تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 ساعت 22:29:20
جمهوری رضا خانی !!!

✍️دیروز به نقل از آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع عظام تقلید قم نوشتند به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت در زمان رضاخان با عاشورا چه کردند اما همه دیدند که کاری از پیش نبردند.
✍️هنوز امیدوارم خبر مذکور توسط دفتر آیت الله مکارم تکذیب گردد تا پس از چهل سال شاهد مقایسه عملکرد خیر خواهانه جمهوری اسلامی ذیل حاکمیت مطلقه ولی فقیه با اقدام عمله ظلم و ضد دینی رضا خان قلدر توسط یکی از مراجع تقلید اهل انقلاب اسلامی نباشیم.
✍️اینکه افراد حتی در سطح مراجع تقلید پس از عمری تدریس و پرورش طلاب دینی در انتخاب کلام چنین سهل انگار بوده حاکمیت اسلامی و جنایت رضا خانی را همسان بدانند واقعا حیرت انگیز است اینکه وحشیگری حاکم ضد دینی در برخورد با مظاهر دینی از حجاب زنان تا برپایی مجالس محرم با تلاش حاکم اسلامی برای حفظ سلامت و جان مردم به ضدیت با باورهای دینی تعبیر و تبلیغ گردد قطعا با هیچ مبنای شرعی و عقلی سازگار نیست.
✍️مراجع تقلید همواره برای القاء ضرورت تقلید مردم در امور فقهی از مجتهد جامع الشرایط به ذکر مثال نخ نمای تبعیت عقلانی مردم از تشخیص و تجویز پزشک استفاده می کنند اما امروز آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید قم و صاحب مدرسه بزرگ دینی در موضع گیری حیرت انگیز تجویز درمانی جهان شمول سازمان درمانی کشور تحت امر ولی فقیه را با عمل ضد دینی مستبدی به نام رضا شاه برابر و لازم الانکار اعلام می کند.
✍️آیت الله مکارم در ادامه فرمودند شکی نیست که اصولی داریم که به‌ هیچ‌ وجه نمی‌توانیم آنها را رها کنیم و از جمله آنها مسئله عزاداری محرم و صفر است بی آنکه توضیح دهند عزاداری محرم و صفر با استناد به کدام آیات و روایات جزو اصول فکری ، فقهی و مذهبی اسلامی و شیعی شناخته می شوند؟
✍️تمامی مراجع شكستن نماز واجب که بالاترین وجه عبادت است به اختيار حرام می دانند . اما مگر براى حفظ مال هر چند ناچیز نمی توان نماز را شکست؟ آیا احکام اقامه نماز تابع شرایط نمازگزار نیست؟ آیا اقامه نماز بدون وضوع ، در حال دویدن و جنگیدن ، با البسه خونین و بسیاری دیگر تعطیلی نماز بود؟
✍️مگر ادای روزه که از فروع مسلم دین و از واجبات بزرگ الهی است به حکم آیه شریفه فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کَانَ مَرِیضاً أَوْ عَلَی سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُرِیدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لاَ یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ حرام نیست؟
✍️شایسته نیست آیت الله مکارم با ادبیات فلان مداح به گونه ای سخن بگویند که گویی مالک و صاحب مراسم عزاداری محرم و صفرند چنان سخن نگویند که گویی ولی فقیه که حکم بر وجوب شرعی و عقلی تبعیت از دستور ستاد ملی کرونا را صادر فرمودند و آنهایی که با تلاش شبانه روزی به مجاهدان خط مقدم جبهه جهاد سلامت و شهادت شناخته می شوند محروم از معرفت محرم و پناه بر خدا مبتلای به عمل شیطانی رضا خان در مقابله با عزاداری سیدالشهدا معرفی گردند.
 ✍️اینکه آیت الله مکارم در ادامه فرمودند باید متولیان امر در این خصوص توجه کافی و لازم را داشته باشند تا هم دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم مورد توجه قرار گیرد و هم پروتکل‌های بهداشتی و سلامت آنان حفظ شود که حتما سخنی مقبول اما رافع اتهام سازی مبتنی بر مشابه سازی جهاد سلامت علیه شیعیان محب سیدالشهدا علیه السلام با دین ستیزی رضا خان نیست.
✍️امید که همه علی الخصوص اهل منبر به یاد داشته باشند محرم و بزرگداشت عاشورا صرفا گرامیداشت فاجعه انسانی به دست حاکمی ظالم و فاسق نیست که حماسه سرایی عدالت طلبی و ایستادگی بر حقوق حقه مردم توسط امام بر حق است . حماسه شکل گیری ایثاری بیزرگ که به فرموده پیام آور عظمای کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیه ما رأيت الا جميلاً"که به خدا قسم جز زیبایی نیست. ۸مرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 3968
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86825
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.