تاريخ انتشار: 19 مهر 1399 ساعت 02:15:05
هنر استاد شجریان آمیخته با زندگی مردم و راز و رمز ایرانیت بود

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت و نوشت: « تأکید شجریان بر انتخاب اشعار فاخر از شاعران کهن و نوپرداز و روایت او در قالب موسیقایی به بسط و ماندگاری زبان و ادب فارسی، در روزگار معاصر بسی مدد رسانید.»

جماران؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

ایران، سرزمین هنر و هنرمندان بوده و هست. در دوره ما، بسیاری از اصحاب شعر و هنر و اندیشه، درخشیده‌اند.همه آنها در جایگاه رفیع خود، منزلتی درخور دارند و عزیزند و محترم. 

استاد محمدرضا شجریان، یکی از جمع ایشان است که محضر بسیاری از پیشکسوتان روزگار خود را، به ویژه در حوزه شعر و آواز و موسیقی و خط و خوشنویسی، دریافت و با استعداد سرشار و پشتکار تحسین برانگیزش، از همه آنها به خوبی بهره برد و با تلفیقی از قدیم و جدید، سنت‌های نوینی را پایه گذاشت و ماندگار کرد.

مردم داری و میهن دوستی و توجه به گوهر انسانیت، در آثار ماندگار شجریان، مثال زدنی است، چراکه هنر او آمیخته با زندگی مردم و راز و رمز ایرانیت بود.

شاگردان مستقیم و غیرمستقیم او، عرصه هنر و به ویژه آواز و موسیقی را دگرگون کردند. تأکید شجریان بر انتخاب اشعار فاخر از شاعران کهن و نوپرداز و روایت او در قالب موسیقایی به بسط و ماندگاری زبان و ادب فارسی، در روزگار معاصر بسی مدد رسانید.

درگذشت او، بی‌شک ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. این غم و اندوه را به خانواده محترم شجریان، خیل دوستدارانش و جامعه فرهنگ و ادب کشور تسلیت می‌گویم.

احمد مسجدجامعی

  تعداد بازديدها: 1001
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87385
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.