تاريخ انتشار: 12 آبان 1399 ساعت 23:31:10
آمریکای مسکو و تهران

✍️انتخاب ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا مدلی خاص ، پیچیده ، طولانی و هیجان انگیز است . رقابت جدی دوگانه قدرتمند و هم وزن دمکرات و جمهوریخواه که از عقبه بسیار نزدیک در کنگره ، فرمانداریها ، شهرداریها و سایر ارکان قدرت برخوردارند..
✍️کاندیداهای دموکرات و جمهوریخواه تنها کسانی هستند که طی پروسه طولانی انتخابات توسط مقامات و جریانهای سیاسی سایر کشورها مورد مراجعه و مذاکره قرار گرفته و حتی عوامل خارجی می توانند با مراجعه به لابی های قانونی نسبت به حمایت از کاندیدای خاص اقدام کنند.
✍️مطالعه تطبیقی میزان اثرگذاری و دستاوردهای هر رئیس جمهور مثل کارتر - ریگان ، کلینتون - جورج دبلیو بوش یا اوباما و ترامپ در موضوعاتی مانند درآمد و رفاه اجتماعی ، روسیه ، جین تا ایران و .... حتما حتی برای ما کار دشواری نیست.
✍️پوتین رئیس جمهور روسیه طی روزهای گذشته تاکید کرد: مسکو هر تصمیمی که مردم آمریکا بگیرند را می‌پذیرد و با هر دولتی در این کشور همکاری خواهد کرد ، در حالیکه روحانی طی روزهای گذشته مانند بیانات ۹۶ مقام معظم رهبری اظهار کرد فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور شود آمریکا با تغییر رئیس جمهور تغییر نمی‌کند.
✍️مرحوم هاشمی رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام اما در آخرین مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد: ترامپ قلدری خطرناک است که به اصول پایبند نبوده و قواعد و مقررات را به راحتی زیر پا خواهد گذاشت در حالیکه نایب رئیس مجلس مانند بسیاری در آنروزها معتقد بود انتخاب ترامپ بیشتر به‌ نفع کشور ایران است زیرا اولاً نگاه خوبی به مسئله سوریه دارد ، ثانیا متمایل به روسیه است ، ثالثا نگاه خوبی به عربستان ندارد.
✍️البته دیگرانی هم مانند حجج اسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران یا علم الهدی امام جمعه مشهد بودند که با بازتولید بیانات مقاماتی دیگر در نماز جمعه ۲۸آبان ۹۶انتخاب ترامپ را از جهالت مردم آمریکا و آغاز فروپاشی آمریکا اعلام کردند.
✍️فارغ از اشتباهات تحلیل ایرانی در مورد آمریکا که حتما قابل آسیب شناسی می باشد ، ضروری است به برداشت رهبر پیروز در انتخابات آمریکا از پیام ارسالی مسکو و تهران توجه داشت . مسکو در هر شرایطی گفتگو ، همراهی و همکاری را ممکن اعلام می کند و متقابلا تهران تحت هر شرایطی ممنوعیت گفتگو ، همراهی و همکاری با آمریکا را از اصول و ارزشهای غیر قابل تغییر اعلام می دارد.
✍️شاید امسال با اوضاع نسبتا پیچیده تری روبرو باشیم ، چرا که بایدن یا ادامه ترامپ باید با آتش سوزی بزرگ ۱۳ آبانی پرچمهای آمریکا در تهران استقبال و همراهی شود . اقدامی که برخی مطبوعات از روزها پیش به استقبالش رفتند [...].
✍️تهران رسما به تمامی کشورها اعلام می کند که با اطمینان از قطعیت ادامه دشمنی تهران و واشنگتن به برنامه ریزی و حداکثرسازی منافع خود ادامه دهند ، همه باید بدانند راهی برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن ندارند . جهان باید اطمینان داشته باشد که از تبعات تقابل نیابتی تهران و واشنگتن در نقاط و موضوعات مختلف رهایی نخواهد داشت.
✍️پس از عملیات تروریستی واشنگتن در شهادت عالی رتبه ترین فرمانده نظامی - سیاسی ایران سردار سلیمانی و حمله  متقابل و فوری موشکی به پایگاه نظامی السد که در عراق انجام شد جهان شاهد بود که طرفین مکرر و متقابلا تاکید کردند رهایی از دشمنی متقابل قطعا گفتگو محور نبوده و واشنگتن و تهران آماده و شاید مشتاق ورود به درگیری همه جانبه نظامی هستند ، فضایی که با یک گام به عقب طرفین به موقعیت قبل بازگشت.
✍️اینکه ایران محق به انتخاب زمان و موقعیت عملیات انتقامی سردار سلیمانی است حتما مورد تاکید یکایک خیل عظیم جمعیت تشیع کننده پیکر پاک حاج قاسم نیز هست ، اما شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم آیا با انتخابهای دقیق و سنجیده تر در سفر نخست وزیر ژاپن به تهران نمی توانستیم با فرصت سازی مانع از حوادث و فجایع پی در پی سقوط ارزش پول ملی ، اعتراضات ابان ، ترور سردار سلیمانی ، سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی ، اعتراضات دی ماه و غیره گردیم؟ ۱۲آبان۹۹

  تعداد بازديدها: 3193
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87585
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.