تاريخ انتشار: 29 مهر 1399 ساعت 22:29:26
حقیقت اوکراینی

✍️برخی رسانه های بیگانه نوشتند: دومین دور مذاکره بین هیات اوکراینی  به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه این کشور و ایران در تهران برگزار و هیات اوکراینی تاکید کرد باید اول حقیقت سرنگونی پرواز ۷۴۵ مشخص و سپس در مورد خسارت بحث شود.
✍️فرماندهان ضمن اطلاع رسانی غلط یا ناقص زمینه خطای در تحلیل مقامات ، دستگاه های مسئول مانند هواپیمایی کشوری و جامعه را فراهم و حتی با تولید فرضیه های مانند حمله سایبری ، هک و کنترل سیستم پدافند توسط نیروهای آمریکایی ، شرایط خطرناکی را فراهم کردند که با توجه به تاکید فرمانده مبنی بر آمادگی ورود به درگیری کامل (جنگ) با آمریکا می توانست به بروز فاجعه نظامی و انسانی غیر قابل بازگشت منجر گردد.
✍️فرماندهان علی رغم پنهانکاری در اطلاع رسانی ، نهایتا در برابر دوربین تلویزیون حضور یافته تا ضمن ابراز شرمندگی و قبول مسئولیت فاجعه از پذیرش هر حکم تنبیهی بگویند.
✍️دادستان نظامی نیز طی مراحلی تاکنون به بازداشت ، تحقیق و آغاز محاکمه غیر علنی و محرمانه چند افسر کارشناس پدافند منطقه مورد نظر اشاره و به حقیقت ماجرا یا مسئولیت فرماندهان و...  اشاره نکرده است.
✍️آنروزها تجمع اعلام همدردی دانشجویان با خانواده قربانیان هواپیما در برخی نقاط تهران و ایران از جمله مقابل دانشگاه امیر کبیر با حضور نیروی انتظامی و دستگیری برخی از حاضرین و تذکر به کاردار انگلیس که به بهانه ی ادای شاخ گل در محل حضور داشت خاتمه یافت.
✍️اولین فیلم های منتشر شده در مورد سقوط هواپیما از ابعاد مختلف قابل بررسی است که تا کنون توسط هیچ مرجع رسمی مورد توضیح قرار نگرفته است ، هر چند همزمان با انکار اصابت موشک موضوع رهگیری و بازداشت منتشر کنندگان فیلم شلیک و اصابت موشک بعنوان احتمال ارتباط با نفاق ، جاسوسی و ... در فضای مجازی منتشر شد.
✍️فیلم دیگری هم در همان روز توسط برخی کانل های خبری خاص در فضای مجاری در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفت . فیلمی حاوی نمایش پرچم مذهبی که در میان کوهی از وسائل سوخته و تخریب شده هواپیما که بطور معجزه آسا سالم از چمدان کوچک یکی از مسافران خارج و توسط ماموران متاثر و گریان مقابل دوربین به نمایش درآمد .شناخت هویت و انگیزه ی ماموران از تجسس در وسائل ، کشف و نمایش پرچم و اینکه متعلق به کدام یک از مسافرین به اوکراین بود شاید بخشی از حقیقت مورد اشاره هیات اوکراینی هم باشد.
✍️شاید همه ما اعلام رسمی پذیرش مسئولیت و پرداخت غرامت کامل به بازماندگان توسط کشورمان را پایانی خوب برای حادثه هواپیمای اوکراینی بدانیم ، چنانکه در حوادث متعدد دیگر پس از اعلام خطای کادر پروازی فوت شده ، پرداخت مبلغ غرامت را هم از لطف و احساس انساندوستانه می دانستیم ، روندی که برای هیات اوکراینی قابل قبول نیست.
✍️اما امروز هیات اوکرانی از ضرورت بیان حقیقت قبل از تعیین غرامت می گوید . مفهومی که حتما در فرهنگ ما شاید قابل درک و نامانوس است . ایکاش معنای اول حقیقت بعد غرامت را مستقیما از زبان هیات اوکرانی مذاکره کننده می شنیدم.
✍️شاید مذاکره اوکراینی فرصتی است تا ما هم به درک بهتری از ضرورت و مفهوم اصطلاح تشکیل گروه حقیقت یاب برسیم ، گروهی که باید بتواند بدون هیچ ملاحظه و پنهانکاری به کشف و بیان حقایق بپردازد.
گروه حقیقت یابی که مثلا بتواند انگیزه و مسئولیت پنهانکاری فعالیت اتمی دهه شصت و هفتاد را که زمینه تشکیل پرونده ایران بعنوان تهدید صلح و امنیت جهانی در آژانس بین المللی اتمی و ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل شد را توصیح دهد؟
گروه حقیقت یابی که به عوامل و دلایل فلج شدگی ، فساد ساختاری و ناکارآمدی سیستمی اقتصاد ایران را کشف و تشریح کند و بگوید دلایل واقعی بروز چنین وضعیت بغرنج و غیر قابل مهار کدام است؟
شاید ما هم از این پس در برخورد با بروز فجایع و حوادث بر کشف حقیقت تاکید و مانع از این باشیم که مقصرین فجایع و حوادث همزمان به جایگاه مدعی ، طلبکار و قهرمان تکیه نکنند. ۲۹مهر۹۹

  تعداد بازديدها: 3141
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87466
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.