تاريخ انتشار: 14 شهريور 1399 ساعت 01:28:20
توضیحات مهم روحانی درباره برق مجانی + جزئیات

رییس جمهوری گفت: مردم روستا باید مانند شهرنشینان از خدمات بهره مند باشند آبادانی روستا یعنی حرکت در زمینه تولید و مهاجرت معکوس.

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو اظهارداشت: بسیار خوشحالم که بیست دومین افتتاح بزرگ ملی خواهشم داشت. از خداوند طلب توفیق می‌کنم که تا پایان سال هر هفته بتوانیم افتتاح بزرگ ملی را در بخش‌های مختلف برای آبادی ایران داشته باشیم.

رییس جمهوری ادامه داد: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم به دلیل این که تلاش بسیار وسیعی به کار گرفته است که ما در ایران از لحاظ استفاده از آب و برق بتوانیم ایران با کشورهای دیگر حتی پیشرفته مقایسه کنیم. مردم در شهرها صد در صد و در روستاها نزدیک ۹۹ درصد از برق استفاده می‌کنند همه خانوارهای روستایی ۲۰ نفره دارای نعمت برق هستند حتی خانواده‌های ۱۰ نفره و در بعضی مناطق حتی کمتر از آن از برق استفاده می‌کنند.

روحانی گفت: مردم روستای مانند شهر باید از نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی و امکانات راه، برق، آب، مخابرات و گاز برخوردار باشند. آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید آبادانی در روستا یعنی حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم در همه روستا که این کار بزرگ و عظیمی است.

وی ادامه داد: می توانیم اعلام کنیم هر ۵۰ روز قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم خیلی آمار هیجان انگیزی برای مردم است که باعث آبروی کشور است. این که هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کنیم. اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می گیرد.

روحانی افزود: این معنایش این است که در زمینه زیر ساخت و نیازمندی‌های حیاتی و سلامت مردم اقدامات بسیار اساسی انجام می‌گیرد. از ۱۸۸ سد کشور ۴۴ سد در این دولت به افتتاح رسیده و سدهای دیگر هم در حال تکمیل است امیدواریم تا در این دولت این سدها به بهره برداری برسد چرا که آماده کردن زیرساخت های لازمه توسعه است.

روحانی با ابراز خوشحالی برای دادن پاداش به کم مصرف ها، تصریح کرد: وزارت نیرو پیشنهاد برق مجانی را ارائه کرد و این پیشنهاد در دولت تصویب شد و سی میلیون نفر از دو ماه آینده پولی برای مصرف برق نمی دهند و تا زمانی که کم مصرف هستند، برق آنها مجانی است. این یکی از آرزوهای ما بود که هدیه ای به مردم کم درآمد و کم مصرف برق بدهیم. این طرح بیشتر شامل حال روستاییان می شود.

  تعداد بازديدها: 2217
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87117
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.