تاريخ انتشار: 22 مهر 1399 ساعت 18:55:33
ترس و عقلانیت

✍️اکبر عالمی چهره نام آشنای عرصه سینما و تئاتر در آخرین روزهای بستری قبل از فوت به خبرنگار ایسنا گفت: هفته پیش برای فیلمبرداری برنامه مستند تلویزیونی با سه نفر دیگر از همکارانم به بیمارستانی در تهران رفته بودیم ، اگر چه تمام موارد ضروری را زیر نظر کادر درمانی رعایت کردیم اما با این حال هر چهار نفر به کرونا مبتلا شدیم.
✍️اینکه این روزها سران دو قوه مقننه و قضاییه به هر دلیلی در بازدید پر تعداد از استانها و مراکز مختلف باشند حتما میتواند از تعهد ، دلسوزی و تلاش برای رفع برخی موانع خدمتگزاری صحیح باشد یا خدای ناکرده به تعبیر برخی دیگر نه اقدام نظارتی که دلبستن به دستاوردهای احتمالی کارناوالیسم تبلیغاتی باشد.
✍️اما نباید انکار اصول ابتدایی عقلی توسط حاکمان و بازیگران عرصه سیاست و مدیریت را ساده گرفت وقتی نماینده مجلس پشت تریبون توجه به توصیه پزشکی مبنی بر ضرورت منع حضور در  هر تجمع را نشانه جان دوستی و ترس اعلام می کند و هورا می شنود وقتی نادیده انگاری اصول بهداشتی نشان دلیری و شجاعت نامید می شود باید از فردای تصمیمات این جماعت برای کشور به شدت ترسید.
✍️امروز دو تن از مجریان تازه برنامه صبحگاهی شبکه پنج تلویزیون ضمن خواندن تیتر برخی مطبوعات مرتبط به فرمایش مقام معظم رهبری که در دیدار تصویری و اعطای سردوشی افسران فرمودند: ترسوها حق ندارند از عقلانیت بگویند مجری برنامه ادامه داد سفرهای استانی نظارتی که دکتر قالیباف و حجت الاسلام رئیسی می روند و سفرهایی که روحانی رئیس جمهور به خاطر توصیه ستاد کرونا نمی رود!
✍️وقتی از عمل به توصیه عقلانی پیشگیری پزشکی به بزدلی و مرعوب بودن در برابر بیماری یا دشمن و غیره تعبیر شود طبیعی است که برای تاکید و ایستادگی بر حقایق ، واقع بینی و عقلانیت یا به فرمایش رهبری پرهیز از گرفتاری در توهم و خیال پردازی باید بسیار بسیار جسور و شجاع بود و هزینه پرداخت کرد.
✍️استاد عزیز مرحوم عالمی و همکارانش با هدف متعالی مستند سازی در مورد وخامت اوضاع بسیار جدی و تلخ شیوع بیماری و البته توصیف تلاش بی وقفه کادر درمانی ضمن رعایت تمام توصیه ها به بیمارستان مراجعه کردند اما متاسفانه تمام اعضا گروه آلوده و استاد عالمی پس از تحمل آثار بیماری فوت کردند. حالا وقتی از اقدام رئیس و برخی نمایندگان مجلس و دعوت دیگران به تکرار مراجعه به بخش کرونایی بیمارستان های درگیر به شجاعت یاد می شود چه باید کرد؟
✍️مقام معظم رهبری پس از ۳۲ سال جعل واقعیت ، دروغ پردازی و اتهام سازی علیه حقانیت و صحت عقلانی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و تثبیت پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی نابرابر قطعا شجاعانه و جسورانه از خود گذشتگی قابل تقدیر داشتند که در برابر تحریف بزرگ ۳۲ ساله ایستادند.
✍️رهبری با تاکید بر عقلانیت در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پیروزی درخشان کشورمان عملا بر صحت عمل شهادت داده و بر عمل جاعلین حقایق و تحریف کنندگان دروغ پرداز واقعیات و جاهلین به حقایق و واقعیات خط بطلان کشیدند ، جریان باطلی که ۳۲ سال پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ را از ترس ، دنیا پرستی و بی تدبیری فرمانده عالی جنگ و جانشین امام خمینی(س) در فرماندهی کل قوا اعلام می کردند.
✍️مقام معظم رهبری در پاسخ به قضات دیوان عالی رسیدگی کننده به حکم اعدام اتهام دورغین و مغرضانه ارتداد دکتر آقاجری فرمودند: جز به خدا توکل نکرده و با شجاعت حکم واقعی اسلام را اعلام کنید ، حکمی که بر خلاف جریان سازی سیاسی وقت قرار داشته و زمینه رفع اتهام ارتداد و حکم اعدام فوری صادره بود.
✍️قدرت تفکر و عقلانیت بزرگترین ودیعه باریتعالی در خلقت انسان و ترس یا احتیاط مضاعف از داشته های غریزی البته عقلانی و از لوازم زندگی آدمی است که حتی بی اراده ما را در رفع بسیاری از مخاطرات یاری می دهد ، لذا بجا است که با تشکیل کرسی های آزاد اندیشی که از جمله مطالبات مانده رهبری از مراکز دانشگاهی و حوزوی است بدون پیش داوری به تعریف معنا و نسبت عقلانیت و ترس اقدام کنند تا مقامات و جامعه در تشخیص و قضاوت به خطا نرفته و کشور را متحمل هزینه های بسیار بسیار سنگین ناشی از تشخیص عقلانیت به جای ترس و ترس بجای عقلانیت نکنند. ۲۲مهر۹۹

  تعداد بازديدها: 3848
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87414
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.