تاريخ انتشار: 28 مهر 1399 ساعت 23:05:07
تحسین و تقدیس

✍️قرآن حتی در مورد وجود مبارک اشرف مخلوقات رسول مکرم اسلام (ص) تقدس زدایی کرده فرمود أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ با این تفاوت که يُوحَى إِلَيَّ و این نیز عامل برتری نیست که إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍو انثی و اگر طالب جایگاه والائم إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ تنها مسیر رسیدن است.
✍️اما تحسین را خداوند نیز دوست داشته و توصیه فرمود إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ که اگر تقوا پیشه کنید مورد توجه خواهید بود و آیا شما لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ را یکسان می دانید ای رسول بپرسید آیا يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ یکسانند.
✍️سیره نبوی و ائمه اطهار نیز هرگز در مسیر تقدس گام برنداشته و همواره بر پرهیز از تمایز گذاری غیر عالمانه تاکید فرمودند  از ابوذر نقل است سیره پیامبر (ص) چنین بود که در حلقه ای میان اصحاب می نشستند به گونه ای که اگر غریبه ای وارد مجلس می شد قادر به تشخیص رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نبود تا اینکه سؤال می کرد.
✍️مولا علی علیه السلام در ورود به شهرها اجازه استقبال و مشایعت نداده و در برابر هیجان مردم فرمودند والله ما ينتفع بهذا أمراؤكم وإنكم لتشقون به علي أنفسكم في دنياكم وتشقون به في آخرتكم و خود را با پایین ترین اقشار جامعه همسان می کردند و حتی در برخورد با فرزند یتیم مورد غفلت قرار گرفته شهید جهاد چه کردند و با نگاه به آتش درون تنور چه زمزمه فرمودند و چگونه پاپوش وصله می زدند نه تقدیس مردم که کل دنیا را از آب بینی بزی ارزشمندتر نمی دانستند.
✍️وقتی در دوره تحصیلی راهنمایی سال ۵۶ موضوع یکی از انشاء های خود را به توضیح و دفاع از صلح امام حسن علیه السلام اختصاص دادم ، قطعا برایم قابل تصور نبود که به انقلاب اسلامی برسیم و ۴۲ سال پس از شکل گیری جمهوری اسلامی ایران تحت ولایت فقیه جامع الشرایط ، هنوز عالمانه توضیح شرایط منجر به صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه یا رویارویی اباعبدالله علیه السلام با لشکر یزید در ۱۴۰۰ سال قبل باشد.
✍️چگونه هزار استاد مدیر دانشگاهی بسیار پر مشغله بتوانند ظرف یک روز به امضای پای بیانیه سیاسی علیه بیسوادی آخوندی که رئیس جمهور کشورشان است برسند! ، حتما کاری کارستان و قابل تامل است . امضایی که حتما به نیت خدمت به خلق و دین به فوریت انجام شد.
✍️اما اینکه چرا بیانیه علیه بیسوادی آخوند روحانی باید دقیقا همزمان با به قول سردار قالیباف اعلام خبر پیروزی بزرگ دیپلماسی ایران بر استکبار جهانی منتشر شود حتما تعمد نبوده و رویه جاری صاحبان ۱۰۰۰ امضا است.
✍️اینکه به روحانی توصیه کردند که بیان تاریخ اسلام را به اهل منبر بسپارید جالب است چون در روزهایی که پدران و مادران ۹۹٪ امضا کنندگان هنوز در دوران صیغه محرمیت بودند روحانی ، روحانی اهل منبر بود که در منبر ختم شهید مصطفی خمینی آقای خمینی را امام خمینی نامید.
✍️ایکاش ۱۰۰۰ استاد پای بیانیه ، بجای تخریب رئیس جمهور پیروز ایران بر زیاده خواهی ترامپ از پیروزی ایران شادمان بودند و حداقل به یک راهکار عملی قابل اثبات برای منانعت از نابودی بیشتر ارزش پول ملی اشاره می کردند ، ایکاش از جهاد علمی هزار استاد در دستیابی به دارو و واکسن کرونا می نوشتند و فحاشی علیه رئیس جمهور ایران را به همان نمایندگان و برخی اهل منبر همیشه پای کار می سپردند.
✍️تقدیس به شیفتگی ، تبعیت ، تعقل گریزی ، سطحی نگری و عوامزدگی و تحسین مبتنی بر معرفت عالمانه انسان را به شکوفایی اخلاق ، عقلانیت ، دیانت و آزادگی می رساند که قرآن می فرماید و‌عَلَّمَ ءَادمَ الأَسمَاءَ سپس فرمود یـاَدمُ أَنبِئهُم بِأَسمائِهِم و سپس فرمود وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ که آدم شایسته تحسین است و تحسین مراتبی تا سجده هم دارد ، چنانکه به نقل از امام علی علیه السلام روایت کرده اند که فرمود: من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً که در تحسین ارزش علم و آگاهی است. ۲۸مهر۹۹

  تعداد بازديدها: 3167
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87460
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.