تاريخ انتشار: 30 شهريور 1399 ساعت 23:46:32
فرماندهی جنگ و صلح

✍️سردار قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه امروز در اظهاراتی متناقض تاکید کرد نباید به این شکست های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم بعد اظهار کرد ضروری است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از شکست مفتضحانه آمریکا در زمینه حقوقی و سیاسی حرکت های یک جانبه آمریکا که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین الملل است را رصد و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن علنی مجلس ارائه دهند.
✍️قالیباف مانند بسیاری مقامات حتی ضمن مفتضحانه خواندن شکست های دیپلماتیک آمریکا اما مایل یا مجاز نیست به نقش کلیدی برجام در شکست حقوقی - سیاسی مفتضحانه آمریکا اشاره کند.
✍️قالیباف علی رغم تاکید بر اینکه اگر مردم را فراموش کنیم شکست می‌خوریم و اگر به توان آنها باور داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم پیروزی حاصل خواهد شد توصیح نداد چرا به انتخاب اکثریت مردم به عنوان رییس جمهور کشور تا این حد هتاکی شده و نمایندگان حائز آرای حداقلی ۱۰٪ -۳٪ را تبلور خواست مردم معرفی می کنند؟ توضیح ندادند آیا چنانکه سلامی فرمانده سپاه تصریح کرد اقدام به آغاز جنگ با آمریکا که در اولین گام به فاجعه هواپیمای مسافری اوکراین منجر شد هم متکی بر خواست و اراده مردم بود؟
✍️سردار قالیباف در حالی اظهار کرد که وظیفه مجلس است مردم را قوی کند ، اما توضیح نداد که کدام اقدام و مصوبه ۱۲۰ روزه مجلس یازدهم به تقویت و قوت مردم منجر شده است و بسته سیاستی قانون گذاری مجلس که در حضور رهبری مدعی شدند کجا است؟
✍️بنظر می رسد با توجه به تجربه جنگ تحمیلی که علی رغم ۳۲ سال پس از خاتمه هنوز هیچ مقام و نهادی مسئولیت نپذیرفته و همه فقط قهرمانانه از خود می گویند و دلایل شکست ها و خسارات انسانی و مادی را به دیگران نسبت می دهند . ضروری است [فرماندهان] از پراکنده گویی و تمایل به آغاز جنگ ممانعت و افراد موظف به اظهار نظر در حد و سطح مسئولیت محوله باشند تا مردم ایران ناخواسته و با خودسری برخی مقامات غیر مسئول متحمل جنگی غیر قابل پیش بینی نشوند. ۳۰شهریور۹۹

  تعداد بازديدها: 3161
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87241
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.