلویزیون در قهرمان سازی شنیده شود.
✍️جمعیت امام علی (ع) در کنار صدها جمعیت و پایگاه مردمی دیگر با تمام توان همگام با بسیاری از چهره های محبوب ورزشی و هنری در صدد جمع آوری کمک های مردمی و امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله و سیل بودند که در اقدامی حیرت انگیز شاهد اتهام سازی توهین آمیز برخی مراکز و جریانات سیاسی و رسانه ای قدرتمند علیه چهره ها و برخی مراکز مردمی حاضر در امداد رسانی بودیم . شاید افزایش انفجاری سطح محبوبیت جمعیت دانشجویی خیریه امام علی (ع) هم به همین دلیل از این قاعده مستثنا نبود.
✍️مقابله حذفی با فعالیت انسان دوستانه تشکل های غیر دولتی و غیر سیاسی موضوع جدیدی نیست ، چنانچه حتی موازی سازی و برخورد حذفی با فعالیت در دفاع از حقوق ایران در برابر خباثت و دشمنی آمریکا و اسراییل یا حمایت از حقوق ابتدایی جانبازان شیمیایی که در حوزه بین الملل به دفاع از حقوق ایران شناخته می شد هم از این قاعده غیر منطقی مستثناء خارج نبود . متاسفانه مراکز رسمی اثبات کردند که صرفا فعالیت غیر دولتی دستور پذیر را مشروع و قابل تحمل می دانند.
✍️ایکاش برخی قادر به قبول این نکته ساده اما جدی بودند که قهرمان سازی تبلیغی دستوری جز نمایش پوچ هالیوودی و بالیوودی نیست که شادروان غلامرضا تختی نه به بازوبند اعطایی پهلوی که توسط یکایک مردم ایران طی دهه های متوالی جهان پهلوان بی چون و چرای ایران شد . راهی که قطعا از برنامه های چهره سازی از عناصر خاص به بهانه زلزله و سیل عبور نمی کند . شاید وصف حال ما هم باشد آن روزها که شهریار ادبیات ایران فرمود: گمان کردم که با من همدل و همدین و همدردی به مردی با تو پیوستم ../۱۷اسفند۹۹

  تعداد بازديدها: 2619
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88918
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.