تاريخ انتشار: 17 دي 1399 ساعت 00:37:25
گروه‌های مقاومت آماده گرفتن انتقام شهیدان سلیمانی و المهندس هستند

یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی گفت که همه گروههای مقاومت در سطح منطقه، آماده انتقام خون شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند و نابودی اسرائیل بخشی از این انتقام است .

«احمد الموسوی المکصوصی» ضمن تمجید از شخصیت شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی عراق، بر گرفتن انتقام آنان تأکید کرد.المکصوصی گفت که دشمنان نخواهند توانست از ارزش شهیدان سلیمانی و المهندس بکاهند زیرا ارزش آنان، الهی بود.وی تصریح کرد: امروز ملت عراق در درون خود، آتشفشانی از خشم دارد بویژه پس از نحوه ترور و حمله‌ای که در یک پایتخت دارای حاکمیت (بغداد) رخ داد. این فرمانده الحشدالشعبی خاطر نشان کرد: همه گروههای مقاومت در سطح منطقه، آماده انتقام‌گیری هستند، جامعه عراق و گروههای مقاومت برای انتقامگیری در جوش و خروش هستند. المکصوصی با بیان اینکه، نابودی اسرائیل بخشی از این انتقام است، تأکید کرد که المهندس نخستین کسی بود که درباره خطر اشغال عراق توسط آمریکا هشدار داد و گفت که هدف آنان نابودی سیستم نظامی عراق و محاصره محور مقاومت است.

وی درباره رابطه شهید سلیمانی و شهید المهندس گفت: المهندس با هماهنگی حاج قاسم، در زمینه سیاسی برای متحد کردن گروههای عراق، فعالیت می‌کرد و فرمانبرداری صددرصدی را در ابومهدی دیدیم و در کنار حاج قاسم مانند سربازی در برابر فرمانده بود. گفتنی است نظامیان تروریست آمریکا بامداد سیزدهم دی ۱۳۹۸سپهبد سلیمانی و المهندس را در جاده فرودگاه بغداد، هدف حمله هوایی قرار دادند.از سویی ائتلاف الفتح عراق به رهبری «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این ائتلاف همچنان در مسیر اهداف عالی «فرماندهان پیروزی» گام برخواهد داشت.ائتلاف الفتح عراق بیانیه‌ای را در خصوص «فرماندهان پیروزی» که سال گذشته در اقدام جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند، منتشر کرد.

الفتح در این بیانیه آورده است: ما همچنان در مسیر تحقق اهداف عالی فرماندهان پیروزی گام برخواهیم داشت و از این مسیر انحراف پیدا نخواهیم کرد.این ائتلاف در بیانیه مذکور همچنین از مردم عراق به دلیل مشارکت گسترده و باشکوه در مراسم بزرگداشت اولین سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس قدردانی به عمل آورد. پیشتر نیز العامری در سخنانی از اقدامات فرماندهان پیروزی در مسیر مبارزه با داعش در این کشور قدردانی کرده بود.در همین راستا، وی بیان کرد که اگر فداکاری‌های شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نبود پیروزی بر تشکیلات تروریستی داعش محقق نمی‌شد. به گفته وی، بین کسانی که مرگ به استقبال آنها می‌آید و کسانی که برای ایجاد یک زندگی کریمانه برای مردم عراق به استقبال مرگ می‌روند، تفاوت وجود دارد.رهبر ائتلاف الفتح افزود: ما به فرماندهان پیروزی و فداکاری‌های آنها افتخار می‌کنیم زیرا جهاد بزرگ شهیدان سلیمانی و المهندس، مستکبران و تشکیلات داعش را که ساخته دست آنها است مرعوب خود کرد و خواب را از آنها ربود.

در این حال دبیرکل «جنبش عصائب اهل الحق» عراق هم با ستایش از شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق تاکید کرد که کشورش به آتشی علیه اشغالگران آمریکایی تبدیل شده است. «شیخ قیس الخزعلی» گفت: حادثه شهادت این دو مرد بزرگ، حادثه‌ای تاریخی و سرنوشت‌ساز است که آثار و برکت‌های آن ادامه خواهد یافت. حزب الله عراق نیز در بیانیه ای در پی تظاهرات باشکوه مردمی در سالروز شهادت سرداران مقاومت در بغداد، اعلام کرد که ملت عراق از خواسته خود برای محاکمه عاملان جنایت هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی دست نخواهد کشید. گردان‌های حزب الله عراق همچنین اعلام کرد که عراقی‌ها با حضور میلیونی خود در سالگرد شهادت رهبران مقاومت، سیلی محکمی به آمریکا و عوامل آن زدند. در این حال یک روزنامه آمریکایی به برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در عراق و برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و نوشت، هزاران عراقی در این مراسم شعار «آمریکا شیطان بزرگ است» سر دادند.

«واشنگتن تایمز» نوشت، هزاران عراقی با حضور در خیابان‌ها خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشور خود شدند و شعار دادند که «آمریکا، شیطان بزرگ است». به نوشته این روزنامه، تظاهرات مشابهی در سوریه، یمن، لبنان و مناطق دیگر خاورمیانه نیز برگزار شد. خبرنگار یک نشریه دیگر آمریکایی هم با اشاره به نفرت ایرانیان از آمریکا به دلیل ترور سردار قاسم سلیمانی نوشت، ایران بارها اعلام کرده حمله موشکی سال گذشته به نیروهای آمریکایی در عراق تنها یک تلافی جزئی بوده است.«دانیل دپتریس» خبرنگار نشریه «نیوزویک» با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی و فضای به شدت ضدآمریکایی بین آحاد مختلف شهروندان ایرانی نوشت، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده باید به تهران اعلام کند که خواستار تنش زدایی است چون اقدام تلافی‌جویانه ایران بابت ترور ژنرال قاسم سلیمانی محتمل است و ایران بارها در مراسم‌های مختلف اعلام کرده که حمله موشکی به نیروهای آمریکایی در عراق در سال گذشته تنها تلافی جزئی بوده و از آن موقع تاکنون نیز ایرانیان نفرت زیادی از آمریکا بابت ترور ژنرال سلیمانی دارند.

*روزنامه اطلاعات

  تعداد بازديدها: 1101
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88280
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.