تاريخ انتشار: 09 دي 1399 ساعت 23:59:43
خيرُ الكَلامِ مَا قَلَّ وَ دَلَّ

✍️سید حسن نصرالله شامگاه یکشنبه ۷دی به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و سردار المهندس گفتگوی چند ساعته با شبکه المیادین داشت که علاوه بر پخش از شبکه العالم و شبکه خبر با بازتاب گسترده جهانی همراه بود.
✍️سید حسن در مصاحبه مذکور به نکات بسیار متعدد و ارزشمتدی از شخصیت ، منش و عملکرد برون مرزی سردار سلیمانی در ۲۵ سال فرماندهی سپاه قدس در کشورهای لبنان ، افغانستان،  فلسطین ، سوریه ، عراق ، یمن و ... اشاره کرد که قطعا حائز اهمیت است اما رسانه های بیرونی روی چند نکته خاص ذیل متمرکز شدند.
*شهید سلیمانی برای حمایت لجستیک از گروه‌های فلسطینی هیچ خط قرمزی قائل نبود و در رساندن موشک‌های کورنت به مقاومت فلسطین در غزه نقش کلیدی داشت.
*پس از جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰ هزار خانه در لبنان ویران شد حاج قاسم به کسانی که خانه شان خراب شده بود یک سال هزینه اجاره مسکن و معیشت پرداخت کرد تا خانه شان را بسازند.
*بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه پس از مزاکره با سردار سلیمانی با ارسال موشک‌ کورنت روسی در اختیار ارتش سوریه به حماس و جهاد اسلامی در غزه موافقت کرد.
✍️محمود الزهار وزیر خارجه پیشین دولت خودگردان فلسطین و عضو ارشد حماس هم شامگاه یکشنبه ۷ دی ۹۹ به همین مناسبت در گفتگو با العالم گفت در سفر ۲۰۰۶ به ایران با تعدادی از مقامات ملاقات کردم ، احمدی نژاد مرا پیش قاسم سلیمانی فرستاد در این دیدار به سلیمانی گفتم مشکل اصلی ما پرداخت حقوق کارمندان و کمک هایی است که باید به مردم فلسطین داده شود . وقت بازگشت ۲۲ میلیون دلار در چند کیف به فرودگاه آورده و تحویل دادند توافق ما با سلیمانی بیش از این مقدار بود اما چون ما ۹ نفر بیشتر نبودیم نمی توانستیم بیش از این مقدار حمل کنیم در هر کیف ۴۰ کیلو دلار بود.
✍️سید حسن نصرالله گفت احتمال دارد ترامپِ دیوانه در روزهای آخرش اقدامی انجام دهد ، این کار ممکن است در لبنان ، ایران و فلسطین نباشد و در خود آمریکا باشد ، لذا محور مقاومت باید در این مدت هشیار باشد تا غافلگیر نشود.
✍️همانطور که دبیرکل حزب الله لبنان به درستی تاکید کردند باید با هشیاری فراوان از بهانه سازی برای آخرین روزهای ترامپ پرهیز کرد اما انتظار این بود که سید حسن و الزهار و سایر عناصر مهم جبهه مقاومت و برخی مقامات داخلی مانند سردار جعفری فرمانده پیشین سپاه ، سردار محسن رضایی ، عبداللهیان مشاور قالیباف و دبیر  مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی و ... باید با حفظ هوشیاری و پرهیز از هیجان زدگی از بیان مطالب مرتبط با اقدامات برون مرزی کشور که قطعا حائز طبقه بندی سری است خودداری و به دقت عمل کنند.
✍️فرماندهان عالی نظامی کشورمان و به تبع مقامات خارجی مرتبط با جبهه مقاومت باید درک کنند که بخش قابل توجهی از مطالب بیان شده می تواند اتهامات مستمر وارده علیه ایران تحت عنوان مداخلات نظامی و ترویج اغتشاشات منطقه ای را بعنوان سند قابل استناد اثبات کند شرایطی که قطعا برای ایران و گروه های ذیل جبهه مقاومت هزینه ساز خواهد بود.
✍️فرماندهان عالی و جبهه مقاومت باید درک کنند که طرح موضوعاتی مانند موارد مذکور می تواند با توجه به شرایط بسیار دشوار اقتصادی کشور که به فرمایش دکتر ولایتی مردممان باید تا استفاده از لنگ یمنی و خوردن نان خشک آمادگی داشته باشند و براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس ظرف چند ماه بیش از ۳۵٪ دیگر از مردم ایران به جمعیت ناتوان از تهیه گوشت اضافه شدند حساسیت هایی اجتماعی را ایجاد و تشدید کند ، چنانکه خبرگزاری های داخل از این بخش سخنان سید حسن و الزهار عبور کردند.
✍️شاید اشاره نصرالله و الزهار به نحوء توزیع پول از طرف ایران که مسبوق به سابقه و سابقا هم توسط جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق به همین منوال نقل شده بود موید توضیح دکتر فلاحت پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر هزینه ۳۰ میلیارد دلاری ایران در سوریه باشد که بدون مسئولیت پذیری و توضیحات ابتدایی و شفاف مسئولین ذی ربط کشورمان حداقل از حیث اعتماد اجتماعی و فضای روانی جامعه ابهام آفرین و مسئله ساز خواهد بود.
✍️نکته آخر اینکه بسیاری از مقامات نظامی و سیاسی کشورمان و البته سران گروه های جبهه مقاومت باید هشیار باشند و بدانند که اطلاع رسانی موارد مذکور برای مردم و حتی مقامات کشوری و مدیران سیاسی به صلاحدید فرمانده کل قوا و توسط ستاد کل نیروهای مسلح در شرایط ضروری حتما انجام خواهد شد ، لذا باید در خصوص موضوعات برون مرزی علی الخصوص از جنس فعالیت های نظامی و نهضتی به تمرین سکوت و پرهیز از هیجان زدگی بپردازند که خَيرُ الكَلامِ مَا قَلَّ وَ دَلَّ و جه زیبا سرود کم گوی و گزیده گوی چون دُر - تا زِ اندک تو جهان شود پُر ۹دی۹۹

  تعداد بازديدها: 2464
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88197
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.