تاريخ انتشار: 28 بهمن 1399 ساعت 22:51:37
احکامی که امام(ره) در ۲۸ بهمن ماه صادر کرد

امام خمینی(ره) در بیست و هشتم بهمن ماه سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احکام متفاوتی صادر کردند.

جی پلاس، در بیست و هشتم بهمن ماه سال های حیات پربرکت امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان احکام متفاوتی صادر کردند که در ادامه مطلب به آنها اشاره شده است:

حکم انتصاب عبدالمجید معادیخواه به سمت مسئول هماهنگی تبلیغات خارج از کشور

در بیست و هشتم بهمن سال ۶۰، امام خمینی، حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه را به عنوان مسئول هماهنگی تبلیغات خارج از کشور منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت‌ الاسلام آقای معادیخواه، وزیر محترم ارشاد اسلامی

با تشکر از زحمات شما و سایر گروه ها و افرادی که در بزرگداشت سالروز انقلاب اسلامی متحمل زحماتی شده‌ اند، و با توجه به آنکه تبلیغات خارج از کشور با آنهمه تبلیغات مسموم علیه اسلام و انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، و نظر به آنکه هماهنگ و منسجم بودن آن موجب تأثیر بیشتری خواهد بود، جناب عالی را به عنوان هماهنگ کنندۀ تبلیغات خارج کشور تعیین نمودم، تا با تأیید خداوند متعال و همکاری تمام افراد و نهادها و ارگان ها و سازمان ها که در این زمینه فعالیت دارند، به این امر حیاتی ادامه داده و جدّاً جلو بی‌نظمی ها و تکروی ها گرفته شود، تا از سمپاشی ها و تبلیغات دروغین دستگاه های شایعه‌ ساز و دروغ‌ پرداز به مقدار توان جلوگیری شود و جمهوری اسلامی و انگیزه‌ های انقلاب ایران را به همان نحو که هست معرفی نمایند. از خداوند متعال توفیق جنابعالی و همگان را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة اللّه‌ و برکاته.

28 بهمن 1360

روح اللّه‌ الموسوی الخمینی"

صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص ۶۴

حکم انتصاب سید احمد فهری زنجانی به عنوان نمایندۀ شرعی در کشور سوریه و لبنان

در بیست و هشتم بهمن سال ۶۱ مطابق با سوم جمادی الاول ۱۴۰۳، امام خمینی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد فهری زنجانی را به عنوان نماینده خود در اخذ وجوهات شرعیه در سوریه و لبنان منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

الحمدللّه‌ رب العالمین، والصلوة و السلام علی محمد و آله الطاهرین، و لعنة اللّه‌ علی اعدائهم اجمعین.

و بعد، جناب حجت‌ الاسلام آقای حاج سید احمد فهری زنجانی ـ دامت افاضاته ـ که مدتی از عمر شریف خود را در حوزه‌ های مقدسۀ علمیه صرف تحصیل علوم دینیه نموده‌ اند، از طرف اینجانب به عنوان نمایندگی در کشور سوریه و لبنان منصوب می‌ شوند که ان‌شاءاللّه‌ تعالی در رفع مشکلات مذهبی و نیازهای دینی مردم آن سامان اقدام نموده و سعی کافی را در این باره مبذول دارند. و در این رابطه مجازند در اخذ وجوه شرعیه و صرف آن در موارد منطبقه؛ و مجازند سهم سادات را به سادات مستحق بپردازند و نصف از سهم مبارک امام ـ علیه‌السلام ـ را نیز در موارد ترویج شریعت مقدسه و اعلای کلمۀ طیبۀ اسلام به مصرف برسانند.

«و اوصیه ـ ایّده‌اللّه‌ تعالی ـ بما اوصی به السلف الصالح من ملازمة التقوی والتجنب عن الهوی و التمسک بعروة الاحتیاط»؛ والسلام علیه و علی اخواننا المؤمنین و رحمة‌ اللّه‌ و برکاته.

به تاریخ سوم جمادی‌ الاولی 1403

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۳۳۶

  تعداد بازديدها: 1449
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88741
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.