تاريخ انتشار: 01 دي 1399 ساعت 22:21:27
‌فرمان انتخابات

✍️کانال انصاف نیوز تصویری از جلسه مقام معظم رهبری ، دولت و مجلس را تحت عنوان رعایت فاصله اجتماعی منتشر کرد . جلسه حسینه امام خمینی(س) با رعایت فاصله حداقل چهار متر و حداکثر حضور ده نفر ، جلسه دولت در اتاق جلسات دولت با فاصله دو متر و حدود ۱۵ نفر ، جلسه کمیسیون مجلس با فاصله یک متر و حدود ۳۰ نفر در فضای محدودتر و بازار ، مترو و خیابان نسبتا متراکم است.
✍️اینکه افراد جامعه و حتی بالاترین سطوح مقامات که قطعا از ادارات موظف کنترل و نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا برخوردارند ، چرا آنچنان که انصاف نیوز تصویر کرده سطح به سطح عملا با کاهش فاصله اجتماعی همراه هستند حتما به دلیل عدم درک خطر احتمال ابتلا به کرونا نیست بلکه در تمام موارد عامل بسیار مهم استفاده از ماسک ، پرهیز از تماس فیزیکی و استفاده مکرر از مواد ضد عفونی کننده مراعات می گردد.
✍️ تصویر سازی مذکور علی رغم شیطنت مطبوعاتی شاید ناخواسته در صدد تلقین این نکته باشد که سطوح برخوردار از امکانات بیشتر به حفظ سلامت فردی بالاتر است ، که اولا حفظ سلامت اوجب واجبات است . ثانیا بالاترین مقامات مذهبی تا اجرایی باید در بالاترین سطح ممکن مقید به رعایت دستورالعمل ها حتی به صورت نمادین باشند . ثالثا طی آذر ماه علاوه بر توقف شیب بسیار تند تعداد مبتلایان و افراد فوتی که در حال عبور از رکورد روزانه ۵۰۰ نفر بود الحمدولله امروز کاهش بیش از ۶۰ درصدی افراد فوتی را داریم یعنی توجه عمومی بسیار مفید است.
✍️افتضاح استارت نخوردن خودرو جدید تارا ، تکرار نام سند ۲۰۳۰ در سند بودجه تقدیمی به مجلس و دعوت به رقصیدن توسط کارشناس دائمی طب سنتی برنامه شبکه دو تلویزیون و ... از جمله خطاها و قصور فردی است که علی رغم ضرورت تذکر جدی به دست اندرکاران ، نباید به حساب خواست و اراده سازمانی منظور گردد هر چند سلسله مراتب مدیریت ذی ربط قابل توبیخ باشند.
✍️مخالفت اکثریت نمایندگان با درج ممنوعیت افراد نظامی در انتخابات ریاست جمهوری با حرف و حدیث های فراوان همراه شد که نیازمند تاَمل است.
*عناصرنظامی از فعالیت حزبی و گروهی یا تبلیغات جانبدارانه له یا علیه احزاب ، گروه ها و کاندیداها ممنوعیت دارند.
*عناصر نظامی با خروج از خدمت نظام می توانند مانند آحاد مردم ایران مشروط به برخورداری از سایر ضوابط و شرایط عمومی ثبت نام و کاندیدای انتخابات شوند.
*حضور عناصر نظامی در انتخابات ریاست جمهوری مسئله جدیدی نیست چنانکه تیمسار مدنی ، سردار شمخانی ، سرلشکر رضایی ، سردار قالیباف و احمدی نژاد از سابقه حضور در انتخابات برخوردارند.
✍️شاید دغدغه منتقدین نسبت به حضور عناصر نظامی در انتخابات ریاست جمهوری به اقدام احتمالی سازمان یافته سازمان نظامی بر مقدرات کشور باشد ، چنانکه آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در سال ۸۸ از آن بعنوان ضرورت مهندسی انتخابات توسط سپاه نام برد که طبیعتا چنین خطایی می تواند در مورد حضور گسترده عناصر نظامی در ارکان تصمیم گیری تا سطوح عالی مدیریت اجرایی کشور باشد.
✍️سردار رفیقدوست بعنوان یکی از عناصر قدرتمند سپاه در دهه شصت و هفتاد طی روزهای گذشته اظهار داشت که کشور نیازمند یک رییس جمهور سپاهی می تواند ظرف یکسال کشور را از بحران ها خارج کند این که ادعای رفیقدوست در مورد کدام عملکرد سپاه طی ۴۰ سال گذشته مصداق دارد بماند ، اما حداقل حضور با اختیار تام ۱۶ سال مستمر سرداران در شهرداری تهران و بسیاری از مراکز استان حاصلی جز شهر فروشی ، افزایش تخلفات گسترده و ناهنجاریهای رفتاری نداشت ، چنانکه حضور حداقل چهار تا پنج وزیر سپاهی در هر دولت هرگز حائز امتیاز خاصی نبوده است.
✍️ادبیات سردار رفیقدوست که با نام برادرش در اولین پرونده فساد نجومی جمهوری اسلامی ایران در اواخر دهه شصت آشنا شدیم و پس از حکم محکومیت زندان سر از آلمان درآورد و ...
✍️حتما اتفاق عجیبی است که سردار سرتیپ رفیقدوست همصدا با مجلس یازدهم که باید تراز انقلاب اسلامی باشد در اواسط سال ۱۳۹۹ که همزمان با یکصدمین سال اشغال تهران توسط نیروی قزاق و آغاز عملی حاکمیت رضاخان میر پنج (بالاترین درجه نظامی قبل از فرمانده کل نیروهای مسلح) در اسفند ۱۲۹۹ است به صرافت بیان جملاتی مشابه موارد مندرج در بیانیه فتح تهران به امضای رضا خان میرپنج افتادند *. امید که دلسوزان ایران اسلامی از گذشته عبرت گرفته و به فردای نزدیک که قطعا بدون آنها خواهد بود هم بیاندیشند. ۱دی۹۹

  تعداد بازديدها: 2941
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88092
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.