تاريخ انتشار: 12 دي 1399 ساعت 17:39:03
شرافت سرباز

✍️اطمینان دارم هیچ کس قادر به پیش بینی کم و کیف استقبال و بدرقه یکپارچه ، بی نظیر و وصف ناپذیر سال گذشته ایران با پیکر سردار شهید سلیمانی نبود . شاید تمامی حاضرین در مراسم شگفت انگیز استقبال و تشیع پیکر تکه تکه و به میهن بازگشته سردار سلیمانی هم امروز با حیرت به تصاویر سال گذشته نگاه کنند ، چنانکه ما پس از ۳۱ سال مبهوت استقبال ۵۷ و تشیع ۶۸ امام خمینی (س) هستیم.
✍️شاید همگان قتل عام صدها نظامی و سرباز در فرودگاه و پادگان های موصل توسط داعش را فراموش کرده باشند ، شاید بسیاری از ما به سرعت ایجاد بازار حراج نوامیس سوری و عراقی ، کرد و ایزدی را بعنوان کنیز توسط داعش فراموش کرده باشیم ، شاید فراموش کرده باشیم پس از محاصره دمشق ، بغداد ، نجف ، کربلا ، کاظمین و سامرا صدای توپخانه داعش در صفر مرزی کشورمان شنیده شد.
✍️شاید تنها رزمندگان حاضر در عملیات مرصاد تصویر تکان دهنده ی هجوم مردم وحشت زده مستاَصل روستاها و شهرهای وحشت زده از لشگر منافقین را به خاطر داشته باشند ، شاید تنها مردم قتل عام شده و در محاصره سوریه ، عراق و کردستان معنای لذت لحظه اعلام خبر ورود ژنرال قاسم سلیمانی و تعدادی از فرماندهان ایرانی به میدان نبرد رویارویی مستقیم با داعش را بدانند.
✍️اولین ژنرال ایرانی که در قامت فرمانده ی نیروی ترکیبی چند ملیتی درگیر در چند جبهه همزمان به وسعت چند کشور را با موفقیت تام تجربه کرد ، ژنرالی که باید در کنار خانواده های قتل عام شده و وحشت زده در برابر ارتشی وحشی و غیر مقید به اصول ابتدایی انسانی و نظامی می جنگید.
✍️قاسم سلیمانی فرمانده عالی نیروهای نظامی برون مرزی ایران و حتما جانشین اعلام نشده فرمانده کل قوا بود که می توانست به فرماندهان عالی سپاه ، ارتش ، ناجا و دولت و سیاست خارجه فرمان لازم الاجرا داشته باشد . بهرحال طبیعی است که در شرایط معمول برای مردم کشورمان غیر قابل دسترس و نام آشنا نباشد اما انعکاس تفاوت در اندیشه ، باورها ، گفتار و رفتار سلیمانی با بسیاری از مردم چنان بود که همه اقشار و آحاد ایران بی آنکه او را دیده و حتی از حوزه ی وظایفش شنیده باشند به او اعتماد داشته و از خود می دانستند.
✍️شاید هنوز همه به یاد دارند همزمان با حمایت قدرتمندانه برخی فرماندهان عالی سپاه از فردی که دختری از شهرمان را به دلیل کم حجابی از اسنپ پیاده کرده بود ، حاج قاسم با بغضی سنگین در تریبون رسمی او را دختر خود اعلام کرد تا دختری ترسیده از چهره خشمگین برخی فرماندهان نظامی بداند که عالی ترین فرمانده ی نظامی ایران با افتخار او را فرزند خود می خواند . حتما همه به یاد دارند حاج قاسم را که در جمع ائمه جمعه خطاب به آنهایی که در آلودگی به سیاست بازی جز دو گانه سازی جامعه چیزی نمی فهمند فریاد کرد که هیچ کس را ایرانی تر از سایر ایرانیان نمی داند و مردم ایران هم متقابلا اثبات کردند که دوست داشتنش را بسیار دوست داشتند.
✍️حاج قاسم سلیمانی که تنها وصیت دنیایش حک شدن عنوان سرباز وطن بر سنگ ساده مزارش بود بی آنکه بخواهد نصیحت کننده باشد به همه ما آموخت که شرافت سربازی را برترین سنگ محک باور مردم می داند که مردم نیز با افتخار سرباز وطن را سردار دلها می دانند.
✍️حتما بسیاری از جوانان به خاطر ندارند لحظاتی را که خبرنگار خارجی از امام خمینی (س) پرسید: چرا مردم شما را دوست دارند امام به سادگی فرمود من نوکر مردم ایران هستم ، مردم هم نوکر خدمتگزار با وفای خود را دوست دارند . راز عشق مردم به حاج قاسم هم بسیار ساده بود هر چند بسیاری در تلاش هستند قصه ببافند و افسانه بسازند ، در تلاش هستند حاج قاسم را به قهرمانی دور از دسترس تصویر و تشبیه کنند تا شاید بتوانند شرایط خود را در دوری از مردم توجیه نمایند.
حاج قاسم بر خلاف باور افسانه پردازان مانند تمامی رزمندگان شهید دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم زیست و به شهادت رسید سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم چون امامش بسیار ساده گفت: تنها مفتخر به برخورداری از شرافت سربازی وطن است. ۱۲دی۹۹

  تعداد بازديدها: 2650
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88228
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.