تاريخ انتشار: 16 مهر 1399 ساعت 12:14:25
غذا‌هایی که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند

برای بسیاری از افراد هیچ هدفی مهمتر از بهبود سلامتی و پیشگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان وجود ندارد و یک روش عالی برای این کار، شروع رژیم غذایی سالم است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد آنچه می‌خورید می‌تواند بر خطر ابتلا به سرطان نیز تأثیر بگذارد.
انتخاب، دانشگاه هاروارد اخیراً تحلیلی از ۲۰ مطالعه را منتشر کرده و نتیجه گرفته است که رژیم غذایی با فیبر بالا یکی از مهمترین مولفه‌های کاهش خطر سرطان‌های پستان قبل از یائسگی یا بعد از یائسگی است. این تحقیق نشان می‌دهد زنانی که بیشترین میزان فیبر را مصرف می‌کنند (در مقایسه با زنانی که کمترین میزان مصرف را دارند) هشت درصد کمتر در معرض سرطان پستان هستند.
افزایش مصرف فیبر روزانه باید مورد توجه همه ما قرار گیرد، یک رژیم غذایی با فیبر بالا نه تنها به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف کمک می‌کند بلکه به مدیریت وزن کمک می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد، سطح قند خون را تثبیت کرده و سلامت روده را تقویت می‌کند (همچنین به عنوان میکروبیوم سالم نیز شناخته می‌شود).
پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی به ویژه یک روش کارآمد برای افزایش مصرف فیبر روزانه است. به علاوه، با هر لقمه میوه و سبزیجات با رنگ روشن مقدار زیادی حبوبات، مغز‌ها، دانه‌ها و غلات سبوس دار، شما مزایای آن را در تمام بدن دریافت می‌کنید.
هویج، کدو، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ تیره حاوی کاروتنوئید هستند که ممکن است از رشد سرطان جلوگیری کرده و ایمنی بدن را تقویت کنند.
سیب، توت، مرکبات، قهوه، پیاز و دانه‌های سویا حاوی فلاونوئید‌ها هستند، که می‌توانند به مبارزه با التهاب و رشد تومور کمک کنند.
کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، گل کلم و کلم پیچ شامل ایندول است که ممکن است به از بین بردن مواد شیمیایی سرطانزا کمک کند.
سبزیجات برگ سبز حاوی لوتئین است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
سیب، مرکبات و پیاز حاوی کورستین هستند که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.
گیلاس، مرکبات و انبه حاوی ترپن هستند که ممکن است به کندی رشد سلول‌های سرطانی و مبارزه با ویروس‌ها کمک کنند.

ازبرخی از مواد غذایی نیز باید اجتناب کرد:

قند‌ها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده
قند‌ها باعث التهاب مزمن در بدن می‌شوند. از مصرف غلات صبحانه پر قند، کلوچه‌ها و کیک ها، آب نبات، نوشیدنی‌های انرژی زا، ماست‌های طعم دار، کوکتل‌های میوه‌ای یا آب میوه، نوشیدنی‌ها، سس‌های سالاد و نوشابه خودداری کنید.

الکل
نشان داده شده است که حتی مقدار کمی الکل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

گوشت قرمز
مصرف زیاد گوشت قرمز ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را افزایش دهد. گوشت قرمز را به یک وعده در هفته محدود کنید و حداقل یک روز بدون گوشت در هفته هدف بگیرید.
غذا‌های سرخ شده یا کبابی
روش‌های پخت با حرارت بالا مانند کباب کردن و سرخ کردن، مواد شیمیایی مضر سرطان زایی ایجاد می‌کند. از نان تست سوخته، گوشت و سبزیجات سوخته شده خودداری کنید و هر قسمت سوخته شده را قطع کرده و دور بریزید.

غذا‌های فرآوری شده
به این مواد تقریباً همیشه مواد مغذی کم و نمک، شکر، مواد افزودنی غذایی، مواد نگهدارنده، شیرین کننده‌ها و چربی‌های ناسالم اضافه می‌شوند. آن‌ها با ایجاد التهاب (که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله سرطان را افزایش می‌دهد) بدن را تخریب می‌کنند. از نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی خودداری کنید. وعده‌های غذایی آماده مانند ماکارونی و پنیر و غذا‌های نیمه آماده نخورید.

  تعداد بازديدها: 1094
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87366
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.