تاريخ انتشار: 04 آبان 1399 ساعت 19:28:44
هر کس شهادتین بگوید مسلمان است و جان و آبرو و مال او مانند پیرو مذهب جعفری محترم است

آیت الله العظمی وحید خراسانی:‌هر کس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء، صلی الله علیه وآله وسلم، بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال کسی که پیرو مذهب جعفری است محترم است. و وظیفه شرعی شما آن است که با گوینده شهادتین هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی انتشار برخی اخبار جنجالی درباره موضع فقهای شیعه نسبت به پیروان سایر مذاهب اسلامی، بسیاری از کاربران حوزه‌نیوز دیدگاه مراجع تقلید و علمای شیعه در این باره را جویا شدند که رسانه رسمی حوزه به تدریج دیدگاه بزرگان مکتب اهل بیت را منتشر می‌کند. در همین راستا استفتائی از آیت الله العظمی وحید خراسانی بازنشر  می‌شود که در سایت معظم‌له نیز موجود است"  

سؤال: باسمه تعالی/ ما جمعی هستیم ساکن در محلی که اهل‌سنت زندگی می‌کنند و آنها ما را کافر می‌دانند و می‌گویند شیعه کافر است در این‌صورت آیا ما هم می‌توانیم با آنها معامله به مثل کنیم و همان‌طوری که آنها ما را کافر می‌دانند ما هم با آنها معامله کفار کنیم. مستدعی است وظیفه شرعی ما را در مقابل این حملات بیان کنید./امضاء:جمعی از مؤمنین

بسم الله الرحمن الرحیم
هر کس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء، صلی الله علیه وآله وسلم، بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال کسی که پیرو مذهب جعفری است محترم است.

و وظیفه شرعی شما آن است که با گوینده شهادتین هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار کنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار کردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید، و به حکم خدا تسلیم باشید که فرمود: «ولاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَی أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَی» و به فرمان خداوند متعال عمل کنید که فرمود: «ولاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَی إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا» والسلام علیکم و رحمة الله"
۱۳۸۷/آبانماه

  تعداد بازديدها: 1800
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87516
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.