تاريخ انتشار: 04 اسفند 1399 ساعت 00:08:16
یک مسئول ارشد صهیونیستی:اسرائیل رو به زوال و نابودی است

یک مسئول بلندپایه صهیونیستی نسبت به نابودی اسرائیل در آینده هشدار داد.

به گزارش جماران به نقل از  روسیا الیوم، یک مسئول امنیتی بلندپایه اسرائیلی هشدار داد که «اسرائیل برای نسل آینده باقی نمی ماند». این مسئول اسرائیلی نگرانی خود را از زوال اسرائیل به دلایل داخلی ابراز کرد.

«یوفال دیسکین» رئیس سابق دستگاه امنیت عمومی رژیم اشغالگر اسرائیل(شاباک) تأکید کرد که بیشتر بار اقتصادی و نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل را فقط 30 درصد از اسرائیلی ها متحمل می شوند و به این شیوه جامعه رژیم صهیونیستی از مشکلاتی که در انتظارش است جان سالم به در نمی برد.

دیسکین در مقاله ای در روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت که پرسشی وجودی و استراتژیک وجود دارد که بحران کرونا میزان خطراتش را روشن کرد: آیا اسرائیل از همبستگی اجتماعی و انعطاف اقتصادی و قدرت نظامی و امنیتی برای تضمین وجودش برای نسل آینده برخوردار است؟

وی نوشت که درباره رویکردهای دیموگرافی،اجتماعی و اقتصادی که به جوهره رژیم اسرائیل را تغییر می دهد و می تواند وجود این رژیم را طی یک نسل به خطر بیندازد سخن می گویم زیرا چندپارگی میان اسرائیلی ها عمیق شده است و شکاف میان راستگراها و چپگراها بیش از اختلاف میان یهودی ها و عرب ها بر این رژیم حاکم شده است. همچنین بی اعتمادی به حاکمیت رو به روز بیشتر،فساد در دولت گسترش پیدا کرده و همبستگی اجتماعی ضعیف تر شده است.

این مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت: قدرت به اصطلاح منطقه ای به نام اسرائیل قادر به کنترل چند منطقه نیست. بر اساس آمار و ارقام دستگاه مرکزی آمار بعد از تقریبا 40 سال متوجه می شویم که نیمی از ساکنان سرزمین های اشغالی از دینداران و از عرب ها هستند و این مهم است که امروز مشترکات بین آنها را بفهمیم؛ اینها بر چهره رژیم اسرائیل در آینده و بر توانش برای بقاء طی 30 تا 40 سال تأثیر می گذارد.

وی نوشت:حریدیم (بنیادگرایان شاخه یهودیت ارتدکس )تبدیل به باری بر دوش رژیم اشغالگر شدند و برخی از آنها وابسته به گرایش های ضد صهیونیستی شده اند و برای آنها اسرائیل در مسیر شکست قرار دارد.

دیسکین تأکید کرد: اگر دولت های بعدی رژیم اشغالکر اسرائیل فورا تدابیری برای تغییر رفتار اینها یعنی حریدیم اتخاذ نکنند عواقب ویرانگری در انتظار این رژیم خواهد بود.

وی درادامه نوشت: علاوه بر حریدیم برخی قبایل چند هویتی نیز هستند:سکولار سنتی،قومی گرای دینی،تندرو، مزراحیم و اشکنازیم،طبقه متوسط،ثروتمند،محروم و به حاشیه رانده شده ها که تحمل بار زیاد در نتیجه عدم مشارکت ارتدوکس ها در اقتصاد و جامعه صهیونیستی و خدمت نظامی ، برای شان دشوار است.

این مسئول بلندپایه صهیونیستی تأکید کرد که نیاز نیست که کارشناس باشی تا بفهمی اسرائیل در چنین وضعی نمی تواند به لحاظ اقتصادی،اجتماعی و امنیتی به بقای خود ادامه دهد.

یوفال دیسکین در پایان نوشت که بدتر از آن این است که بیشتر یهودی ها ترجیح می دهند به جای سرزمین های اشغالی در مکان دیگری از جهان زندگی کنند زیرا در سرزمین های اشغالی امروز  بار اقتصادی،اجتماعی و سیاسی به شکل نابرابر  تقسیم شده است و نتیجه چنین چیزی این است که رژیم اسرائیل نمی تواند در برابر تهدیدهای مختلف در منطقه ای که به دشواری در آن به سر می برد، پایدار بماند.

  تعداد بازديدها: 967
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88793
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.