تاريخ انتشار: 15 مهر 1399 ساعت 22:16:04
در حاشیه لغو جلسه سران قوا؛ آیا حقیقت دارد؟ متأسفانه بله!

این لغو بیش از هر چیز به مردم این پیام را می دهد که مسئولان عالی رتبه توان یک هماهنگی ساده را هم ندارند. و شاید در نظر برخی اینگونه جلوه کند که نوعی لج و لج بازی بین دفترهای ایشان و آن هم در میانه مشکلات سخت مردم در جریان است.

جماران: روز گذشته در خبرها چنین آمد که جلسه سران قوا که قرار بود امروز برگزار شود لغو شده است. اندکی بعد نزدیکان رییس مجلس گفتند که لغو جلسه به خاطر آن بوده که آقای قالیباف از بیمارستان امام خمینی و بخش کرونایی آن بازدید داشته است. و پس از چندی یکی از نزدیکان دولت با تأیید این خبر انگشت اتهام را متوجه رییس مجلس کرد که وی عمداً چنین کرده تا بر موج احساسات عمومی سوار شود. 

تا اینجا از خود می پرسیدم که آیا «این دلیل برای آن لغو» حقیقت دارد؟ و از شما چه پنهان به خود می گفتم اینها سخنهای ناصحیح و جنگ های رسانه ای است. اما در کمال تأسف امروز سخنگوی دولت این امر را تأیید کرد و گفت:«زمانی که رییس مجلس به بیمارستان برای بازدید تشریف بردند از وزیر بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها بوده؟ که گفتند حتی در بخش‌هایی که افراد بدحال بودند صورت گرفته است. مجدد سوال شد نظر ‌شما در این باره ‌ چیست و‌ کمیته بهداشت ستاد ملی کرونا اعلام کرد چند وقت این‌جلسه عقب بیافتد.»

در این باره نکاتی قابل ذکر است:

اول آنکه می دانیم به سبب جنگ اقتصادی و ضرورت تسریع در تصمیم گیری های اقتصادی جلسه سران قوا عملا همه تصمیمات کشور را به دوش می کشد. تا جاییکه در عمل مجلس از تأثیر گذاری در این حوزه خارج شده و همه اختیارات به این جمع خاص محدود شده است. حال با توجه به وضع سخت و شکننده معیشت مردم آیا می توان پذیرفت که به سبب یک ناهماهنگی این جلسه برای مدت خاص تعطیل شود تا ابتلای احتمالی رییس مجلس معلوم شود؟ مردم در این میانه کجای کار ایستاده اند؟

گیرم که خطر ابتلای رییس جمهور آنقدر مهم است که نمی تواند با فاصله چند متر با رییس مجلس بنشیند، خوب چرا این مطلب از قبل به رییس مجلس گوشزد نشده تا ایشان باعث لغو این جلسه با اهمیت نشود؟ مگر ستاد کرونا فقط برای رییس جمهور تعیین تکلیف می کند؟

دوم آنکه چرا رییس جمهور اینگونه به اطاق خود محصور شده است؟ مگر راه حفظ از ابتلا به کرونا تنها دوری کردن از هر چیز و هر کس است؟ آیا نمی شود مثل هر جلسه دیگر با حفظ فاصله ایمنی و زدن ماسک این جلسه را برگزار کرد؟ واقعا مردم حق دارند مسئولان را در کنار خود و در سختی ها ببینند و از همین رو حضور فعالانه رییس مجلس به نظر ، نه تنها نکوهیده نیست که شجاعانه و پسندیده است. 

من ضمن احترام به ستاد کرونا تصور می کنم این ستاد دستورالعملی بیش از حد افراطی را برای رییس جمهور به کار بسته است. و شاید هم این دفتر رییس جمهور است که برای ستاد کرونا تصمیم سازی می کند.

راستی حضور نیافتن در مجلس و حرم امام خمینی و از آن عجیب تر در جلسه سران قوا،  آیا مصوبه اختیاری ستاد کروناست؟

و نکته آخر آنکه این نوع مواجهه سران قوا با یکدیگر و در منظر مردم و در پیش چشم ایرانیانی که با سختی، معیشت خود را سپری می کنند، بسیار تلخ و شکننده است. به راستی آیا هماهنگی دو رییس قوه اینقدر مشکل است که باید همه مردم از ناتوانی ایشان در این مهم مطلع شوند؟ 

به نظر من این لغو بیش از هر چیز به مردم این پیام را می دهد که مسئولان عالی رتبه توان یک هماهنگی ساده را هم ندارند. و شاید در نظر برخی اینگونه جلوه کند که نوعی لج و لج بازی بین دفترهای ایشان و آن هم در میانه مشکلات سخت مردم  در جریان است. 

گیرم قرار شد جلسه را لغو کنید آیا نمی توانستید خبر این را بین خود نگهدارید، تا حداقل مردم از میزان اختلاف های بچه گانه مطلع نشوند؟ 

در پایان توجه همه را به سخن گهربار امام خمینی جلب می کنم تا با مرور آن مسئولیت خویش را بهتر دریابیم: «آن مطلبی که همیشه مد نظر همه بوده و دربارۀ آن پافشاری شده، حفظ وحدت‌‎ ‌‌کلمه و اجتناب از تفرقه است که همه می دانیم وحدت ملت چه اثرهای معجزه آسایی‌‎ ‌‌داشته است و دارد. و در مقابل، تفرقه و تنازع چه نکبتهایی به سر مسلمین در طول‌‎ ‌‌تاریخشان آورده است. و ملت عظیم الشأن ایران که هر دو طرف را مشاهده کرده اند و از‌‎ ‌‌تفرق رنج برده اند، و بحمدالله شهد وحدت را چشیده اند و اعجاز آن را از اول نهضت تا‌‎ ‌‌انقلاب و تاکنون لمس نموده اند، لازم است مراقبت کنند و نگذارند دستهای پلید شیطانی‌‎ ‌‌و عمال سر سپردۀ استکبار جهانی در صفوف مقدس آنان وارد شده و به تفرقه افکنی‌‎ ‌‌قیام کنند.»{صحیفه امام، جلد 17، صفحه 326}.

  تعداد بازديدها: 1805
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87363
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.