تاريخ انتشار: 31 مرداد 1399 ساعت 19:33:34
مولفه بی بدیل اقتدار ملی

✍️پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا و تیم همکارش برجام را بعنوان بدترین و سیاه ترین توافق تاریخ آمریکا نامید که تماما با درایت تیم مذاکره کننده ایرانی به نفع ایران تنظیم شده است ، ضمن مخالفت با خواست جهانی برجام را مانند تعداد دیگری از توافقات دو و چند جانبه و جهانی یکطرفه ترک کرد . بخشی از جریانهای سیاسی و مقامات کشورمان نیز همزمان و همصدا برجام را در راستای منافع آمریکا اعلام و مخالفت با برجام را بر خود فرض دانستند.
✍️طی این سالها جریان داخلی خواسته یا نادانسته هماهنگ و همصدا با ساکنان کاخ سفید آمریکا ، با تمام توان و بضاعت علیه موفقیت برجام موضع گرفته و عمل کردند ، هر چند آمریکا علی رغم جریان همسوی داخلی معتقد است برجام بزرگترین شانس و فرصت ایران برای دستیابی به رشد و  توسعه برنامه هسته ای غیر قابل بازگشت بود ، در حالیکه جریان داخلی مدعی سقوط تا نابودی توانمندی و دستاورد هسته ای ایران است.
✍️اما سازمان انرژی اتمی ایران با استناد به نظارت ۲۴ ساعته و راستی آزمایی روزانه سازمان بین المللی اتمی مدعی است طی برجام هیچ برنامه تحقیق و توسعه تا حجم غنی سازی و تولید آب سنگین کاهش یا متوقف نشده ، بلکه علاوه بر بسته شدن پرونده اتهام فعالیت نظامی اتمی در شورای امنیت توانستیم طی برجام به جایگزین سازی نسل اول سانتریفوژهای با نسل هشتم اقدام کنیم ،  بطوریکه ظرفیت غنی سازی با همان تعداد ماشین حدود هشت برابر افزایش دارد ، طی روزهای گذشته نیز سازمان انرژی اتمی ایران در اطلاع رسانی رسمی اعلام کرد برای تحقق ۱۹۰ هزار سو غنی سازی که تامین کننده نیاز سالانه نیروگاه اتمی بوشهر خواهد بود فاصله چندانی نداریم.
✍️اگر نتایج حاصله از بررسی انفجار در فردو توسط دستگاههای ذی ربط را محرمانه و غیر قابل انتشار بدانیم می توان پذیرفت که براساس اظهارات ابتدایی با خرابکاری روبرو و باور کنیم که صنعت هسته ای از نگاه دشمن و همانطور که ترامپ ، پمپئو ، نتانیاها و بن سلمان تاکید می کنند با برجام از مراحل ابتدایی گذشته و قابل مهار و بازگشت نیست.
✍️شاید سوال مناسبی است اگر از تخریب کنندگان داخلی برجام بپرسیم چرا همچنان برای نابودی برجام که شکست اخیر امریکا در شورای امنیت ، بسته شدن پرونده کلیدی اتهام فعالیت نظامی اتمی ، لغو تحریم های فصل هفتمی شورای امنیت و اصرار به لغو تحریم تسلیحاتی ایران است ، حتی با توسل به جعل و تحریف واقعیت نزدیکی صنعت هسته ای به تولید ۱۹۰ هزار سو و طراحی ، آزمایش ، ساخت  و جایگزین سازی سانتریفوژ نسل هشت بجای ماشین های نسل اول را بدنبال داشت کمر همت بستند؟
✍️چرا ستاد کل نیروهای مسلح پس از شکست آمریکا ، اسرائیل و شورای همکاری خلیج فارس به رهبری عربستان در متهم سازی ایران در شورای امنیت و در آستانه لغو تحریم های سازمان مللی معاملات تسلیحاتی ایران بر رونمایی و نمایش پرتاب موشکها و تسلیحات جدید اصرار دارند؟ آیا نمی توانستند رونمایی و نمایش تسلیحات جدید را به بعد از ۱۷ مهر ، روز اعلام رسمی لغو تحریم تسلیحاتی ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل اقدام کنند؟
✍️چرا شورای عالی امنیت ملی نسبت به  [...] پردازی مقامات مدعی پیشرفت عالی قابل راستی آزمایی کشور طی سال های برجام در صنعت هسته ای یا متقابلا مقامات مدعی نابودی صنعت هسته ای کشور ذیل برجام ساکت است؟ چرا دروغ پرداز به جرم نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی ، همسویی با عملیات روانی دشمن یا تلاش برای ایجاد یاس عمومی و در نهایت خیانت به کشور را جهت محاکمه و مجازات در اختیار دادگاه صالحه قرار نمی دهند؟
✍️دبیر کل سازمان ملل ، تروییکای اتحادیه اروپا ، روسیه و چین با اظهار نظر صریح و صدور بیانیه رسمی در مخالفت با اصرار آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران اعلام موضع کردند که طبیعتا به عصبانیت و تندی قابل فهم مقامات کاخ سفید منجر می شود . تندی که می تواند زمینه اقدامات شتابزده و غیر عقلانی تیم ریاست جمهوری آمریکا علی الخصوص در آستانه برگزاری انتخابات باشد . لذا ضمن ادامه فعالیت مبتنی بر ابتکار عمل تیم کلان دیپلماسی کشور برای حفظ همراهی جهانی باید نیاز به همدلی و همصدایی ملی توسط تمام مقامات ، جریان های سیاسی ، مراکز و آحاد مردم درک شده و بدانیم همسویی و همصدایی ملی مولفه قدرت و اقتدار بی بدیل جمهوری اسلامی ایران است. ۳۱مرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4119
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87019
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.