تاريخ انتشار: 24 بهمن 1399 ساعت 23:52:10
مساجد انگلیس در واکسیناسیون کرونا موفق عمل کرده‌اند

ابتکارهایی که با مساجد انگلیس از جمله مسجد کیگلی در یورکشایر غربی فعالیت داشته‌اند معتقدند که مساجد نقش مهمی در اطمینان بخشی به مسلمانان برای آمدن و واکسن زدن داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از thetelegraphandargus، به گفته صاحب‌نظران، عملیات واکسیناسیون کرونا که هم اکنون در چند مسجد بریتانیا آغاز شده است، با موفقیت قابل توجهی روبرو بوده و اعضای مساجد نقش قابل توجهی در تشویق مردم به واکسن زدن داشته‌اند.

یک کلینیک واکسیناسیون سرپایی که در مسجد کیگلی در انگلیس راه اندازی شده، به خاطر موفقیت در جذب نمازگزاران برای واکسیناسیون مورد ستایش قرار گرفت. چندین ابتکار و سازمان با مشارکت مسجد مرکزی این کلینیک را راه اندازی کردند.

حدود ۱۶۰ نفر در طول بعد از ظهر در سالن اجتماعات مسجد واکسینه شدند.

سخنگوی یکی از ابتکارهای فعال در این طرح گفت: روز بسیار موفقیت آمیزی بوده است. ما به تعداد واکسیناسیون‌های هدف دست یافتیم و بازخورد بسیار خوبی بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم فقط از داشتن فرصت واکسیناسیون سپاسگزار بودند. این پروژه با مشارکت پزشکان عمومی در کیگلی امکان پذیر گردید. هدف ما از برگزاری این کلینیک رفع هر گونه شکاف برای واکسیناسیون در جوامع خاص بود. و ما قصد داریم سازماندهی‌های بیشتری از این قبیل داشته باشیم و تنها یک بار چنین طرحی برگزار نخواهد شد. در تمام جوامع در سراسر منطقه فعالیت خواهیم داشت و خوشحالیم جلساتی را در کلیساها ، مساجد و مراکز اجتماعی برگزار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم همه فرصت واکسن زدن را دارند.

وی افزود که تیم برگزارکننده مشتاق این است که پیام خود را در مورد ایمن بودن واکسن به جامعه اعلام کند و سوءبرداشت‌ها را برطرف سازد.

وی گفت: ما می خواهیم موانع را برطرف کنیم و از نزدیک با جوامع همکاری داشته باشیم تا جذب واکسن را تشویق کنیم. با کار با تیم مسجد مرکزی ، ما می توانیم پیام و اطلاعات خود را در مورد واکسن ها به بخش‌هایی از مردم محلی که ممکن است به واقعیت‌های مربوط به واکسن و برنامه واکسیناسیون دسترسی نداشته باشند ، گسترش دهیم.

 محمد ناظم ، از مسجد مرکزی ، گفت که این مهم است که همه از حقیقت واکسن آگاه باشند. ما می خواهیم همه حقایق مربوط به واکسن را بدانند و دلایل این واکسن را درک کنند.

  تعداد بازديدها: 958
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88705
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.