تاريخ انتشار: 07 مهر 1399 ساعت 23:02:52
ناکارآمدی مراکز طب

✍️وقتی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه در بازدید از سایپا با تعجب از ناتوانی مراکز مسئول در تامین  صنعت ساده خودرو سازی و متقابلا همت و تلاش دانشمندان و مهندسان جوان صنعت نظامی اشاره کرد علاقه داشتم حداقل یک بار خط تولید اجزاء مثلا موشک مانند موتور ، ژیرسکوپ و .... که نه بلکه حداقل خط تولید مثلا تایر کشنده ها یا خودروهای زرهی نظامی را نمایش دهند.
✍️براساس آمار و ارقام اعلامی وزارت بهداشت تعداد قربانیان کرونا طی ۸ ماه گذشته به ۲۶ هزار نفر رسید که از این تعداد حدود ۵۵٪-۵۰٪ سهم مردم تهران است شاید بسیاری ندانند که سهم شهدای تهران با برخورداری از چند لشگر و تیپ مستقل در ۸ سال جنگ حدود همین تعداد بود.
✍️ویروس کرونا مانند آنفولانزا جهان را به یک اندازه تهدید و به مبارزه طلبیده است ، چنانکه طی روزها و ماههای نخست دانشمندان و محققان ایران هم مانند تمامی کشورها مکرر بر روند آغاز تحقیقات تا کشف داروی موثر و واکسن تاکید کردند ، همچنین مقام معظم رهبری با استماع گزارشها حتی آرزو کردند ، دانشمندان جوان کشورمان قبل از دیگر کشورها به نتیجه رسیده تا از امکان صادرات واکسن و داروی کرونا به جهان برخوردار باشیم.
✍️تحقیقات و تکنولوژی مورد استفاده حوزه نظامی در تمامی کشورها همواره و منطقا چند گام جلوتر از صنایع تجاری و مصرف عمومی قرار دارد لذا مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاهی و صنعتی همکار  با پروژه های نظامی نیز همواره از مراکز و صنایع پیشرو در حوزه علم ، تکنولوژی و صنعت محسوب می شوند.
✍️مقامات نظامی کشورمان هم طی ماههای ابتدایی بارها و بارها به اجرای پروژه های تحقیقاتی این مراکز پر تعداد در خصوص کشف و تولید دارو و واکسن کرونا اشاره کردند . پروژه هایی که باید توسط دانشمندان گروههای تحقیقات طب نظامی عملیاتی گردد . تحقیقاتی که متاسفانه همگام با پروژه های مراکز علمی و دانشگاهی به نتیجه نرسیده است.
✍️دانشمندان و محققین مراکز پر تعداد طب نظامی وابسته به ارتش ، سپاه و وزارت دفاع باید بتوانند در کمترین زمان ممکن و در شرایط عملیاتی پاسخگوی حملات احتمالی میکروبی ، بیولوژیک ، شیمیایی و .... باشند در حالیکه چون مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی غیر نظامی در دارو و واکسن کرونا توفیقی نداشتند . هر چند در مورد ویروس چند ساله آنفولانزا هم دستشان خالی و کشور همچنان محتاج واردات سالانه میلیونها دوز واکسن می باشد.
✍️نهادهای نظامی ارتش ، سپاه و وزارت دفاع و حتی ناجا در ارائه خدمات بیمارستانی به مبتلایان کرونا قطعا از عملکرد ارزشمند و قابل تقدیری برخوردارند و اگر به وقت در صحنه حضور نداشتند حتما کشور در مدیریت شرایط عمومی کرونایی علی الخصوص در هفته های ابتدایی با مشکلات عدیده روبرو بود ، اما مراکز دانشکاهی و تحقیقات طب نظامی در برابر ویروس کرونا  ، آنفولانزای پر سابقه و حتی شناخت منشاء انتشار دوره ای بوی نامطبوع تهران مثمر ثمر نبوده و نیستند.
✍️ضروری است مقامات نظامی با پرهیز از سیاست زدگی و مداخله غیر حیطه ی وظایف در حوزه های اجتماعی تا اقتصادی و بانکداری یا فرهنگی تا مدیریت تلویزیون و سینماها یا سیاست گذاری تا انتخاب و سفرای اعزامی و .... به حوزه وظایف محوله تخصصی بازگشته و واضح توضیح دهند طب نظامی با مراکز پر تعداد و صرف بودجه های فراوان تحقیقاتی در برخورد با مواردی مانند آنفولانزا ، کرونا ، .... کجا هستند؟
✍️ایکاش امثال حاجی زاده نمایشگاهی از خطوط تولید قطعات خودروهای نظامی از موتور ، گیربکس و بدنه تا تجهیزات داخلی و تایر و غیره برگزار می کردند تا دست اندرکاران صنایع خودرو سازی هم با مشاهده خطوط واقعی تولید تجهیزات نظامی با همتی مضاعف به رفع محدودیتهای خودرویی اقدام کنند. ۷مهر۹۹

  تعداد بازديدها: 3125
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87294
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.