تاريخ انتشار: 20 آذر 1399 ساعت 20:06:59
دیگی که برای من نجوشد

✍️مجلس و البته بسیاری دیگر که بر منابر و تریبون های عمومی و رسمی تکیه داشته و جز سخنرانی های شورانگیز و بی اثر ، مسئول و پاسخگوی هیچ چیز نبوده و همواره می توانند دیگران را مسئول بدبختی و سختی مردم معرفی و مدام نصیحت کنند و هشدار دهند ، امروز در پیچ روحانی به دو سر طلای معروف گرفتار شدند . نه مایلند با پیچ روحانی به پیچند نه می توانند نپیچند.
✍️روحانی پس از ناتوانی در توجیه و همراه سازی مجلس برای ممانعت از ایجاد پرداختی های بلاعوض و یارانه نقدی و غیر نقدی جدید که طبیعتا با ویترین مردم دوستی و تلاش دلسوزانه نمایندگان مجلس در کاهش آلام و فشار اقتصادی معیشتی آحاد مردم تعبیر و دولت و رئیس جمهور را مانع و مخالف معرفی می کرد با ترفندی مشابه فریاد از رایگان سازی آب ، برق و گاز برای چند دهک جمعیتی کشور معادل ۳۰٪ خانوار ایران را آغاز کرد.
✍️روحانی رئیس جمهور هنوز عدد و رقمی از هزینه تحمیلی به بودجه عمومی ناشی از رایگان سازی آب ، برق و گاز ۳۰٪ خانوارهای کشور ارائه نکرده است و هنوز مشخص نیست که هزینه معافیت بسیار بزرگ مذکور از کدام منبع درآمدی تامین خواهد شد . از طرفی مجلس مدعی تلاش برای کاهش فشار معیشتی از طریق پرداخت های بلاعوض جدید ناچار از سکوت و اذعان به رندی متقابل است.
✍️روحانی بدون آنکه پس از چند ماه آینده مسئول هیچ چیز باشد ، طوق هزینه سالانه دهها هزار میلیارد تومان رایگان سازی آب ، برق و گاز را به گردن مجلس و دولت های بعد انداخت و قهرمانانه به گردن آنهایی که در صدد سلفی با یارانه های جدید بودند انداخت.
✍️روحانی حتی از مخالفت مجلس با کلیات بودجه ۱۴۰۰ استقبال می کند ، چرا که با بودجه ۱ تا ۳/۱۲ کار دولت با روال موجود قابل مدیریت و مجلس و دولت بعد در بدو آغاز بکار باید در صدد بررسی و تصویب بودجه و غیره باشند که قطعا شروع مناسبی برای هیچ دولت و مجلسی نخواهد بود.
✍️رئیس جمهور روحانی رندانه در ابلاغ مصوبه رایگان سازی مصرف آب ، برق و گاز ۳۰٪ خانوار کشور تاکید کرد که بالاخره  وعده ۴۲ ساله ی امام را محقق کردیم . شعار جذابی که راه را برای چالش و مخالف خوانی جریان مقابل مسدود کرد . روحانی با رایگان سازی بسیار گسترده عملا تلاش برای موجه سازی دغدغه مندی جریان مقابل از طریق تصویب افزایش پرداخت یارانه را با خاک یکسان کرد.
✍️روحانی شاید در آخربن روزهای دولت حامل این پیام به جریان مقابل باشد که اگر قرار بر عوامفریبی است می تواند استاد این میدان هم باشد چرا که خرج چو از کیسه مهمان بود - حاتم طائی شدن آسان بود . رئیس جمهور در بهترین موقعیت برای چنین عملی است.
✍️واقعا شاید اولین بار است که احساس می کنم در داستان معروف دو زنی که در محکمه مولا علی علیه السلام ادعای مادری نوزادی را داشتند هیچ یک مادر نبوده و هر دو کودک را ابزار برای درآمد زایی می بینند و بی توجه به فریادها درد و زجر مردم تا دو نیم شدن کودک پیش خواهند رفت.
✍️امروز شاید به عینه بتوان دید که هیچ کس از سردادن جملات مذموم ، غیر انسانی ، بدور از اخلاق و دین ستیز مانند دیگی که برای من نجوشد سر سگ در آن بجوشد ابایی ندارد و متقابلا همه گلادیاتورهای با انگیزه این میدان و بسیار آماده به آتش کشیدن بیش از پیش تتمه دارائی و آینده فردای مردم و کشورند.
✍️هنوز اهل هیچ قبیله و قومی حتی به اندازه بک حرف قادر به ارائه یک راه حل برون رفت از ناکارآمدی ، در هم ریختگی ، از هم گسیختگی اقتصاد و سلامت اقتصادی کشور نیست . هنوز هیچ کس حتی قادر به ارائه شرح وضعیت موجود نبوده و نیست . هنوز قادر به توضیحی مختصر حتی به اندازه یک کلمه در ریشه یابی شکل گیری فساد و ناکارآمدی ساختاری اقتصادی ، اداری و مدیریتی کشور نیستند.
✍️هنوز اهل همه قبایل باید به رسم قبیله گرایی از خدمات ۴۲ ساله و ۶۰ ساله علمی ، دینی ، فرهنگی و مدیریتی فلان مرحوم بگویند و بنویسند بی آنکه بتوانند حتی به یک مورد مشخص از خدمات ملموس و موثر علمی و اجتماعی افرادی از این دست اشاره کنند . افرادی که تمامی ۴۲ سال گذشته را در پست های ممتاز حاکمیتی نشسته و بی آنکه یک بار از عملکرد خود بگویند فقط خطاب به دیگران نصیحت و موعظه کردند . هر چند توسط افرادی هم از جنس خود به ویرانه سازی ، دنیا طلبی ، خواب زدگی ، توهم و بیسوادی و ... متهم شده باشند.

  تعداد بازديدها: 3512
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87965
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.