تاريخ انتشار: 21 دي 1399 ساعت 23:08:35
عبرت بایدن از شکست سیاست های ضدایرانی ترامپ

بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان بین المللی، اساتید دانشگاه، اندیشمندان، صاحب نظران، مدیران اندیشکده ها و دیپلمات های سابق کشورهای جهان در نامه ای خطاب به جو بایدن خواستار بازگشت فوری آمریکا به توافق هسته ایران شدند و به او تاکید کردند که سیاست های شکست خورده ترامپ علیه ایران را پایان دهد.
به گزارش ایرنا، در این نامه که یک نسخه آن در تارنمای شورای ملی ایرانیان آمریکا منتشر شد، آمده است: ما کارشناسان مسائل ایران، روابط بین الملل و منع اشاعه سلاح های اتمی، بدین وسیله حمایت کامل خود را از تعهد دولت آقای بایدن به کنار گذاشتن سیاست شکست خورده دولت ترامپ در قبال ایران و کارزار فشار حداکثری علیه این کشور، و بازگرداندن آمریکا به مسیر دیپلماسی و پایبندی کامل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا همان توافق هسته ای با ایران اعلام می داریم.
نویسندگان در این نامه می افزایند: در سال ۲۰۱۷ آقای ترامپ در شرایطی وارد کاخ سفید شد که موضع آمریکا در قبال ایران در وضعیت خوشایند بود. برنامه هسته ای ایران دیگر از نظر امنیتی چندان باعث نگرانی نبود و در عین حال این شانس وجود داشت که گفت وگوهای دیپلماتیک با این کشور موضوعات گسترده تری از جمله نگرانی های مهم امنیتی در سوریه و یمن را نیز در بر گیرد. اما در عوض، ترامپ به شکل یک جانبه و با وجود اعتراض متحدان نزدیک آمریکا از برجام خارج شد، در حالی که ایران همچنان به توافق پایبند مانده بود. زخمی که آمریکا با این کار به خودش زد، باعث شد این کشور در مسیر ویرانگر قرار گیرد که بازگشت از آن نیز کار ساده ای نیست.
نامه یادشده خاطر نشان می دهد که رویکرد ترامپ شکست خورده است و اکنون شما وظیفه نه چندان خوشایند جبران ...

  تعداد بازديدها: 1079
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88332
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.