تاريخ انتشار: 03 آبان 1399 ساعت 23:58:56
امامت تا زعامت

✍️آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه و امام جمعه قم که این روزها با سکوتی معنادار نشست آمریکایی قم در مخالفت آشکار با فرامین حکومتی مقام معظم رهبری در قم را همراهی کرد اظهار داشت امامت و زعامت از امور تکوینی و به انتخاب مردم و جامعه نیست.
✍️اینکه اعرافی بعنوان رئیس حوزه های علمیه در ورود به مباحث دانشگاهی و حوزوی حداقل باید به مستند و مستدل گویی مبتنی بر ادله عقلی و نقلی عمل کند حتما انتظار بیجایی نیست ، انتظاری که با تنزل بحثی علمی به موضع گیری حقیر سیاست بازی منحرف گردید.
✍️اعرافی باید برای ورد به بحث ابتدا به طرح دیدگاه و ادله معتقدین به رسالت و امامت اکتسابی و انتخابی پرداخته سپس نفیا به نقض ادله مدعی و اثباتا به احراز دلایل ادعای خود می پرداخت که متاسفانه مایل [...] به ارائه چنین بحثی نیست.
✍️اعرافی باید توضیح دهد اولا مشخصا کدام اندیشمند مسلمان یا غیر مسلمان مدعی اعطای رسالت به انبیا و امامت به ائمه اطهار (علیهم السلام) از طرف مردم شده است. ثانیا نظریه چنین اندیشمندی در میان مسلمانان چه میزان انتشار دارد که نیازمند پاسخگویی عمومی [...] است.
✍️آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه بحث پاسخگویی به ادعای نبوت و امامت اکتسابی و انتخابی را با زعامت و حکمرانی خلط و بلافاصله ریشه تکوینی رسالت و امامت را به بحث زعامت و حکمرانی بسط می دهد تا حکومت را نیز امانتی از جانب خدا به حاکمان دینی معنا کند.
✍️[وی] اما اذعان می کند که بی همراهی و تمایل مردم هیچ نبی و امام منتخبی هم بنابر سنت الهی قادر به زعامت و حکومت نیست چنانکه جز داود ، سلیمان و یوسف (عزیز مصر) انبیاء حکومت نداشتند و شاید تنها رسول مکرم اسلام (ص) حکومت مبتنی بر عشق و خواست مومنان داشتند . همانطور که خلافت پس از سه نفر به امام علی علیه السلام محقق و حتی بیعت کوتاه مدت ابتدایی بخشی از مسلمین با امام حسن (علیه السلام) برای سایر ائمه اطهار علیه السلام تکرار نداشت.
✍️اما آیت الله اعرافی بلافاصله با طرح نگاه سیاسی مرتبط با صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه ابن ابوسفیان لعنته الله علیه ، روحانی را مورد تهاجم و تخریب قرار می دهد.
✍️امروز علی رغم صراحت کلام مقام معظم رهبری اما ذوالنور علی رغم داستان سرایی در مورد تبعیت از رهبری از عذر خواهی در برابر مردم ، رهبری و رئیس جمهور امتناع و عملا و همگام با برگزار کنندگان نشست [...] در قم بر ادامه رویه مذکور تاکید کردند ، چنانکه یکی [...] امروز نوشت منع رهبری از عدم تعرض به رییس جمهور مانند منع پیامبر از عدم تعرض به مشرکین در مکه است یعنی اهل نشست [...] قم دیگر حتی تظاهر به تمکین از رهبری را ضروری نمی دانند.
✍️اما امروز شبکه سه [...] به بهانه نخ نمای گزارش حدود یک ساعت رپورتاژ آگهی تبلیغاتی از سفر سردار قالیباف به سیستان و بلوچستان را در سطح گزارش سفر استانی رهبری پخش کرد ، گویی جریان فکری مذکور هنوز به بازگشت یکی از دو زوج شکست خورده انتخابات ۹۶ امید وافر دارند که البته با شکل گیری اولین انتخابات حداقلی ریاست جمهوری خیلی دور از دسترس نیز نخواهد بود. ۲آبان۹۹

  تعداد بازديدها: 3131
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87513
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.