تاريخ انتشار: 13 مهر 1399 ساعت 20:24:47
جمعه سرگردانی

✍️جمعه ۱۱ مهر سکه در شرایطی قیمت ۱۵ میلیون تومان را با اقتدار پشت سر گذاشت که هیچ مقام عالی و دستگاهی قادر به ارائه یک پیشنهاد عقلانی و قابل دسترس برای مهار سقوط آزاد تتمه ارزش پول ملی نبود.
✍️البته روسای مجلس و قوه قضاییه تا برخی فرماندهان عالی نظامی و رهبران جریان سیاسی و رسانه های همسو بر بی تقصیری جنگ اقتصادی حداکثری آمریکا و متقابلا اهمیت بی کفایتی رئیس جمهور و دولت تاکید کردند.
✍️دانشگاه آزاد به ریاست ولایتی و مجمع تشخیص مصلحت به ریاست لاریجانی نیز همزمان با جنگ اقتصادی آمریکا و نابودی ارزش پول ملی و قدرت حداقلی خرید جامعه در اقدامی بدیع و مشترک برگزاری همایش بررسی دلایل فروپاشی آمریکا را اعلام کردند.
✍️همزمان با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و برگزاری همایش بررسی فروپاشی آمریکا توسط دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نباید فتوای طالبانیستی برخی امامان جمعه وطنی در ضرورت ناامن سازی جامعه برای بخشی از دختران و زنان ایران را نادیده گرفت . بانوانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ناهنجاری رفتاری را محصول تربیت جمهوری اسلامی و با افتخار بانوان مذکور را دختران و خواهران خود می نامید.
✍️مقام معظم رهبری که مسئولیت انتخاب و انتصاب ریاست سازمان صدا و سیما را عهده دارند فرمودند: در امور سازمان دخالت نداشته و خود منتقد برنامه های صدا و سیما هستند . بعدها و همزمان با حرکت اعتراضی و اغتشاشی آبان ۹۸ نیز علی رغم برخورداری از تجربه ۷ سال ریاست جمهوری و ۳۲ سال رهبری تاکید کردند کارشناس اقتصادی نبوده و نمی توانند در خصوص درست یا اشتباه بودن تصمیم افزایش قیمت بنزین نظر بدهند یعنی سران قوا بعنوان عضو ستاد عالی مقابله با جنگ اقتصادی باید از موضع منتقد شرایط موجود خارج و با زیر مجموعه به یک اندازه ، پاسخگوی فشارهای ویران کننده وارده به مردم باشند.
✍️سکه ۱۲۲ هزار تومانی۸۴ علی رغم وفور درآمد نفتی به ۲۸۸ در ۸۸ و بلافاصله پس از قطعنامه های تحریمی یا به قول احمدی نژاد کاغذ پاره های سازمان ملل به ۴۳۵ هزار تومان در ۸۹ و ۱/۰۵ میلیون تومان در ۹۲ پایان دوره احمدی نژاد رسید.
✍️پس از آغاز مذاکره ایران و ۱+۵ برای اولین بار پس از انقلاب شاهد روند نزولی قیمت سکه به ۹۴۶ هزار تومان تا ۹۵ بودیم قیمتی که با اعلام خروج آمریکا از برجام به  ۱/۱۷ و آغاز تحریم یکجانبه آمریکا به ۱/۷۹ میلیون تومان در ۹۶ رسید . فشار تحریم حداکثری قیمت را به ۲ در خرداد ، ۲/۷ در تیر ، ۳/۸۲ در مرداد تا اسفند و ۴/۷۷ در فروردین تا ۵ میلیون در بهمن ۹۸ افزایش داد.
✍️خاتمه آخرین فرصت تصویب عضویت ایران در دو کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم بدلیل مخالفت مجمع تشخیص مصلحت به بازگشت ایران به لیست سیاه fatf در اسفند ۹۸ منجر و سکه فروردین ۶/۳ ، اردیبهشت ۶/۵ خرداد ۷/۴ ، تیر ۸/۳ ، مرداد  ۱۰/۵ ، شهریور ۱۱/۸ و جمعه ۱۵ میلیون تومان و دلار ۳۰ هزار تومان را تجربه کرد.
✍️مقامات و جریانات فکری که جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و لیست سیاه fatf را در فروپاشی اقتصاد ایران بی اثر و ریشه مشکلات را تنها بی کفایتی دولت اعلام می کنند هم می دانند که حتی کشورهای بی صاحب و خالی از تاسیسات زیر ساختی ، تولید صنعتی ، کشاورزی ، تولید علم و ... افغانستان ، عراق ، سودان و ... هم مانند کشور ما با سقوط ارزش پول ملی روبرو نیستند.
✍️وقتی مدتی پیش یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی به صادرات بنزین در برابر طلا به ونزوئلا اشاره کرد نکته مبهمی نداشت موضوعی که با افزایش فوری ۳۰۰ درصدی این روزهای قیمت طلا می تواند با بدبینی تعبیر گردد.
✍️ایران هنوز نیازمند این مهم است که مقامات عالی کشورمان حداقل یکبار در برابر مردم قرار گرفته و صادقانه مفهوم و تبعات مصداقی تحریم حداکثری آمریکا علیه ایران و قرار گرفتن در لیست سیاه fatf را توضیح دهند و سپس اگر توانستند فقط به یک راهکار عملی قابل اثبات کاهش یا شکست فشار وارده ناشی از تحریم آمریکا علیه اقتصاد ایران و تبعات لیست سیاه fatf اشاره کنند. ۱۳مهر۹۹

  تعداد بازديدها: 3290
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87337
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.