تاريخ انتشار: 05 بهمن 1399 ساعت 22:58:34
تلویزیون پوتینیسم

✍️الکسی ناوالنی یکی از چهره های شاخص مخالف ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه علی رغم اطلاع از برخورد پلیس سیاسی و دستگیری پس از مدتها به روسیه بازگشته و به محض ورود در فرودگاه مسکو دستگیر شد . پس از بازداشت ناوالنی بخشی از مردم روسیه و مسکو در اعتراض به خیابان ها آمده و ضمن شعار علیه حکومت ۲۲ ساله پوتین خواستار آزادی فوری ناوالنی و سایر مخالفین شدند.
✍️پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی با حضور در میادین و خیابان های محل تجمع معترضین در تلاش برای متفرق ساختن مردم هستند . براساس گزارش خبرگزاری ها طی روز گذشته بیش از۲۵۰۰ - ۱۵۰۰ نفراز معترضین بازداشت شدند . مخالفین پوتین و نیروی پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی علی رغم سردی هوا رو در روی هم صف آرایی و معترضین علیه سوء استفاده مالی و سیاسی پوتین شعار می دهند.
✍️شبکه های خبری روسیه متناسب با نزدیکی و دوری به پوتین و حزب روسیه ی متحد ، اخبار اعتراضات خیابانی را پوشش داده و تحلیل می کنند اما شاید مهمترین نکته تجمع اعتراضی مخالفین  پوتین و بازداشت ناوالنی برای ما ایرانیان این است که اخبار حرکت اعتراضی مخالفین پوتین در روسیه با اعمال سانسور شدید تلویزیون ایران همراه و تلویزیون کشورمان طی روزهای گذشته از پخش اخبار و گزارش های معترضین روسی امتناع می کند.
✍️اینکه چرا اخبار مربوط به بازداشت الکس ناوالنی یکی از رهبران مخالف پوتین و برخورد خشونت آمیز پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی با مردم معترض در مسکو و شهرهای مختلف خط قرمز تلویزیون ایران است باید توسط مقامات عالی و سیاست گزار تلویزیون توضیح داده شود؟ اینکه چرا تلویزیون ایران حتی در حد تصاویر و گزارش های پخش شده از شبکه های داخلی روسیه هم اجازه پخش خبر اعتراضات علیه پوتین را ندارند حتما برای ما حامل نکته قابل تاملی است؟
✍️شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم آیا با توجه به اصرار بر اعمال سانسور اخبار مخالفین پوتین توسط تلویزیون ایران می توان تصور کرد که افزایش تنش و اوج گیری اعتراض مخالفین علیه حکومت ۲۲ ساله پوتین می تواند به مدل سوریه برای اعزام نیروی مستشاری تا نیروی نظامی تعریف شود؟
✍️شاید سخن یکی از معترضین جوان در مسکو برای ما هم شنیدنی باشد ؛ من ۲۶ سال دارم من هم مانند مردم روسیه خسته هستم ، من در حکومت پوتین به دنیا آمده و بزرگ شده ام من مانند همه از وعده های تکراری پوتین خسته هستم.
✍️اینکه کار ولادیمیر پوتین و رهبران مخالف به کجا خواهد انجامید علی رغم اهمیت و تاثیر گذاری قابل توجه در اتخاذ و اعمال سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه ، بین الملل و حتی برنامه های داخلی مورد بحث این یادداشت نیست ، اما نباید از طرح این سوال ساده و مشخص عبور کرد که چرا تلویزیون کشورمان حتی بیش از تلویزیون دولتی روسیه در برخورد با سرکوب اعتراض مخالفین پوتین به اعمال سانسور شدید خبری اقدام می کند؟
✍️شاید پیش و بیش از سوال مذکور باید پرسید چرا مقامات کشورمان در نقل حوادث تلخ تاریخ معاصر ایران موارد متعدد جنایات روسیه علیه کشورمان مانند عهد نامه های استعماری گلستان و ترکمنچای ، به توپ بستن مجلس مشروطه در بهارستان و به توپ بستن حرم آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، سازماندهی و تجهیز گروه های چپ علیه جمهوری اسلامی ایران ، سازماندهی قیام جنگل در آمل ، سازماندهی حرکت های مسلحانه خلق کُرد ، خلق ترکمن ، خلق بلوچ ، خلق عرب و .... حمایت از اقدام به کودتای حزب توده ، مشارکت حداکثری و یکجانبه شوروی در تجهیز عراق در جنگ علیه ایران ، بسیج نیروهای افغانستان علیه ایران و ...  را به شدت سانسور می کنند.
✍️بخش خبر ۱۴ شبکه یک امروز یکشنبه هم با سانسور کامل اخبار مربوط به ادامه حرکت اعتراضی مخالفین حکومت ۲۲ ساله پوتین به پخش دو خبر از برخورد پلیس فرانسه و آمریکا با چند معترض فرانسوی و آمریکایی اقدام کرد ، هر چند دسترسی بیش از ۹۰٪ مردم ایران به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دیگر مدیریت خبری کشور توسط صدا و سیما را به هیچ رسانده و تلویزیون می تواند با ساخت سریال های تحریف تاریخ معاصر به فعال و اثربخش بودنش دلخوش باشد. ۵ بهمن ۹۹

  تعداد بازديدها: 2894
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88485
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.