تاريخ انتشار: 24 بهمن 1399 ساعت 23:22:38
ماه آینده کاهش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا خواهیم داشت

نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس، کاهش شدید تعداد فوتی های ویروس کرونا را در ماه مارس آینده به دلیل واکسن ها و ایجاد ایمنی عمومی پیش بینی کرد. پزشکان گفتند: واکسن های کرونا می توانند تا اواسط ماه مارس آینده، از هر ده مرگ ناشی از ویروس کرونا، از فوت ۹ نفر جلوگیری کنند به این معنا که ماه آینده کاهش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا خواهیم داشت.

شفقنا: نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس، کاهش شدید تعداد فوتی های ویروس کرونا را در ماه مارس آینده به دلیل واکسن ها و ایجاد ایمنی عمومی پیش بینی کرد.

به گزارش اسکای نیوز، براساس نوشته روزنامه دیلی میل انگلیس، این تحقیق را سه پزشک متخصص در انگلیس روی نمونه های علمی انجام داده اند.

پزشکان گفتند: واکسن های کرونا می توانند تا اواسط ماه مارس آینده، از هر ده مرگ ناشی از ویروس کرونا، از فوت ۹ نفر جلوگیری کنند به این معنا که ماه آینده کاهش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا خواهیم داشت.

این مطالعه پیش بینی کرده است که تعداد بیمارانی که نیاز به مراجعه به بیمارستان ها دارند، کاهش می یابند و این باعث می شود فشار وارده بر موسسات بهداشتی دو سوم کاهش یابد و بیماران نیازمند مراقبت های ویژه نیز تا ۳۶ درصد کاهش یابد.

انگلیس جزو کشورهایی در اروپاست که با چهارمیلیون مبتلا و ۱۱۶ هزار فوتی بیشترین تلفات را از این همه گیری متحمل شده است.

سازندگان واکسن های کرونا می گویند که محافظت کاملی در برابر اپیدمی ندارند اما در بسیاری از موارد، از علائم آن جلوگیری می کند و یا آن علائم را کاهش می دهند.

دانشمندان در این تحقیق می گویند: هنگامی که افراد بالای ۶۰ سال واکسن کرونا دریافت می کند، فوتی ها تا ۹۶ درصد کاهش می یابد همچنانکه تعداد افاردی که به درمان در بیمارستان نیاز دارند نیز تا ۸۰ درصد کاهش می یابد.

دانشمندان همچنین در این تحقیق به این نتیجه رسیده اند که واکسن ها دست کم در جلوگیری از مرگ فرد براثر کرونا مؤثر هستند و این یعنی اینکه فوتی ها پس از اواسط ماه مارس تاحد زیادی کااهش خواهد یافت.

این مطالعه توسط «تیم کوک» پزشک و متخصص مراقبت های ویژه و استاد دانشگاه بریستول، «مایک ناتانسون» رئیس انجمن متخصصان بیهوشی و «جان رابرتز» مشاور گروه پاسخ به ویروس کرونا در انگلیس انجام شده است.

در این تحقیق همچنین با این فرض که بهترین تاثیر واکسن های کرونا، پیشگیری نزدیک به صد درصدی از پیامدهای وخیم کووید۱۹ یعنی مرگ است، آمده است: تاثیر واکسیوناسیون روی فوتی های روزانه کرونا در ماهها ی فوریه و مارس بسیار چشم گیر خواهد بود.

کوک گفته است که مزایای واکسیناسیون در شرایط فعلی ملموس است اما نتایج تنها پس از گسترش چرخه واکسیناسیون در کشور، قابل تعمیم است.

  تعداد بازديدها: 966
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88704
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.