تاريخ انتشار: 06 دي 1399 ساعت 23:33:58
تکلیف چیست؟

✍️پخش گزیده دیدار مقام معظم رهبری با خبرگانی از اقشار مختلف حتما قابل تاَمل و حداقل از حیث ایجاد فضای صمیمانه هر چند مسبوق به سابقه اما جذاب و قابل تقدیر است . خاطره شیرینی که حتما برخی از مدیران سطوح مختلف تجربه کرده اند استماع مستقیم بخشی از نظرات خبرگان جامعه که با دستور پیگیری مناسب قطعا می تواند مفید و الا در حد یک خاطره شیرین عاطفی باقی و حتی ضد انگیزه خواهد شد.
✍️مقام معظم رهبری در پاسخ به انتقاد یکی از کارگردانان سینما در مورد کم تحملی مقامات و دستگاه ها در برابر تولیدات طنز فرمودند: برخی علما در زمان پخش فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی نابردباری و مخالفت کردند که در همان زمان تذکر دادم که فیلم خوبی است اتفاقا علما باید از سازنده فیلم تشکر کنند.
✍️رهبری که رئیس جمهور بودند سه روز بعد از اعلام حکم سلمان رشدی توسط امام خمینی(س) در خطبه نماز جمعه ۲۸بهمن۶۷ فرمود ؛ البته من شنیدم که بعضی‌ها رفتند سراغ بعضی از سفارتخانه‌ها ، من الان دارم بعنوان مسئول دولتی ، امام جمعه و یک روحانی به شما ابلاغ می کنم به سفارتخانه‌ها نزدیک نشوید این را بدانید که اگر شما از سیاست انگلیس یا سیاست آمریکا یا هر کس دیگری بدتان می‌آید راهش این نیست که یک عده‌ای بی‌ مهار از دیوار سفارتخانه بالا بروند ، بنده دارم پیش شماها شهادت می‌دهم که این قطعا و قطعا به ضرر اسلام ، مسلمین و به ضرر جمهوری اسلامی است.
✍️رهبری در دیدار دانشجویان ۱۶مرداد۹۱ هم پیرامون حمله به سفارت انگلیس در تهران فرمودند ؛ در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث احساسات جوانان درست بود ولی رفتنشان درست نبود . ایشان در ۳۰دی۹۴ طی دیدار با دانشجویان هم تاکید کردند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب اللهی و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی از برخی بزرگترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.
✍️شاید سوال جدی این باشد که چرا معترضین به نام تبعیت و حمایت از ولایت در موارد مذکور حتی قادر به درک منویات و باورهای صریح و از قبل اعلام شده مقام معظم رهبری نبودند؟ چرا از تجربیاتی از این دست عبرت نگرفته و به سادگی به ابزاری در دست برخی جریانات افراطی و به فرمایش رهبری آلت دست نیروهای نفوذی و حتی جاسوسان دشمن قرار می گیرند.
✍️خانواده معظم شهید فخری زاده طی روزهای گذشته از پایین آوردن پلاک خیابانی به نام اسطوره پر آوازه آواز سنتی ایران مرحوم استاد شجریان گلایه و از دو قطبی سازی جامعه به شجریان - شهید فخری زاده به شدت انتقاد کردند ، ضمن اینکه شهید فخری زاده را از علاقمندان سبک استاد شجریان نامیدند که حتما از نگاه پایین آورندگان نام استاد شجریان قابل تکفیر خواهد بود.
✍️پس از اظهار نظر برخی فرماندهان سپاه مانند رفیقدوست ، کوثری ، طلایی و ... در خصوص لزوم انتخاب یکی از سرداران نظامی در مسند ریاست جمهوری و اینکه اصولا سپاه نیروی نظامی نیست بخشی از سخنان امام خمینی(س) در ۱۸مرداد۶۳ و قرائت بخشی از وصیت نامه امام توسط رهبری در ۱۴خرداد۶۸ که به صراحت و مواکد نیروهای مسلح شامل ارتش ، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی را از هرگونه فعالیت جناحی ، گروهی ، حزبی و انتخاباتی منع فرمودند منتشر شد که غالبا با سکوت و در مواردی اظهارات توجیهی عجیب همراهی گردید.
✍️اینکه بخشی از سرداران در یکصدمین سالروز فتح تهران ۳اسفند۱۲۹۹ توسط قشون قزاق به فرماندهی رضا خان از باور امام راحل فاصله گرفته به فهم نادرست در طرح موضوع نجات ابران با ظهور رئیس جمهور نظامی رسیدند قابل تاَمل و نیازمند ابداع انواع توجیهات عبور از باورهای روشن و صریح بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی است.
✍️متاسفانه دست اندرکاران یکی از کانال های به اصطلاح اصولگرایی همسو با برخی مراکز قدرت در خصوص توجیه عبور از امام نوشتند.
۱. سپاه نظامی نیست.
۲. تابع امام حی هستیم.
۳. جریان سیاسی آغشته به نفوذ و براندازی و متفاوت از دوران امام است.
۴. تنها سپاه می تواند اوباش سیاسی را کنترل کتد.
✍️اینکه چرا عناصری مدعی اصولگرایی و تبعیت محض و ذوب در ولایت به امام ستیزی رسیدند بماند ، اما اینکه ادبیات برخی در ۱۳۹۹ واو به واو از شباهت خاصی با فرمان حکم می کنم ۳اسفند۱۲۹۹ رضاخان برخوردار است حتما موضوعی بسیار جدی و قابل تامل است.
✍️شاید سوال مهمی است اگر بپرسیم تکلیف شرعی و قانونی حکومت و دستگاه های مسئول مانند حفاظت اطلاعات ، اطلاعات سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح و دادستان نظامی در برخورد با عناصر مدعی تبعیت از امام و رهبری که در مخالفت با نص باورهای امام و رهبری به ترک تازی در جامعه مشغول و قانون شکنی را صرفا بخش کوچکی از اختیارات و حقوق اجتماعی و فراقانونی خود می دانند چیست؟ ۶دی۹۹

  تعداد بازديدها: 2733
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88157
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.