تاريخ انتشار: 06 تير 1399 ساعت 21:46:22
از تکرار سه باره عبارت «می کشیم» از زبان نصرالله تا اعلام تاسیس پایگاه دائمی سپاه در اقیانوس هند / واکنش روزنامه‌های اسرائیلی به تحولات جدید منطقه چه بود؟

تکرار سه باره عبارت «او را می‌کشیم»، از زبان سید حسن نصرالله، نشان دهنده تاکید و جدیت وی است. اما پیام‌هایی که پیش از سخنرانی او و پس از آن بیان شدند، حاکی از تحولات بزرگ و مهمی در هفته‌های آینده است.

علی فواز در المیادین نوشت: تکرار سه باره عبارت «او را می‌کشیم»، از زبان سید حسن نصرالله، نشان دهنده تاکید و جدیت وی است. اما پیام‌هایی که پیش از سخنرانی او و پس از آن بیان شدند، حاکی از تحولات بزرگ و مهمی در هفته‌های آینده است.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: در بحبوحه حوادثی که از آغاز سال ۲۰۲۰ شاهد آن هستیم، سخنرانی سید حسن نصرالله، از نظر پیام‌ها و زمان بندی آن، اهمیت زیادی دارد. برای فهم ابعاد تحولات، کافیست نگاهی داشته باشیم به روزنامه‌های اسرائیلی.

از ابتدای سال جاری، حوادث پی در پی روی دادند. با ترور سردار سلیمانی، عامل زمان از کنترل خارج شد، حداقل در ظاهر اینگونه به نظر رسید و اختلالاتی در موازین قوا در سطح منطقه و جهان، ظاهر شد.

آنچه که مبالغه و خیال به نظر می‌رسید، پس از شیوع کرونا در سطح جهانی، بوقوع پیوست. امپراطوری آمریکایی در حال از دست دادن قدرت خود است، اما نمی‌خواهد باور کند که دیگر تاثیر آن مانند گذشته نیست. هفته گذشته، پر بود از پیام‌های ملتهب، که با صحبت‌های سید حسن نصرالله به اوج خود رسید. دبیر کل حزب الله تاکید کرد: «هر کس ما را بین گزینه کشته شدن با سلاح یا قحطی قرار دهد، سلاح ما در دستمان است، و او را می‌کشیم، می‌کشیم، می‌کشیم.»

این اتفاقات در حالی بوقوع می‌پیوندد که در مرحله جهانی پیچیده‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار داریم. روایت نهایت تاریخ و پیروزی الگوی آمریکایی، در نظر بسیاری از ملت‌های جهان، دیگر پذیرفتنی نیست.

در این میان، به نظر می‌رسد صحبت‌های سید حسن نصرالله به معنای معادله انتقال از دفاع استراتژیک، به هجوم استراتژیک است. ایلیا مغنایر، روزنامه نگار اسرائیلی معتقد است که قانون سزار، بیش از آنکه یک طرح آمریکایی باشد، یک طرح اسرائیلی است که در مقابل طرح «آزادی» محور مقاومت جای می‌گیرد.

بدیهی است که اجرای این قانون به معنای جنگ به قحطی کشاندن سوریه و لبنانی است که درگیر بحران‌های معیشتی سختی هستند. در واقع اسرائیل به این شکل قصد دارد سوریه و لبنان را در شرایطی قرار دهد که امکان دراز کردن دست کمک به سمت انتفاضه فلسطین را نداشته باشند.

این در حالی است که روزنامه عبری جروزالم پست چند روز پیش به عملیات شلیک موشک‌های دور برد ایران که در سال‌های گذشته توسط سپاه پاسداران انجام شد اشاره کرد، موشک‌هایی که به برخی اهداف در سوریه عراق رسیده و در نهایت، پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را هدف گرفت.

علاوه بر این، مرکز مطالعات استراتژیک بیگن السادات، ضربه اخیر ایران به آمریکا را نشان دهنده برتری نیروی هوایی ایران با استفاده از موشک‌های دقیق دانست، که نیروی هوایی آمریکا از مقابله با آن ناتوان بود.

در همین رابطه، محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران، تصریح کرده است که ماهواه ایرانی «نور» روزانه تصاویر دقیقی از آمریکا و فلسطین اشغالی را ارسال می‌کند و در جریان حرکت نفت کش‌های ایرانی به سمت ونزوئلا، پهپاد‌های ایران بر فراز کشتی‌های آمریکایی پرواز می‌کردند.

یک روز بعد، فرمانده نیرو‌های دریایی سپاه، از برنامه کشورش برای ایجاد یک پایگاه دائمی در اقیانوس هند خبر داد، که در سال جاری عملی می‌شود.

در همین اثنا، یمن با سه موشک بالستیک عربستان را هدف می‌گیرد و وزیر گردشگری در حکومت صنعاء اعلام می‌کند این موشک‌ها که به مناطق استراتژیک و نظامی برخورد کرده، پیامی برای تل آویو و واشنگتن در برداشته است و متوجه عربستان نمی‌شود.

ارسال این حجم از پیام‌ها توسط محور مقاومت، خطاب به اسرائیل، طی یک باز زمانی کوتاه، عادی نیست. همچنانکه تاکید آن را از زبان دبیر کل حزب الله با تکرار سه باره عبارت «او را می‌کشیم»، شنیدیم. این پیام‌های حاکی از آن است که محور مقاومت می‌تواند و اگر شرایط اقتضا کند، معادله‌ای که اسرائیل سعی دارد با اجرای قانون سزار بین فلسطین و سوریه و لبنان حاکم کند، محور مقاومت به زودی به ضرر خود اسرائیل تمام می‌کند.

چاک فرایلیک، مشاور امنیت ملی اسرائیل، کسی است که بیش از همه متوجه وخامت و خطرناکی اوضاع شده و هشدار می‌دهد که تصمیم الحاق کرانه باختری به اسرائیل، می‌تواند منجر به وقوع جنگی با اسرائیل در سه جبهه شود.

  تعداد بازديدها: 1482
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86608
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.