تاريخ انتشار: 18 آذر 1399 ساعت 21:37:48
شایعه پردازی علیه مقام معظم رهبری

✍️دیروز با شیطنت یکی از مجاری خبری عربی که توسط برخی خبرگزاری های دیگر هم باز تولید شد ، تلاش کردند با شایعه پردازی نسبت به سلامت وجود رهبر عزیز شبهه افکنی کنند تا از این رهگذار روحیه اجتماعی در شرایط متلاطم ناشی از فشارهای اقتصادی و قرنطینه بیماری را آزرده و بر نگرانی آحاد مردم بیفزایند.
✍️اینکه چرا بدخواهان به این مقوله نیز چشم طمع داشته و برای سلب آرامش ایران اسلامی از این خباثت هم کوتاهی نکردند بنظر روشن است ، اما اینکه چرا ما ملت ایران همه تا این حد از ناحیه شایعه  آسیب پذیر و به شدت متاثریم باید تا کنون مورد صدها عتوان بحث و تحقیق علمی قرار گرفته بود که متاسفانه جز تعدادی کار شکلی و مباحث کلی فاقد زیرساخت تحقیقی چنین نشده است.
✍️شایعه قطعا مهمترین رکن عملیات روانی بدخواهان داخلی و خارجی ایران اسلامی است . چرا فرهنگ ما ایرانیان با هر تفکر ، اعتقاد ، گرایش ، تخصیلات ، جایگاه ، موقعیت اجتماعی و ... در برابر شایعه یا اخبار غیر قابل ارزیابی و غیر مستند به شدت وسوسه شده و آسیب پذیر است؟ چرا بدون بررسی صحت و سقم اخبار و مطالب دریافتی علی الخصوص از جنس مخرب و متجاوز به حریم و حقوق شخصی ، اخلاقی ، رفتاری و حیثیت افراد و گروه ها به سرعت وارد زنجیره انتشار مجدد می شویم؟
✍️شایعه بعنوان شایعترین شیوه تخریبی همواره بر ایجاد آشفتگی ، هرج و مرج ، بدبینی ، یاس و ناامیدی و بی اعتمادی اجتماعی متمرکز است که الحق به شدت هم شیوه سهل الوصول و پر تکراری است . شایعه براساس رذائل اخلاقی نکوهش شده دینی مانند دروغ ، غیبت و تهمت شکل گرفته و شایعه پرداز و مروجین را به این بیماری مهلک مبتلا می کند.
✍️شایعه غالبا بر اشکال و انواع کلام استوار است لذا خطبا ، گویندگان ، اهل منبر ، تریبون و البته تمامی مایی که دستی بر قلم روز نویسی و تحلیل گری داریم یا اهل خبر و تمامی آنهایی که به تولید و انتشار خبر و مطلب اشتغال دارند بیش از دیگران در معرض ابتلاء به این آلودگی چرکین قرار دارند.
✍️مخاطب این یادداشت برای آحاد مردم و حتی اهل علم و دانشگاه و ناهنجاران عالم سیاست بازی کشورمان نیست که هر کدام در جای خود به شدت نیازمند مطالعه و تذکر هستند . خطاب این یادداشت اهل منبر و وعظ و خطابه هستند ، روحانیونی که علی الظاهر باید بیش از ما و دیگران حداقل در پرهیز از رذائل اخلاقی دروغ ، غیبت و تهمت شهره باشند.
✍️روحانیونی که پس از موعظه های اخلاقی به محض نیم نگاهی به عالم آلوده سیاست بازی معطوف به قدرت طلبی چنان همه آنهایی را که غیر می دانند ، چه مکلّا و کروات بسته باشند و کم حجاب یا به لباس روحانی و اهل منبر شناخته شوند و حتی به مرجعیت تقلید مورد پذیرش و رجوع عام و خاص قرار داشته باشند ، چه تا دیروز به همسنگری عکس مشترک داشته باشند یا به تقوا ، علم ، عقلانیت و خدمت شناخته شوند به یکباره و با یک قیاس غیر اخلاقی و غیر عقلانی تاریخی و افسانه وار با چوب حراج می رانند و مورد تخریب قرار می دهند گویی که در شرعیات تکلیفی جز این نمی شناسند.
✍️اهل منبر باید بدانند که چوب حراج زدن به آبروی دیگران بر منبر بسیار با شتاب به آبروی خودشان باز خواهد گشت . باید بدانند وقتی پای منبر به توهین ، تحقیر و بی آبرو سازی بر منبر خو گرفت بیش و پیش از همه بر کوس رسوا سازی اهل منبر هلهله و شادمانی خواهند کرد که در این سال ها بسیار شنیده و دیده ایم.
✍️اهل منبر باید بدانند که بعنوان یکی از گروه های متنفذ مرجع اجتمای عبیش از همه زیر نگاه تند جامعه قرار دارند و شایعه پذیر بار آوردن جامعه علیه دیگران بدینجا می رساند که بدخواهان جسارت و طمع کنند و علیه سلامت مقام معظم رهبری نیز شایعه بسازند تا در شرایط پر التهاب جامعه را در معرض آسیبی دیگر قرار داده و بر سلامت روانی جامعه پتکی دگر فرود آوردند. ۱۷آذر۹۹

  تعداد بازديدها: 3471
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87946
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.