تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 ساعت 00:55:02
علت ملاقات خصوصی امام(س) با بانوان در نوفل لوشاتو چه بود؟

عده ای از دانشجوهای دختر و پسر برای دیدار با امام به محل اقامتشان در نوفل لوشاتو آمده بودند اما از آنجایی که آقایان جلو نشسته بودند هیچ کدام از بانوان موفق به مطرح کردن پرسش های خود نشدند و این موضوع را به امام گفتند.

‌‌جی پلاس: مرحوم بانو مرضیه حدیده چی (دباغ) از مبارزان و پیشگامان نهضت امام خمینی و کسی که در مدت اقامت امام در نوفل لوشاتو در خدمت ایشان بود، در خاطرات خود به نکته مهمی از توجه ویژه امام به بانوان اشاره و اینگونه نقل خاطره کرده است:

 در فرانسه که عده ای دانشجوی دختر و پسر از کشورهای مختلف آمده بودند تا امام را‌‎ ‎‌زیارت کنند، مردها جلو نشسته بودند و خانم ها پشت سرشان. وقتی امام می خواستند‌‎ ‎‌تشریف ببرند، خانم ها به ایشان گفتند: آقایان جلو نشسته بودند و ما نتوانستیم سؤالاتمان‌‎ ‎‌را طرح کنیم. امام به اطاق عقبی رفته و فرمودند: «من چند دقیقه اینجا می نشینم تا شماها‌‎ ‎‌بیایید و سؤالاتتان را طرح کنید».

این کار امام برای من خیلی جالب بود. با اینکه وقتشان‌‎ ‎‌تمام شده بود، ولی برای اینکه حق خانم ها پایمال نشود، این حرکت را کردند. بعد‌‎ ‎‌خانم ها آمدند و یکی یکی سؤالاتشان را مطرح کردند. یکی از آنها گفت، می خواهد‌‎ ‎‌ادامۀ تحصیل بدهد، ولی بچه و شوهر دارد و آنها مایل هستند که او بیشتر در خانه باشد.‌‎ ‎‌امام فرمودند: «این مسائل نمی تواند مانع از یکدیگر باشند، شما آن را به نحو احسن‌‎ ‎‌انجام دهید، ولی تحصیل هم بکنید»

برشی از برداشت هایی از سیره امام خمینی؛ ج یک، ص ۲۶۸؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ چاپ هشتم (۱۳۹۲).

  تعداد بازديدها: 2216
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87742
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.