تاريخ انتشار: 27 آبان 1399 ساعت 23:54:04
نشست مشترک اسرائیل -آمریکا - بحرین / وزیر خارجه بحرین به تل آویو می رود

وزیر خارجه بحرین برای شرکت در نشست مشترک اسرائیل-آمریکا-بحرین به اسرائیل می رود. رسانه های خبری اسرائیل گفته اند که قرار است عبداللطیف بن رشید الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین این هفته از اسرائیل بازدید کند. این نخستین دیدار رسمی یک مقام بالارتبه بحرینی از اسرائیل است. دو کشور اخیرا "توافق ابراهیمی" را برای عادی سازی روابط خود امضا کردند.

به گزارش انتخاب وزیر خارجه بحرین برای شرکت در نشست مشترک اسرائیل-آمریکا-بحرین به اسرائیل می رود

رسانه های خبری اسرائیل گفته اند که قرار است عبداللطیف بن رشید الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین این هفته از اسرائیل بازدید کند. این نخستین دیدار رسمی یک مقام بالارتبه بحرینی از اسرائیل است. دو کشور اخیرا "توافق ابراهیمی" را برای عادی سازی روابط خود امضا کردند.

خبرگزاری بحرین گفته است که هدف از سفر آقای الزیانی به اسرائیل "تاکید مجدد بر موضع قاطع و با ثبات بحرین در حمایت از روند صلح خاورمیانه و تمرکز بر ارزیابی و استفاده از ظرفیت های همکاری اقتصادی با اسرائیل است."

خبرگزاری اسرائیلی والا گفته است وزیر خارجه بحرین در طول سفر به اسرائیل در نشست مشترکی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مایک پومپئو و گبی اشکنازی، وزیران خارجه آمریکا شرکت خواهد کرد. وزیر صنایع، بازرگانی و توریسم بحرین نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

در این سفر گشایش سفارتخانه های دو کشور هم بررسی خواهد شد.

پومپئو در آنچه که انتظار می رود آخرین سفر خارجی او در مقام وزارت خارجه ایالات متحده باشد از کشورهای فرانسه، ترکیه، گرجستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی دیدن می کند و این هفته هیات صلح آمریکا به ریاست اوی برکویتس جهت تلاش برای تحکیم برنامه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جهت پیشبرد روابط اقتصادی بین بحرین و اسرائیل است.

بر خلاف امارات متحده عربی که یک قدرت اقتصادی و مالی عمده در منطقه است، اقتصاد بحرین چندان نیرومند نیست و آن کشور به منافع ناشی از همکاری با اسرائیل چشم دوخته است. از نظر اسرائیل، عادی سازی روابط با بحرین نه تنها یک دستاورد تاریخی در جهت بهبود روابط با جهان عرب است، بلکه به خاطر موقعیت جغرافیایی بحرین و تیرگی روابط با جمهوری اسلامی ایران، در شرایط کنونی یک تحول سیاسی و امنیتی مهم است.

پیشتر، آمریکا از پیوستن شمار دیگری از کشورهای عرب به روند عادی سازی روابط با اسرائیل سخن گفته بود اما مشخص نیست که با تغییر دولت در ایالات متحده این روند چه وضعیتی خواهد یافت.

  تعداد بازديدها: 1232
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87730
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.