تاريخ انتشار: 01 آذر 1399 ساعت 21:27:47
بازتاب جهانی دستاورد جدید سپاه پاسداران

پیوستن ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه پاسداران بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

شبکه بلومبرگ با تیتر «ایران با ناوی جدید به دنبال حضور دریایی فراتر از خلیج فارس است» به این رخداد پرداخت و نوشت: ایران گفته است که یک ناو جنگی جدید با قابلیت حمل هلیکوپترها، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هایی بر روی عرشه به کار گرفته است و این پیام را مخابره می کند که به دنبال گسترش نفوذش فراتر از خلیج فارس است.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است: طبق بیانیه سپاه پاسداران ، ناو رودکی امنیت خطوط حمل و نقل دریایی ایران را افزایش خواهد داد.

خبرگزاری شینهوا هم با اشاره به قابلیت های متعدد این ناو از جمله مجهز بودن آن به موشک های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های الکترونیکی جنگی یک پارچه فوق پیش رفته و سامانه موشکی سوم خرداد ، در این باره نوشت: طبق بیانیه سپاه پاسداران ، ناو شهید رودکی همه تجهیزات و امکانات لازم برای تامین امنیت پایدار حمل و نقل دریایی و کمک رسانی به کشتی های تجاری و ماهیگیری را دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به تحویل این ناو پیشرفته به نیروی دریایی سپاه پرداخت و با تیتر «سپاه پاسداران ایران ناو هواپیمابر روانه آب ها کرد» نوشت: سپاه پاسداران ایران در بحبوحه تداوم تنش ها با آمریکا، اعلام کرد که یک ناو سنگین جنگی با قابلیت حمل هلیکوپتر، پهپاد و موشک اندازهای مختلف را در خلیج فارس به کار گرفته است.

از جمله رسانه های دیگری که این دستاورد نظامی ایران را مورد توجه قرار دادند، روزنامه صهیونیستی هاآرتص، روزنامه چاینا دیلی، روزنامه نیودهلی تایمز، روزنامه اکونومیک تایمز بودند.

بخش عربی شبکه آرتی روسیه هم با اشاره به قابلیت‌های این ناو سنگین نوشت: سپاه پاسداران ایران به نیروی دریایی خود در آب های خلیج فارس شناوری جدید ملحق کرد. این ناو قادر به حمل انواع موشک و جنگنده و پهپاد است و حضور سپاه در دوردست ترین آب ها را میسر می کند.

اسپوتنیک عربی هم با انتشار ویدیو و تصاویری از این ناو نوشت: سپاه ایران شهری شناور با زرادخانه ای از سلاح را به آب انداخت که قابلیت انجام ماموریت در آب های دور دست را دارد.

این خبرگزاری با اشاره به بومی بودن این ناو نوشت: سپاه یکی از بزرگ ترین سلاح راهبردی خود را به کار گرفت؛ سلاحی که به طور کامل در داخل ایران و با استفاده از امکانات داخلی ساخته شده است.

پایگاه خبری النشره لبنان هم با اشاره به الحاق ناو شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه، به اظهارات سردار سلامی اشاره کرد و از قول فرمانده سپاه نوشت: «خلیج فارس جبهه مستحکم ایران دربرابر دشمنان است»

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، العربی الجدید هم این خبر را اعلام کردند.

*روزنامه اطلاعات

  تعداد بازديدها: 1235
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87768
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.