تاريخ انتشار: 27 آبان 1399 ساعت 01:20:26
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تغییر مرزهای جغرافیایی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با انتشار برخی اخبار و نقشه‌ها مبنی بر اینکه با توجه به حل بحران قره‌باغ ایران دیگر مرزی با ارمنستان ندارد با رد این گونه اخبار گفت: مرزهای جغرافیایی ایران و مرزهای منطقه هیچ تغییری نکرده است و در آینده نیز تغییری رخ نمی‌دهد.

به گزارش نامه نیوز، سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خبری خود درباره توافق حاصل شده در قره باغ گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه حل و فصل بحران استقبال کرده و در سه دهه گذشته تلاش کرد این موضوع مسالمت آمیز حل شود و امروز هم از روند صلح استقبال می‌کند.

وی یادآورشد: فکر می کنیم مسیر کاملا شناخته شده و روشن است و طرح جمهوری اسلامی ایران هم با فضایی که جلو می رود همپوشانی‌های جدی دارد.

خطیب زاده تصریح کرد: مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه هیچ تغییری نکرده و در آینده هم این اتفاق نمی‌افتد. طبیعی است برداشت و فهم ما از این مطلب منتشر شده یک جاده ترانزیتی ساده است که نحوه امنیت و کم و کیف آن باید مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد و جمهوری اسلامی با دقت موضوع را پیگیری می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: این یک موضوع کاملا دقیق است و نه مرزی عوض شده و نه جمهوری اسلامی تغییری خارج از مطالب اعلام شده می‌پذیرد. کریدوری که گفته می‌شود جاده ترانزیتی ساده است و در همین حد می فهمیم و آن را پیگیری هم کردیم.

وی همچنین در خصوص حضور نیروهای تکفیری در منطقه هم گفت: نیروهای تکفیری همین الان باید منطقه را ترک کرده باشند و آنچه به ما گفتند نیروهای تکفیری دیگر در منطقه نیستند و حل و فصل صلح آمیز برای کل منطقه مفید خواهد بود و جمهوری اسلامی بخش مهمی از تلاش‌های خود را معطوف به این موضوع خواهد کرد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در شاهراه بسیاری از مسیرهای ترانزیتی قرار دارد و از جایگاه ژئوپولوتیک خود آگاه است و سعی کرده دوستان خود را از این جایگاه ژئوپولتیک بهره‌مند سازد.

*ایسنا

  تعداد بازديدها: 1053
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87724
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.