تاريخ انتشار: 26 تير 1399 ساعت 23:20:41
چرا همه مخالفند

✍️دیروز حدود ۱۳۰ نماینده در رای گیری مهم انتخاب دو عضو صندوق توسعه ملی و هیات رئیسه ی کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان شرکت نکردند . اینکه ۱۳۰ نماینده در کجا و مشغول چه امور مهمتر از وظیفه نمایندگی بودند شاید روزی به صلاحدید هیات رئیسه به اطلاع آحاد مردم و ما رای دهندگان نیز رسانده شود . بهرحال برخلاف نظر قالیباف که در تلویزیون گفت نمی شود نماینده بود و در میدان نبود شاهد است که می توان نماینده شد و در مجلس هم نبود.
✍️مجلس پس از فراعت از بازی ۴۰ روزه اعتبار سنجی نماینده گچساران ، [...] سرمستی برخی نمایندگان علیه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه که با سکوت رئیس مجلس و هیات رئیسه همراهی شد بلافاصله به طرح موضوعات جنجالی مانند دو گانه طرح ۲۰۰ امضایی سوال از رئیس جمهور و طرح استیضاح رئیس جمهور رسیدیم . جنجال سازی که با استقبال و انعکاس تبلیغیاتی رسانه های بیگانه و ضد انقلاب همراه بود . طرحهایی که پس از برخورد صریح ، روشن و تند مقام معظم رهبری بی هیچ سر و صدایی به محاق رفت.
✍️مصاحبه فارس با حجت الاسلام سید مرتضی حسینی عضو دو دوره کمیسیون فرهنگی مجلس اگر چه به [...] بلافاصله از خروجی فارس حذف شد اما همه به حد کفایت دیدند تا اطمینان کنیم مجلس یازدهم قطعا با غیبت عالمان آزاد اندیشی چون دکتر علی مطهری فرزند استاد شهید مرتضی مطهری ، قطعا قادر به تحقق حداقل شاخص های [...] سیاسی - اجتماعی نیز نخواهد بود.
✍️اینکه چرا علی رغم ثبت و ضبط لحظات تهاجم مسلحانه و بسیار خشن سه سارق آبان ۹۸ به طلا فروشی و مراکز عمومی که البته توسط وکلای متهمان تکذیب می شود حتی به همگرایی عناصر به اصطلاح اصولگرا با رضا پهلوی و سایر گروههای ضد انقلاب تا وزارتخارجه آمریکا برای لغو حکم اعدام و اعاده دادرسی منجر شده به تنهایی موضوعی مهم و قابل تامل است.
✍️اینکه هر دادگاه امنیتی و مفاسد مالی بزرگ باید منحصر به نام چند قاضی با صدور احکام قابل پیش بینی باشد واقعیتی است که می تواند از دلایل بی اعتمادی عمومی بسیاری به سلامت و آراء صادره نیز باشد.
✍️مخالفت فراگیر داخلی و خارجی با حکم اعدام توسط قاضی صلواتی رئیس دادگاههای امنیتی موضوعی است که خواسته و ناخواسته می تواند تلاش رئیسی برای ترسیم چهره مترقی و عدالت محور از قوه قضائیه را در آغاز متحمل شکست و به پایان می رساند.
✍️اما در پنجمین سال توافق ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و اروپا یادآوری برخی مواضع با توجه به رجز خوانی های این روزها شاید جالب توجه باشد.
????سرلشکر فیروز آبادی ریاست سابق ستاد کل نیروهای مسلح شاید اولین مقامی بود که این پیروزی بزرگ را به رهبری ، مردم ایران و مسئولین تبریک گفت ، هر چند به فاصله کوتاهی از مسئولیت ستاد استعفا داد.
????دکتر قالیباف نوشت برجام بطور کلی و بدون شک موفقیت بزرگی است ، وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌ کننده ایران و به‌خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم ، من هم از برجام پاسداری می‌کنم هر دولتی غیر از این دولت بود همین مسیر را می‌رفت ، مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است.
????دکتر ولایتی مشاور عالی رهبری نوشت: ما حتماً باید مذاکره می‌کردیم ، این تصمیم نظام بود ، تصمیم فرد نبود نظام طرفدار مذاکره بود چه در دولت قبلی و چه در این دولت و اگر این مذاکرات انجام نمی‌شد گزینه دیگر جنگ بود.
????محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام گفت: حقيقتا آقايان ظريف و صالحی و شمخانی مجاهدت بزرگی كردند و به فرجام رساندن این مذاکرات در مقابل شش قدرت بين المللي كار ساده ای نبود . با برجام توانستیم پروژه ی منزوی سازی ایران را بشکنیم امروز فرزندان و سربازان رهبری از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند.
????دکتر احمد توکلی نماینده اسبق مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: تلاش دیپلماتیک صورت‌گرفته بسیار گران قیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان را فربه می‌سازد . من با این موی سفید و به عنوان یک اقتصاددان به شما می‌گویم اگر برجام را به سرانجام نرسانیم دچار مشکل می شویم.

  تعداد بازديدها: 4031
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86738
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.