تاريخ انتشار: 08 شهريور 1399 ساعت 15:53:41
مراقبت عاشورایی

✍️پس از ابلاغ دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر موارد بهداشتی طبق روال معمول که کور رنگان فضای [...] سیاست زدگی جبهه بندی های [...] آغاز گردید ، برخی بر منبر محرم ستیزی خواندند و دعوت به قیام علیه ستاد عاشورا گریز کردند و برخی متقابلا جهالت و سیه دلی عناصر عقل گریز و خرافه پرست را از عوامل اصلی شکل گیری فاجعه کربلا علیه کاروان عاشورایی نامیدند.
✍️مقام معظم رهبری اما با صراحت و روشنی تبعیت محض از دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام و حتی در چند نوبت خود را مقید محض به دستورالعمل های اعلامی نامیدند ، رهبری در ادامه نیز با برپایی محفل انس روضه خوانی در حسینیه خالی از جمعیت امام خمینی ، بر ضرورت توجه به اصل برپایی مراسم پاسداشت آگاهی بخش و عزاداری سیدالشهدا علیه السلام تاکید فرمودند.
✍️فارغ از حماقت سازی ابتدایی برخی عناصر افراطی و عقلانیت گریز ، اما این روزها با دو تصویر همزمان متقابل در برابر فهم و باور عملی به دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا مواجه ایم که باید مورد بررسی و توجه جدی جامعه قرار گیرد.
✍️ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور حفظ سلامت آحاد جامعه و پاسداشت تلاش بی وقفه کادر درمانی کشور وفق دستورالعمل کرونایی همچنان به فاصله گذاری اجتماعی بعنوان مهمترین راهکار موجود پیشگیری از گسترش کم و کیف سرایت ویروس تاکید دارد.
✍️هیئت های بسیار پر شمار آماده برپایی خیمه ی عزاداری سالار شهیدان بی هیچ هیاهو و با پرهیز از ابتلا به بازی های عالم سیاست زدگی آرام آرام به آماده سازی شرایط خاص محیط هیئت ها اقدام و طی روز و شب های گذشته همه در تمام نقاط کشور و حتی تمام نقاط جهان که میزبان عزاداران است می بینیم که در نهایت درایت ضمن رعایت تمام دستورالعمل های ابلاغی مراسم سخنرانی ، روضه و عزاداری با شکوهی واقعا بی نظیر برپا و در حال برگزاری است.
✍️این روز و شب ها شاهدیم که هیئت های بزرگ تهران و سایر شهرها علی رغم پذیرایی از دهه ا هزار عزادار باکفایت ، مقید به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی هستند . عزاداران مراسم بزرگ حسینیه اعظم زنجان ، اردبیل ، تبریز ، یزد ، شیراز ، اصفهان و مشهدالرضا و ... در این روزها فوق العاده بوده و هستند.
✍️اما ... ترافیک مسیرهای منتهی به شمال کشور همچنان سنگین و علی رغم تاکید مقامات استانی به شرایط عبور از وضعیت قرمز همچنان برخی در ادامه سفر مقید و اصرار دارند.
✍️قصد از ذکر دو واقعیت مذکور با هدف دو گانه سازی و حتی اعتراض به بی توجهی مسافرین نیست ، بلکه تاکیدی بر التزام عملی ما اهل هیئت بر حفظ سلامت خود و سایر هموطنان بر قدردانی و سپاسگزاری ملی در برابر مجاهدت شبانه روزی کادر درمانی است . فریاد بر همه آنهایی است که حتی در صدد دوگانه سازی اخلاق گریز و دین ستیز ضرورت رعایت بهداشت و عشق به سالار شهیدان بودند.
✍️اما امروز یکی دیگر از وجوه رفتار هیئتی نمایان شد که ملت نازنین هیئتی ایران برداشت متفاوتی از هیئت دارند ، هیئت چنانکه در این روز و شبها تکرار کرد باید نماد و پیشگام عقلانیت مشروع باشد . باید منعطف و بری از خرافه باشد . باید به سان یگانی نظامی با نظمی کم نظیر بر رفع اولویت و مصالح جامعه اقدام کند.
✍️محرم امسال نذورات در قالب بسته های اهدایی در حال تحویل و تقدیم با خانوارهای نیازمند است . به جلوه ای عالی از تحقق منویات خاندان معظم نبی مکرم (ص) تبدیل شده است .
✍️امید اینکه با پرهیز از دوگانه سازی های مخرب و ضمن حفظ حرمت همه ی هم وطنان و با پرهیز از مبالغه وآالودگی به سیاست بازی بر تقیّد و مصلحت پذیری اجتماعی تا نظم و انعطاف پذیری فرهنگی ملت هیئتی ایران تاکید و اقلیتی که به هر دلیلی که نمی دانیم را برای بازگشت به این رفتار ملی ملت هیئتی ایران ترغیب و تشویق نماییم.
✍️محرم امسال حامل اتفاق دیگری هم بود اینکه هیئت های خاص با سبک و سیاق متفاوت هم از خیمه های خود خارج و با سادگی به میان جامعه آمدند تا در میان و با مردم کوچه خیابان عزاداری به سبک عامه مردم را پس از سال ها تجربه کنند . اینکه مداحان بنام ، در کنار خیابان با وانت حرکت کنند و پیام آور رعایت سلامت هم باشند ، اینکه در جمع انبوه مردم و فارغ از فضای خاص به سبک معمول و بی حاشیه با مردم همنوا گردند بسیار مبارک بود.
✍️محرم امسال فرصت کم نظیری است تا همه از اهل منبر ، اهل تریبون و کلاس تا ما مردم بفهمیم و بیاموزیم که در برخورد با هر پدیده و تصمیم متفاوت و متمایز از روند معمول می توان با پرهیز از منیّت ، خود گرایی ، تحقیر دیگران عبور کرده ، از دوگانه سازی تقابل تکفیر و جهل ستیزی بی سرانجام و بد فرجام بپرهیزیم . بتوانند جامعه را از ابتلا به کشمکش های بی ثمر سیاست بازی و کینه جویی رهایی بخشیده و جز مصلحت مردم عزیز کشورمان را نبینند.

  تعداد بازديدها: 3410
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87078
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.