تاريخ انتشار: 12 آذر 1399 ساعت 22:47:11
اسطوره سازی مارادونا

✍️مارادونا ستاره دهه هشتاد فوتبال بی هیچ افتخار خاص و ممتازی از جنس روناردو ، مسی و بسیاری دیگر و علی رغم ناکامی های مکرر در فوتبال و زندگی شخصی و حتی وجود سوابق غیر اخلاقی تا اعتیاد و قاچاق مواد مخدر اما همچنان از محبوبیتی قابل قبول برخوردار بود تا جایی که برای اعتبار بخشی در آینده به آرژانتین در کاخ ریاست جمهوری دفن گردید.
✍️مارادونا در بازی ۱/۴ نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک با عملی متقلبانه و دور از چشم داور با استفاده از دست ، گل اول آرژانتین را وارد دروازه انگلیس کرد که به صعود و نهایتا قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۸۶ منجر شد . عملی متقلبانه که شهرت و محبوبیت جهانی و ماندگاری را برای مارادونا بهمراه داشت.
✍️آرژانتین طی سال های ۸۴-۸۲ برای مالکیت جزایر فارکلند با انگلیس وارد جنگ شد که به فاصله کوتاهی شکست را پذیرفته و تسلیم شد ، لذا گل متقلبانه مارادونا و حذف انگلیس از ۱/۴ نهایی جام جهانی ۸۶ به مثابه پیروزی انتقامی آرژانتین شد و مارادونا پیام آور غرور و شادی زائد الوصف برای ملتی که زیر سایه سنگین تحقیر شکست بودند..
✍️آرژانتین علی رغم فراز و نشیبهای شخصیتی و اجتماعی مورد اشاره تلاش کرد تا از مارادونا به مثابه شخصیت یا هویتی اسطوره ای یاد و بهره گیری کند اسطوره ملی که می تواند به غرور و ، افتخار و انسجام ملی آرژانتین کمک کند اسطوره آرژانتین که از این پس باید توسط تمامی مقامات عالی رتبه میهمان رئیس جمهور آرژانتین مانند یادمان سرباز گمنام با اهداء تاج گل مورد تکریم و احترام قرار گیرد.
✍️آرژانتین مانند بسیاری از کشورها ، تاریخی فاقد اسطوره ی قابل افتخار و هویت بخش دارد ، لذا نباید از اسطوره سازی مارادونا متعجب بود هر چند اسطوره سازی مبتنی بر اِلمان های جدید فرهنگی هم غفلت کرد . اسطوره هایی که به مثابه سرمایه ی ملی می توانند مقوم هویت جمعیِ اکثریت غالب جامعه باشند.
✍️ایران با تکیه بر دو گذشته دیرین و غرور انگیز ملی و مذهبی ، آسمانی بسیار پرستاره داشته و امروز وارث جمع بسیار بزرگی از نامهای پر آوازه تاریخ بشری است . نامهای درخشانی که نه به تاکید ایرانیان بلکه با کشف دیگران شناخته شدند ، چنانکه نظام حقوق انسانی مندرج بر لوح نوشته استوانه ی کوروش کبیر در بیش از ۲۵۰۰ سال قبل ، شیوه نامه ی حکمرانی مندرج در نامه امام علی علیه السلام به جناب مالک اشتر تا سخنی گران مایه از حضرت سعدی رضوان الله علیه بر تارک سازمان ملل متحد می تواند برای بزرگی هر ملتی کفایت کند ، اما ماییم و هزاران ستاره ی بی فروغ که در نقطه نقطه ی جهان علم ، ادب و شرافتمندی می درخشند از رستم دیو کش رویاهامان تا حضرت ابوالفضل العباس (ع) حیاتمان و از بزرگی نوجوان حسین فهمیده تا دکترچمران و حاج قاسم داعش افکن که به جان شیرینشان وفای به عهد کردند.
✍️اما این روزها متاسفانه اسطوره کشی به قامت عالم چرکین سیاست بازی کشورمان نشسته و شاهدیم که برای حفظ برتری در مسند دنیایی قدرت چه می کنند . دیروز از مصادره ی استواری غریبانه ی شهید حججی تا تشیع غواصان غیرتمند دست بسته و از حاج قاسم تا شهید فخری زاده پیش آمدند.
✍️کوری از برق قدرت به جایی رسانده که هیچ نشانی از توصیف و شاخص سازی اسطوره های درخشان ملت نیست که تلاش می کنند اسطوره های ملت و هویت تاریخی کشورمان و بشریت را به نشان بخشی از وجود حقیر خودشان تعریف کنند اسطوره را تا شاهد صدق گفتار و کردار خودشان تنزل دهند اسطوره را نشانی از راه نمی دانند که بدنبال اثبات تبعیت اسطوره از خود هستند.
✍️براساس نتایج آماری تحلیل محتوای سایت های خبری پس از اعلام ترور فخری زاده بیش از ۷۹٪ مطالب به محکومیت برجام ، همکاری با آژانس بین المللی و مذاکره اشاره و فقط ۲۱٪ به محکومیت آمریکا ، اسراییل و منافقین پرداختند و بیش از ۹۳٪ مجاری خبری فاقد هویت قابل بررسی و تنها ۷٪ منابع شناخته شده و واقعی بودند.
✍️دکتر معین وزیر سابق علوم به خاطره ترور دکتر اردشیر حسین پور مهندسی مواد گرایش فیزیک اتمی در ۲۶دی ۸۵ توسط موساد اشاره کردند که برای ممانعت از تضعیف روحیه آسیب دیده نیروهای امنیتی شهادت را مرگ در اثر نشت گاز اعلام کردند بنابراین فخری زاده اولین و آخرین نیست و به این لیست باید دانشمندان جوان اتمی را افزود که با بهانه سازی های مختلف ناچار به جلاء وطن شدند.
✍️آرژانتین به جمهوری اسلامی ایران آموخت که می توان کمترین را هم در مسند اسطوره و هویت انسجام بخش یک ملت نشاند و متقابلا ما به همه می آموزیم که چگونه در منفعت طلبی و قبیله گرایی می توانیم صدها و صدها اسطوره بی بدیل آسمان علم ، ادب و عمل را به هیچ برسانیم.
✍️برای حمله به دولت اصرار دارند شهید فخری زاده را پدر هسته ای کشور بنامند و در همان مصاحبه قبیله گرا فخری زاده را دانشجو و دستاورد خود به صنعت هسته ای کشور معرفی می کنند. ۱۲آذر۹۹

  تعداد بازديدها: 3252
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87886
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.