تاريخ انتشار: 01 اسفند 1399 ساعت 21:42:26
واکنش اتحادیه اروپا به سیگنال برجامی آمریکا: زمان دیپلماسی فرا رسید

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سیگنال‌های برجامی کاخ سفید گفت: زمان دیپلماسی فرا رسیده است و اقدامات آمریکا فضا و شرایطی را ایجاد کرده تا تلاش‌های دیپلماتیکی که در چند هفته اخیر درباره برجام در جریان بوده تسریع شود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سیگنال‌های برجامی کاخ سفید گفت: زمان دیپلماسی فرا رسیده است و اقدامات آمریکا فضا و شرایطی را ایجاد کرده تا تلاش های دیپلماتیکی که در چند هفته اخیر درباره برجام در جریان بوده تسریع شود.

پیتر استانو روز جمعه در نشست با توجیهی با خبرنگاران تصریح کرد که جوسپ بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام بشدت تلاش می‌کند تا این توافق را به ریل اصلی بازگرداند. این مساله به گفته او شامل برگرداندن ایران به اجرای کامل تعهداتش ذیل برجام و پیوستن دوباره آمریکا به این توافق اسقبال  می‌شود.

او در این عین حال بدون استناد به مورد خاص مبتنی بر اقدام عملی ادعا کرد که تحریم‌های علیه ایران را وفق برجام رفع کرده و از ناحیه این اتحادیه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران باقی نمانده که ناقض تعهدات امضا کنندگان اروپایی برجام باشد.

وزیران خارجه اروپا و آمریکا روز دوشنبه -۴ اسفند - درباره آخرین تحولات بین‌المللی از جمله ایران و برجام گفت‌وگو مى کنند

نشست پیش‌رو به ریاست «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.

آینده روابط اتحادیه اروپا و آمریکا، چالش‌های امنیتی و دفاعی مشترک اتحادیه اروپا، تحولات میانمار، اتیوپی، بلاروس و روسیه از دیگر موضوعات این نشست عنوان شده است.

این نشست یک روز پس از آن برگزار خواهد شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران برای تغییر رای جمهوری اسلامی در خصوص توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام و پروتکل الحاقی چانه زنی خواهد کرد.

  تعداد بازديدها: 1017
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88768
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.