تاريخ انتشار: 16 مرداد 1399 ساعت 22:38:35
سناریوی دشمن سازی

✍️مقامات رسمی و سیاسی لبنان ضمن ابراز تاسف و همدردی با مردم یکصدا از همدلی و همراهی همه برای کاهش آلام لبنان و رفع فوری مشکلات بزرگ ناشی از انفجار عظیم بیروت تاکید و از تمامی کشورها درخواست کردند تا در کمک به لبنان در کنار مردم و دولت این کشور باشند.
✍️متاسفانه پس از انتشار خبر انفجار تا این لحظه برخی از مقامات و رسانه های کشور آمریکا ، اسرائیل ، عربستان و ایران انفجار بزرگ بیروت را ناشی از تهاجم مستقیم یا اقدام خرابکارانه اعلام کرده و می کنند . چنانکه العرب نزدیک به عربستان و چند روزنامه جریان کیهان تیتر و یادادشت هایی را با تاکید بر همین سناریو کار کردند.
✍️شاید ترامپ رئیس جمهور آمریکا اولین مقامی بود که بلافاصله پس از انتشار خبر انفجار وارد سناریو سازی تهاجم و خرابکاری  شد که البته فورا توسط سایر مقامات مسئول آمریکایی اصلاح گردید.
✍️مقامات کشورمان در اقدامی معقول ضمن همدردی با مردم و دولت لبنان به فاجعه خسارات و ویرانی ناشی از انفجار اشاره و بر آمادگی در ارسال کمک فوری بشردوستانه کشورمان تاکید و اولین محموله نیز صبح دیروز توسط هلال احمر کشورمان وارد بیروت شد.
✍️اما چرا جریان رسانه ی کیهان از اولین ساعت انتشار خبر انفجار و همسو با امثال ترامپ و رسانه های افراطی عربستان بر سناریو ی تهاجم و خرابکاری توسط دشمن اصرار دارند ، قابل تامل و نیازمند بررسی جدی است که باید توسط دستگاه های مسئول و کارشناسان مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
✍️چرا جریان مطبوعاتی تیتر صبح امروز را علی رغم انتشار اطلاعات اولیه مبنی بر موجودی کود شیمیایی (نیترات آمونیوم) که به مواد انفجاری تنبل یا تاخیری شناخته می شود ، انبارهای گمرک در کنار موجودی انبار آتشبازی دچار حادثه شده و انفجار دوم (اصلی) را رقم زده است ، اصرار به اصابت موشک دارند.
✍️متاسفانه برنامه گفتگوی شبکه خبر تلویزیون چهارشنبه شب با حضور حسین رویوران کارشناس حوزه عربی تلویزیون کود (نیترات آمونیوم) را مواد انفجاری نظامی و فاقد کاربرد کشاورزی  که باید این حجم دپوی مواد منفجره در گمرک بیروت را قابل بررسی و مشکوک اعلام کردند که توسط کمالی مقدم کارشناس سیاسی- نظامی دوم برنامه با سناریوسازی احتمال خرابکاری عوامل اسرائیل و جریان سد حریری همراهی شد ، سناریوی دشمن سازی مورد تاکید ترامپ ، اسراییل ، رسانه ی عربستان و جریان رسانه ای کیهان را پیگیری کردند.
✍️ترامپ ، اسرائیل و رسانه ی عربستانی ضمن تاکید ابتدایی به مورد حمله قرار گرفتن بیروت به شخص ، گروه و کشوری اشاره نکردند اما جریان رسانه ای کیهان ضمن تاکید بر سناریوی تهاجم به لبنان از آمریکا و اسراییل به عنوان کشورهای حمله کننده به بیروت نام برده اند.
✍️سناریوی تهاجم یا جنگ علیه لبنان جز سه منبع آمریکایی ، عربستانی و ایرانی مذکور توسط هیچ رسانه ، دولت و کارشناسی مورد اشاره قرار نگرفته و همه ضمن تاکید بر لزوم بررسی کارشناسانانه به موضوع همجواری موجودی دو انبار گمرک بندر بیروت اشاره کردند . چنانکه در لبنان نیز صرفا یکی از مقامات گمرکی بیروت جهت انجام تحقیقات مقدماتی در بازداشت خانگی قرار دارد.
✍️نکته جالب اینکه حتی مقامات و رسانه های اسرائیل علی رغم سوابق تمایل به دشمن سازی در مورد اخیر وارد معرکه ی سناریو سازی تهاجم دشمنی مثلا به نام ایران به بیروت نشده و صرفا به انتشار اخبار رسمی لبنان و رسانه های مستقل اکتفا کرده است.
✍️حتما بسیاری از مردم ایران نیز مانند مردم جهان نمی دانند که سالانه هزاران هزار تن مواد مشابه جهت مصارف کشاورزی و باغی در کشورها توزیع و کشاورزان و باغداران همواره و در تمام روزهای سال انبارهای کوچکی با موجودی ۵۰۰ کیلو تا چند تن مواد مشابه انبار گمرک بیروت را برای مصارف کشاورزی و باغی روزمره در کنار محل زندگی خود نگهداری می کنند.
✍️شاید در حاشیه موضوع تاسف آور انفجار بیروت باید به این سوال نیز پاسخ داد که چرا رسانه ی عربستانی و جریان کیهان سناریو سازی تحت عنوان تهاجم دشمن به بیروت را مطرح و پیگیری می کنند؟ چرا تصور می کنند همه چیز را باید در سایه دشمن سازی توضیح داد؟
✍️شاید سوال مناسب دیگر این باشد که چرا مقامات و دستگاه های ذی ربط که حتی مطلب مندرج در یک نشریه دیواری دانشجویی را تحت عنوان تبلیغ و اقدام علیه نظام تا دادگاه می کشانند ، در برابر تلاش همزمان جریان کیهان همسو با ترامپ ، اسرائیل و برخی رسانه های نزدیک به عربستان سکوت می کنند. ۱۶مرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4357
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86890
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.