تاريخ انتشار: 01 آذر 1399 ساعت 18:05:09
امید و نا امیدی

✍️مقامات چینی همپای مقامات روس ابراز امیدواری کردند تا با ورود بایدن به کاخ سفید فصل جدیدی از تعامل و گفتگوی سازنده آغاز و بخش بزرگی از چالش های ساخته ی ترامپ خاتمه یابد. مقامات برخی کشورها و روسای سازمان های بین المللی هم امیدوارند با خروج ترامپ از کاخ سفید شاهد برخورد سازنده و بازگشت و مسئولیت پذیری ایالات متحده به توافق و معاهدات بین المللی باشند.
✍️سردار محمد یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران تاکید کرد دشمنان با استفاده از اراذل و اوباش و برخی عوامل داخلی می خواهند امنیت را بهم بزنند در حالی که شهید سردار همدانی فرمانده قرارگاه ثارالله سال ۸۸ در مصاحبه منتشر شده مورخه ۱۴ خرداد ۹۴ توضیح داد پس از تحویل اراذل و اوباش از ناجا و کار تربیتی که انجام شد در قالب سه گردان ساماندهی و علیه آشوبگران ۸۸ مورد استفاده قرار دادیم.
✍️مرحوم آیت الله هاشمی  در خاطرات آبان ۷۶ مکرر به نگرانی بسیاری از شخصیت های چپ و راست نسبت به موضع گیری آیت الله آذری قمی علیه مقام معظم رهبری اشاره می کنند. نکته جالب اینکه مراجعان نگران یا به تعبیر امروزی دلواپسان متنوع چپ و راست هیچ یک لزومی به پاسخگویی و رفع شبهات و ادعاهای آذری قمی ندیده و صرفا به کنترل و مهار ایشان تاکید می کنند.
✍️حضرت امام در آغاز تهاجم عراق به ایران شاید با هدف ترمیم و استحکام روحیه مردم و نیروهای نظامی از هم گسیخته کشورمان فرمودند: صدام دیوانه سنگی به چاه انداخته است یا چنان سیلی به صدام می زنیم که برقش چشمان آمریکا و شوروی را کور کند که در مقطع مذکور انصافا فوق العاده موثر بود. اما واقعیت ویرانگر جنگ تغییر ناپذیر است لذا ما با تحمل بیش از یک میلیون شهید و جانباز و متقابلا عراق نیز با تعداد کشته و مجروحی بیش از این به خاتمه جنگ رسیدیم.
✍️شاید سوال درست این باشد که براساس نتایج کدام مطالعات علمی باید به این اطمینان برسیم که راهی جز تقابل رو به درگیری با آمریکا نداریم؟ آیا دلایل امیدواری چین و روسیه برای بازگشت به گفتگو و ادامه همکاری سازنده با آمریکای پس از ترامپ مورد مطالعه مراکز حاکمیتی مانند شورای روابط خارجی که به فرمان مستقیم مقام معظم رهبری تاسیس گردید یا شورای عالی امنیت ملی ، دانشگاه دفاع ملی  و...  قرار گرفته است؟
✍️شاید سوال درست این است که اگر یک دیوانه آمریکایی سنگ جنگ به چاه انداخت مدافعان نظریه برخورد قدرتمندانه متقابل می توانند تصویری از مدت ، هزینه و تعداد کشته ها و جانبازان چنین جنگی ارائه کنند؟ آیا مقامات مذکور برای آحاد مردم ایران حقی در اعلام نظر برای ورود به چنین جنگی قائلند؟ آیا کسی می تواند تعهد کند که برخلاف جنگ هشت ساله مقامات ، متمولین و فرزندانشان در خط مقدم  چنین جنگی حضور خواهند داشت؟ فرزندان چند مقام مسئول در جمع شهدای مدافعان حرم، نبرد جبهه سوریه و عراق به شهادت رسیدند؟
✍️دکتر ملک زاده معاونت پژوهشی وزارت بهداشت با انتشار نامه خطاب به دکتر نمکی با اشاره به چند مورد از اشکالات وارده که در نامه استعفای دکتر نوبخت دبیر کمیته مشورتی ستاد کرونا هم مورد تایید قرار گرفت استعفای خود را اعلام کرد که حتما باید به فوریت مورد بررسی قرار گیرد، اما از ملک زاده و نوبخت انتظار این بود که در شرایط بحرانی و بسیار پر فشار اجتماعی ناشی از تعطیلات اجباری و غیره جامعه را بیش از این به التهاب سوق ندهند که در این روزها همانطور که مقام معظم رهبری مکرر تاکید فرمودند: حفظ آرامش و ایجاد امید از اهم واجبات است. ۱آذر۹۹

  تعداد بازديدها: 3466
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87760
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.