تاريخ انتشار: 09 تير 1399 ساعت 00:07:51
مدیریت بی کفایت

✍️سردار قالیباف رئیس مجلس یازدهم شاید با تکیه بر حدود ۴۰ سال سابقه فرماندهی عالی نظامی ، انتظامی ، ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و شهرداری تهران از شجاعت لازم برای بیان نکاتی از این دست برخوردار شده است.
✍️سردار قالیباف ریاست مجلس معتقد است مشکلات ایران ناشی از فقدان امکانات و منابع مادی نیست بلکه ریشه در ناکارآمدی و ضعف مدیریت کشور دارد. تاکید می کند که اقدام ما مسئولان هستند که مردم کشور را فقیر یا ثروتمند می کنند یا شرایطی ایجاد می کنند که برخییی مجبور به اجاره و پشت‌بام خوابی شوند.
✍️هر چند سردار قالیباف می توانست به دلایل گور خوابی بخشی از مردم در دوران شهرداری تهران ایشان هم اشاره کند یا به گزارشهای تلویزیون طی سالهای ۹۲-۸۹ در مورد بیمارانی که به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه بدون درمان در خیابانهای خلوت تهران رها می شدند ، نوزادانی که تا تسویه حساب در بیمارستان گرو نگاه داشته شدند.
✍️البته اجاره پشت بام خوابی برخلاف تصور قالیباف علی رغم زشتی و حقارت آمیز بودن برای نظام ما پدیده جدیدی نیست ، شاغلین دهه پنجاه بازار تهران و بازارچه های اطراف این پدیده را به خوبی می شناسند ، یا اجاره نشینی مشترک دو خانواده در یک آپارتمان صد متری که این روزها خبرساز شده است متاسفانه موضوع جدیدی نیست.
✍️مع الاسف حتی در دهه هشتاد به دلیل فشار مالی وارده به مردم شاهد بودم که مدیران میانی و کارکنان برخی دستگاههای دولتی برای سکونت مشترک کم اجاره دو خانواده در یک آپارتمان باید مدتها در صف دریافت تسهیلات منتظر می ماندند.
✍️آیت الله لاریجانی ریاست سابق قوه قضاییه حتما مانند مرحوم آیت الله شاهرودی برای مبارزه با فساد درونی قوه تلاش کردند اما جایگاه ممتاز امثال مرتضوی در دوران شاهرودی و طبری در دوران لاریجانی نشان از عمق فاجعه در ساختار دستگاه قضایی دارد.
✍️چنانکه مرحوم ایت الله شاهرودی نتیجه مدیریت ده ساله آیت الله یزدی بر قوه قضاییه را ویرانه نامید و در دیدار حضوری سال ۸۹ تاکید کرد که در سال دوم ریاستش اطمینان داشت که قوه قابل اصلاح نیست.
✍️حتما برخورد با فساد یکی از معاونین حفاطت اطلاعات قوه قضاییه یا قاضی مرتضوی می تواند نمونه قابل استناد دوران مدیریت ده ساله لاریجانی باشد اما به فرمایش معاون اول قوه ، محسنی اژه ای که دور قبل هم در این مسئولیت قرار داشت قادر به مشاهده و تشخیص غده ی فاسدی به بزرگی طبری ، قاسم زاده ، منصوری و بسیاری در کلیدی ترین نقاط قوه نبودند؟
✍️سردار قالیباف به درستی بر ضعف و ناکارآمدی مجلسی که در راس امور نیست تاکید کردند . اما باید به سرعت مشخص کنند چگونه با مجلسی متشکل از حداقل ۱۱۰ نماینده دارای سوابق یک تا چهار دوره نمایندگی و حداقل ده رئیس کمیسیون در ادوار قبل هم ریاست کمیسیونها را عهده دار بودند ، نمایندگانی که حتما در حقارت پذیری و سقوط مجلس از راس امور مورد نظر سردار قالیباف مشارکت داشتند به سمت اصلاح و بازگردان قدرت به مجلس عمل خواهند کرد.
✍️مجلس باید با عبور از روزهای آغازین مشخص کند که چگونه و با کدام برنامه مشخص ، دست یافتنی و موثر در صدد بهبود و مداوای بیماری مزمن مفسده ساز و مولد فقر مدیریت چهل ساله خواهد بود؟ همانطور که در مطلب  فقر ۷۰٪ مردم ایران به نقل از آیت الله مصباحی مقدم نماینده چهار دوره مجلس و مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آوردم که مدیریت ناکارآمد ۷۰٪ مردم ایران را گرفتار زندگی زیر خط فقر کرده است؟
✍️اما به مجلسی که حتی طی یک ماه قادر به تصمیم گیری شفاف در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت نماینده گچساران با سوابق مدیریت اجرایی ، دو نوبت تایید شورای نگهبان ، رزمنده و جانباز دفاع مقدس ، خانواده معظم شهید ، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قبل و ریاست کمیسیون تعیین اعتبار همین مجلس برخوردار است برای بازپس گیری راس امور و تعجیل در ریل گذاری صحیح چه انتطاری می توان داشت؟
✍️مجلسی که صلاحیت بخشی از نمایندگانش در شعبه تعیین اعتبار و کمیسیون تحقیق توسط نماینده قم با سابقه سه دوره نمایندگی و جا ماندن دور قبل ، از تهران مورد اعترض و اتهام تبانی و فروش رای قرار گرفتند ، نماینده معترضی که شاید در صدد بدست آوردن عنوان و وجه ی لیدری مبارزه با فساد باشد.

  تعداد بازديدها: 3880
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86620
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.