تاريخ انتشار: 15 مهر 1399 ساعت 22:12:47
ایران به مناطق همجوار ما آمده تا علیه ما شیطنت کند

یک فرمانده آمریکایی مدعی شده، ایران در ماه‌های اخیر حضورش در مناطق همجوار آمریکا افزایش داده است. او مدعی شده هدف از این اقدام، «شیطنت» علیه واشنگتن است. «کریاک فالر»، رئیس ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا گفت: «ایران، احساس می‌کند که فرصت دارد در منطقه همجوار ما در این نیمکره شیطنت کند، ضمن اینکه حضور در اینجا فرصتی برای کسب نفوذ اقتصادی و سایر انواع نفوذ می‌بیند.»

رئیس ستاد فرماندهی جنوب ایالات متحده آمریکا مدعی شده ایران به قصد «شیطنت» علیه واشنگتن حضورش در نیمکره غربی زمین را افزایش داده است.

به گزارش فارس، یک فرمانده آمریکایی مدعی شده، ایران در ماه‌های اخیر حضورش در مناطق همجوار آمریکا افزایش داده است. او مدعی شده هدف از این اقدام، «شیطنت» علیه واشنگتن است.

«کریاک فالر»، رئیس ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا گفته روابط ایران و ونزوئلا با توجه به فشارهای واشنگتن علیه هر دو کشور در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

فالر گفت: «ایران، احساس می‌کند که فرصت دارد در منطقه همجوار ما در این نیمکره شیطنت کند، ضمن اینکه حضور در اینجا فرصتی برای کسب نفوذ اقتصادی و سایر انواع نفوذ می‌بیند.»

او حضور ادعایی ایران در این منطقه را «مهم و هشدارآمیز» توصیف کرده است.

ایالات متحده آمریکا و برخی از همپیمانان این کشور در سالهای اخیر، تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا با هدف منزوی کردن رئیس‌جمهور این کشور و وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت وضع کرده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

  تعداد بازديدها: 1062
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87362
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.