تاريخ انتشار: 19 مرداد 1399 ساعت 23:03:06
ورَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ

✍️خروج برایان هوک مسئول پرونده ایران پس از جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور به عنوان دو چهره مشهور ضد ایرانی حتما در کلیت سیاست خارجه و موضع گیری های راهبردی کشورمان اهمیت چندانی ندارد ، اما در عین حال می تواند متاثر از پذیرش شکست راهبردهای اجرایی کاخ سفید در برابر جمهوری اسلامی ایران باشد.
✍️اینکه نفرات انتخابی بجای امثال بولتون و هوک چه دیدگاه و توان طراحی راهبردی خواهند داشت هم نکته حائز اهمیتی نیست ، چرا که ما همواره در برابر کلیت سیاست خارجه ایالات متحده ایستاده و حتی در موارد خاص پذیرش مذاکره مستقیم و با واسطه گفتگو در خصوص رابطه دو کشور را بدون تحقق پیش شرط های اعلامی ایران نپذیرفتیم.
✍️اما امروز شاهدیم ترامپ که چون امثال بوش با گارد کاملا ضد ایرانی وارد کارزار انتخاباتی شده بود و فشار حداکثری را که انصافا هم حداکثری است برای اتمام کار کشورمان طراحی و اجرایی کرد این روزها با برکناری دو عنصر کارآزموده به شدت ضد ایرانی بولتون و هوک ، عملا ناچار از پذیرش سطحی تغییر در شرایط انتخابی است.
✍️ترامپ در کمپین انتخاباتی جمعه اظهار کرد من با پیروزی بر جو بایدن از شانس بیشتری برای مذاکره و معامله با ایرانیان برخوردار خواهم بود ، چنانکه بایدن در اظهارات انتخاباتی بازگشت به برجام و ادامه مذاکره با ایران را از اهداف خود اعلام کرده است.
✍️اینکه ما آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن ایران می دانیم و متقابلا آمریکا ما را محور شرارت و بزرگترین مانع و تهدید بسط قدرت جهانی خود می شناسد قطعا با تغییر افراد و جریانات سیاسی حاکم و حتی آغاز مذاکره و دستیابی به انواع توافقی جهانی مانند برجام قابل تغییر نیست ، ضمن اینکه نباید از هر راهکار معقول ، مشروع و قابل دسترس ممکن برای کاهش فشار و ایجاد فرصت های جدید منطقه ای و جهانی برای ایران غفلت نکنیم.
✍️انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب رای مجدد ترامپ به رسم معمول می تواند به دلیل استمرار ریاست ترامپ فرصت تشدید فشار علیه کشورمان باشد ، اما واقعیت این است که دیوار گروه ضد ایرانی کاخ سفید ترک برداشته و اهداف اعلامی راهبرد فشار حداکثری چهار ساله محقق نشده است فلذا حتی با انتخاب مجدد ترامپ مانند وعده انتخاباتی بایدن باید شاهد اصلاح رویه به سمت اعلام تمایل بازگشت به مذاکره باشیم.
✍️انتخابات ریاست جمهوری ایران در معادله مذکور چون انتخابات آمریکا قابل توجه نیست ، چرا که رییس جمهور آمریکا عملا رهبری کشورش را در اختیار داشته و فرماندهی کل قوا و سیاست گذار کشورمان براساس اصول متعدد علی الخصوص اصل ۱۱۰ قانون اساسی با مقام معظم رهبری است ، هر چند روسای جمهور و دولت های منتخب قطعا در تسریع و ظرفیت سازی مناسب برای تحقق فرامین و سیاست های ابلاغی رهبری از اهمیت ویژه برخوردار هستند.
✍️بهر حال دوره بعد از انتخابات پیشرو را کم فشارتر از شرایط فعلی ارزیابی و باور داریم فشارهای ویرانگر و خردکننده را به لطف الهی ، صبر و پایداری مردم و تلاش مجموعه مدیریتی کشور پشت سر گذاشته و سربلند گشایش در سختی را خواهیم دید چنانچه بشارت فرمود؛ وَوَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ (۲) الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ (۳) وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ (۴) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (۵) که سران سه قوه هم طی روزهای گذشته فقط بر همدلی و هم پوشانی در نشست های کاری تاکید کردند . انشاءالله که بتوانتد بعنوان ید واحده فصل جدید تفرقه ستیزی دشمن شکن را بشارت دهند. ۱۸مرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4164
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86907
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.