تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 ساعت 22:57:15
حاج احمدآقا، افراد دفتر امام را چگونه انتخاب می کرد؟

سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در خاطرات خود به چگونگی انتخاب افراد دفتر امام به وسیله حاج احمد آقا و دقت نظر و هوشیاری ایشان در این زمینه اشاره کرده است.

جی پلاس، سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی درباره انتخاب افراد دفتر امام به وسیله حاج احمد آقا و دقت نظر و هوشیاری ایشان در این باره گفته است:

 افرادی که برای دفتر انتخاب می شدند، خیلی سالم بودند. می گفت:‌‎ ‎‌لازم نیست همه سیاسی باشند. ما از این مسأله تعجب می کردیم که یک‌‎ ‎‌آدم خیلی معمولی را مسئول تلکس کرده بودند؛ اما احمد عقیده داشت‌‎ ‎‌که این آدم، هیچ خطری ندارد؛ نهایت کار او این است که تلکس را از این‌ طرف بردارد و به کس دیگری تحویل دهد؛ ولی آدم مطمئن و متعهدی‌‎ ‎‌است و از جهت ایمان انقلابی و امانتداری تا آن حد می فهمد که باید این‌‎ ‎‌کاغذ را از اینجا بردارد و به جای دیگری برساند؛ اما اگر غیر از این باشد،‌‎ ‎‌ممکن است از خودش اجتهاد کند و در بین راه به چند نفر خبر بدهد.

من‌‎ ‎‌فکر می کنم یکی از دلایلی که دفتر امام سالم ماند و هیچ نفوذی در آن‌‎ ‎‌صورت نگرفت، همین هوشیاری و دقت نظر احمد بود که هر کسی را در‌‎ ‎‌جایی که مناسب بود، می گمارد.‌

برشی از کتاب یک ساغر از هزار: سیری در عرفان امام خمینی (س)؛ مقالات، سخنرانیها، مصاحبه‌ ها و خاطرات؛ ص ۴۸۴-۴۸۵؛ چاپ سوم (۱۳۸۷)؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج.

  تعداد بازديدها: 1806
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88868
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.