تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 ساعت 23:50:19
سیلی غیرت یا قدرت

✍️بلافاصله پس از انتشار فیلم مربوط به ادعای سیلی نماینده به مامور وظیفه شناس ، موضع گیری علیه نماینده آغاز شد . مثلا فلان وکیل پایه یک دادگستری فورا اعلام کرد که در صورت اثبات سیلی به نماینده به صورت مامور ، دادگاه می تواند حکم ۶-۳ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق را صادر کند ، اما آقای وکیل توضیح نداد اگر ادعای مامور کذب بود حکم چیست؟ یا عابرینی که در برابر دوربین به دروغ علیه نماینده شهادت دادند چه حکمی دارند؟
✍️حکم فردی که با ایجاد فضای هیجانی چند لگد به خودرو نماینده وارد و دیگران را هم به این کار تحریک می کند چیست؟ چرا آقای وکیل پایه یک در توضیح حکم چنین برخوردی اصل را بر حقانیت مامور و جرم نماینده گذاشته است؟ آیا اقدام فوری و یکطرفه وکیل ، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نیست؟
✍️رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده نیروی انتظامی با عکس العمل فوری بر پیگیری موضوع و حمایت از مامور وظیفه شناس تاکید کردند ، بدون اینکه نسبت به درک صحت ادعای مامور توصیح دهند. مسئولیت افسر ارشد در صحنه در وقوع درگیری ادعایی چیست؟ آیا دلیلی مبنی بر عدم استفاده مامور  از الفاظ زشت و تحریک کننده ارائه شده است؟
✍️علی الظاهر همه فراموش کرده اند که طی ماه های گذشته چند مورد از برخورد تند تا  ضرب و شتم راننده جوان توسط چند مامور راهنمایی و رانندگی را در فضای مجازی شاهد بودیم . صحنه درگیریی که با حمایت مردم از راننده و اعمال فشار علیه ماموران خاتمه یافت . آیا بدون مشاهده سیلی بر صورت مامور و علی رغم حضور نماینده در خودرو اعلام محکومیت نماینده پیشداوری و ناشی از احساس برخورد فرد بالادست با فرو دست نیست؟
✍️ضروری است مقام قضایی بدون فوت وقت با ورود بی هراس از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تا افکار عمومی یا نمایندگان و هیات رئیسه مجلس ضمن شناسایی و احضار طرفین و البته افراد مدعی مشاهده سیلی نماینده به مامور در دادگاه نسبت به رسیدگی علنی و صدور حکم عادلانه و بی توجه به مصلحت گرایی و پیشداوری اقدام کند ، تا به قول رئیس قوه قضائیه نمایشی از عملکرد عادلانه قوه عدالت محور باشد.
✍️اما شاید سوال مناسبی است که بپرسیم اگر سیلی فرضی نماینده در عکس العمل به هتاکی ابتدائی مامور انتظامی باشد تکلیف چیست؟ کدام یک از معترضین به نماینده حاضرند شخصا در برابر فحاشی و هتاکی به ناموس سکوت کرده و مامور هتاک را دعوت به آرامش کنند؟ آیا مردم سکوت و دعوت به آرامش فرد هتاک به ناموس را بلاتشبیه بی غیرت نمی داند؟
✍️آیا ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده نیرو انتظامی با قضاوت شتابزده جانبدارانه می توانند از صلاحیت قضاوت برخوردار باشند؟ آیا افسر ارشد در صحنه جهت مدیریت مامور تحت امر اقدام مناسبی داشته است؟ آیا عابرین در حمایت جانبدارانه از مامور که علی الظاهر در جایگاه فرودست قرار دارد دچار پیشداوری و ظلم در حق نماینده مجلس نیستند؟
✍️اگر با فرض صحت ادعای مامور در خوردن سیلی ، فرض نماینده هم در هتاکی مامور صحیح باشد سیلی قدرت با سیلی غیرت جایگزین و ارزش مدار و قابل تقدیر نخواهد بود؟ کار مسابقه امروز دو تیم تراکتور و گل گهر پس اتمام بازی به درگیری ، فحاشی و زد و خورد جمعی کشید که قطعا شایسته هیچ یک از افراد حاضر در زمین نبود اما در شرایط عصبی خاص واقع شد ایکاش همه حتی با علم به حق و ناحق نماینده و درجه دار لحظاتی به شرایط احتمالی عدم تعادل عصبی آنی طرفین می اندیشیدند و بجای دمیدن در کوره آتش به کاهش عصبیت کمک می کردند تا امشب یک کشور را نگران ، عصبی و به پیشداوری مبتلا نمی نکردند.

  تعداد بازديدها: 2849
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88476
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.