تاريخ انتشار: 08 دي 1399 ساعت 22:54:21
چند نکته خبری

✍️فعالیت اقتصای فرزندان و داماد آقای ولایتی که شخصا به رکورد دار تعدد پست مدیریتی شناخته می شود این روزها با انتشار اسامی تعدادی از شرکت های تحت مالکیت ، حضور در نشست استانبول و حجم سرمایه گذاری های متعدد به شدت خبر ساز بودند هر چند اخبار اقدامات مشابه خانواده سایر مقامات هم تیتر ساز بود.
✍️پس از اتهامات متقابل وارده مالی و مدیریتی روسای سابق و اسبق قوه قضاییه که با پا در میانی سایر هم قطاران آرام گرفت پیام رئیس سابق قوه قضاییه در رثای شخصیت عالی رئیس اسبق قوه قضاییه که در سن ۸۹ سالگی به دیار باقی شتافته علی الظاهر ختم افشاگری هم بود ، لذا پرونده اتهامات متقابل دو قاضی القضات سابق و اسبق کشور بی هیچ توضیح و رسیدگی مدیریتی و قضایی مختومه شد.
✍️اقدام حتما خودجوش چند نفر در پایین کشیدن تابلوی شهرداری تهران که به نام شجریان مطرب ، صاحب ریاکار دعای ربنا و برنده جوایز مشکوک قرآنی و مورد احترام و استقبال یک ملت ایرانی نما و ... هم خبرساز بود . خبرسازی که در وانفسای ده ها بحران سیاسی ، اجتماعی تا اقتصادی و سلامت می توانست برای عوامفریبی تیتر ساز باشد ، تیر تفرقه که با اعلام هوشیارانه برائت خانواده شهید فخری زاده از دوگانه سازی شجریان - فخری زاده به سنگ خورد تا افکار عمومی همچنان به اخبار چپاول بیت المال و این بار عملکرد فرزاران ولایتی ، شاهرودی ، یزدی ، و  ... بیندیشند.
✍️متاسفانه علی رغم گذشت هفته ها از انتشار خبر تلخ و تکان دهنده عملیات تروریستی پایتخت که به شهادت دکتر فخری زاده منجر شد هنوز هیچ گزارش مستند و قابل قبولی از سوی مراکز ذی ربط جهت ارائه به افکار عمومی و حتی پیگیری بین المللی آمرین و عاملین جنایت منتشر و ارائه نشده است ، هر چند علی الظاهر افراد غیر مسئول مجازند مانند موضوع ترور شهید سلیمانی نظریه پردازی و مدعی اطلاع رسانی از جزئیات فوق محرمانه پرونده ملی در دست پیگیری امنیتی - قضایی باشند.
✍️پس از اینکه سردار فتاح رئیس بنیاد مستضعفان حاشیه ساز شده و به حاشیه رفت ، شاهد حضور پُر رنگ میدانی سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در تیتر رسانه هستیم ، شاید کمتر روزی است که از طریق تلویزیون و خبرگزاری ها تا سایت ها و کانال های خبری به بهانه اقدامات بدیع و عالی اقتصادی تا علمی به اسامی سردار محمد و دکتر مخبر اشاره نشود . جریان خبری که به زعم برخی از اهالی دنیای سیاست نمی تواند چیزی جز  آغاز تبلیغات زودهنگام انتخاباتی باشد ، تبلیغاتی که حتی می تواند به واسطه سردار محمد و دکتر مخبر در حمایت از بازیگر رونمایی نشده دیگری هزینه گردد.
✍️هنوز جامعه از شوک ناشی از بیانات انتقادی آیت الله امجد از اساتید شناخته شده اخلاق در حوزه های علمیه و برخوردهای تند متقابل عبور نکرده بود که پخش توضیح مقام معظم رهبری در پاسخ به گلایه برخی هنرمندان موج جدید خبری را ایجاد کرد.
توضیح رهبری موید این نکته بود که گروهی علی رغم اطلاع از نظر مثبت مقام معظم رهبری در مورد فیلم مارمولک موفق شدند با اعمال فشار مانع اکران قانونی فیلم شوند ، گروهی که می توانستند فیلمی را که به فرمایش مقام معظم رهبری خوب و قابل تقدیر بود را در برابر سکوت مراکز مسئول از پرده اکران عمومی پائین بکشند.
✍️آمریکای ترامپ با بدعهدی از برجام خارج شد تا مشکلات اقتصادی را به سمت ایران باز گرداند . روسیه پوتین مجددا به بهانه تحریم و اخیراً با همکاری ترکیه مانع از عبور خط ریلی و خط لوله گاز به اروپا از ایران شد . سوریه و عراق هنوز هیچ یک از بندهای قرارداد اقتصادی دو جانبه با ایران را عملی نکرده اند . چین هنوز حاضر به آزاد سازی منابع مالی ایران نیست.
✍️آیت الله شهید حسین غفاری که معتقد بود دشمن خمینی کافر است ، پس از تحمل وحشیانه ترین انواع شکنجه ساواک در ۷دی۵۳ به شهادت رسید . حجت الاسلام هادی غفاری که همراه حجت الاسلام شهید محمد منتظری از جمله رکورد داران مقاومت در برابر شکنجه ساواک محسوب می شود سال ها است از مدار قدرت سیاسی برکنار و به دلیل کرونا حتی اقامه نماز جماعت هم ندارد.
✍️بودجه ۱۴۰۰ به دلیل فقدان درآمد حداقلی دولت و الزام به تامین بزرگترین اعداد پرداخت یارانه غیر متوازن با کسری عظیمی همراه است ، دولت برای تامین کسری ناچار از فروش بزرگترین اعداد سهم دولت در اقتصاد به سیستم بانکی است ، سیستم بانکی برای حفظ ارزش حداقلی دارائی و سودآوری در زمانه تحریم بیرونی و رکود تورمی داخلی راهی جز افزایش حاشیه سود تسهیلات پرداختی به بخش اقتصاد خدمات(غیر مولد) ندارد. ۸دی۹۹

  تعداد بازديدها: 2933
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88186
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.