تاريخ انتشار: 17 دي 1399 ساعت 17:43:21
إنّ خَيْرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لأبنائهِمُ الأدبُ

✍️علی رغم سال ها حضور در یک مسجد و محل متاسفانه افتخار آشنایی و ارتباط با مرحوم حجه الاسلام نادری نداشتم و حتی از قرابت سببی برادر عزیز آقا حیدر سوری با خانواده محترم نادری بی اطلاع بودم ، اما برادران نادری علی الخصوص احمد آقا و آقا سعید را بسیار دیده و به چند ویژگی ممتاز ادب ، متانت ، آرامش ، مهربانی و دوری از هر گونه جنجال و هیاهو می شناختم ، برادرانی که به شدت در احترام به بزرگتر مقید و یکدیگر را نیز بسیار حرمت می کردند.
✍️حجه الاسلام نادری را به سوابق نمی شناسم و متاسفانه توفیق دیدار نداشتم اما چنانکه آقا امام جعفر صادق عليه السلام می فرمایند "إنّ خَيْرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لأبنائهِمُ الأدبُ" ادب بهترين ميراثى است که پدران براى فرزندان مى گذارند . می توانم از ادب احمد و سعید به منزلتی اخلاقی و ادب مرحوم نادری هم اطمینان داشته باشم که فرزندان مبادی اخلاق و ادب ارث از پدر برده باشند.
✍️احمد و سعید را جوانانی بسیار شریف ، متواضع و متین می شناختم که آقا امام على عليه السلام فرمود "أشرَفُ حَسَبٍ حُسْنُ أدبٍ" که بهترين شرافت ادب است و مرحوم حجه الاسلام نادری حتما چنین شرافتی را به فرزندان عزیزش هدیه کرده بود.
✍️احمد و سعید عزیز در دوران دفاع مقدس مانند خیل دوستان مسجد امام(ره) به شرف شهادت نائل نشدند اما داغداری دو جوان رعنا و مودب حتما امتحان بسیار دشواری برای مرحوم نادری بود و به فرمایش آقا امام على عليه السلام "أَشْرَفُ الْخَلَائِقِ التَّوَاضُعُ وَ الْحِلْمُ وَ لِينُ الْجَانِبِ" که شريف ترين اخلاق تواضع ، بردبارى و نرم خويى است . حتما پس از سال ها امتحان به سور دل و بردباری مودبانه به جوار فرزندان عزیمت کرده باشد.
✍️خدای را که رب العرش الکریم است برای رحمت و مغفرت مرحوم نادری ، احمد آقا و سعید آقای عزیز که میراث دار ادب بودند مورد استغاثه قرار داد و برای خانواده محترم نادری و حیدر عزیز صبر و عاقبت بخیری مسئلت دارم.

  تعداد بازديدها: 3115
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88283
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.