تاريخ انتشار: 05 تير 1399 ساعت 20:04:45
در واپسین روزهای فعالیت من، ترامپ هنوز هم می‌خواست با ایرانی‌ها ملاقات کند

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در یک مصاحبه تلویزیونی بار دیگر به اظهار نظر در مورد ترامپ پرداخت و دولت وی را بد توصیف کرد. مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ سیاست تند خود علیه ایران را زیر پا گذاشت، افزود: «ما فشار عظیمی به ایران وارد کردیم اما در واپسین روزهای فعالیت کاری من، ترامپ هنوز هم به دنبال آن توافق بود، می‌خواست با [ایرانی‌ها] ملاقات کند».
 

فارس: «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید سه‌شنبه شب در یک مصاحبه تلویزیونی بار دیگر به اظهارنظر در مورد ترامپ پرداخت.

به نوشته وبگاه «ایندیپندنت»، بولتون در مصاحبه با برنامه «لیت شو» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اذعان کرد که نمی‌توانسته باور کند که دولت ترامپ «اینقدر بد» می‌شود.

اظهارات بولتون در مورد ترامپ در حالی دیشب در این برنامه تلویزیونی مطرح شد که کتاب خاطرات وی در مورد زمان همکاری وی با ترامپ به نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به کتاب فروشی‌ها راه پیدا کرده است.

وی در این مصاحبه عنوان کرد: «با تجربه ۱۷ ماهه همکاری با او (ترامپ)، به دلایل خوب نیز نمی‌توان این کار را دوباره انجام دهم و به همین دلیل به او رأی نخواهم داد.»

وی همچنین افزود که به «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نیز رأی نخواهد داد.

بولتون در گفت‌وگوی دیشب خود گفت: «من نمی‌توانستم باور کنم که این (دولت ترامپ) اینقدر بد می‌شود و من می‌دانم که مردم دیگر می‌گویند که آنها این را از ابتدا می‌دانسته‌اند.»

وی در پاسخ به پرسش مجری این برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه او یک مذاکره‌کننده بین‌المللی است و چطور می‌تواند ساده باشد گفت: «من فکر کردم قطعاً آنها (دونالد ترامپ) می‌خواهد درباره پیچیدگی‌های مذاکرات کنترل تسلیحات و اینگونه موضوعات آگاه شوند. همانطور که در کتاب نوشتم، معلوم شد که این درست نبود.»

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید همچنین در مورد سرنوشت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از آنها (مردم)، با انصاف نسبت به ترامپ، مقایسه‌ای را که من در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون انجام دادم، بررسی کنند. [آنها] به مقایسه با جو بایدن نگاه کنند.»

بولتون همچنین عنوان کرد که جمهوری‌خواهان بر این باورند که ترامپ «تحت فشار از سوی چپ‌گراها به خصوص در این روزهاست.»

مجری این برنامه تلویزیونی گفت: «او (ترامپ) تحت فشار ولادیمیر پوتین و شی‌ جینگ‌پینگ قرار خواهد گرفت. او شخصی است که تمایل دارد منافع مردم آمریکا برای انتخاب مجدد خود بفروشد.»

بولتون همچنین در این مصاحبه ادعا‌هایی مبنی بر اینکه او در ماه نوامبر به یک دموکرات رأی خواهد داد را رد کرد و گفت که او در سال ۲۰۱۶ رأی داد زیرا بر این باور بود که حداقل ما (آمریکایی‌ها) مجبور آن را امتحان کنیم.

بولتون همچنین در مصاحبه دیگری با فاکس نیوز با دمدمی مزاج خواندن رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران، فرح‌بخش‌ترین لحظه زمان حضور وی در این سمت بود.

وی گفت رفتار نامنظم و دمدمی مزاجانه ترامپ بود که او را به استعفا از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید کشاند زیرا این رفتار محافظت از آمریکا و ایمن کردن آن را دشوار می‌کرد.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ سیاست تند خود علیه ایران را زیر پا گذاشت، افزود: «ما فشار عظیمی به ایران وارد کردیم اما در واپسین روزهای فعالیت کاری من، ترامپ هنوز هم به دنبال آن توافق بود، می‌خواست با [ایرانی‌ها] ملاقات کند».

جان بولتون چند روزی است با خبر انتشار کتاب خاطرات خود درباره زمان فعالیت خود در سمت مشاور امنیت ملی دولت ترامپ جنجال‌ساز شده و با انجام مصاحبه‌های مختلف به انتقاد از ترامپ پرداخته و جزئیاتی از کتاب خود را شرح داده است.

کتاب جنجالی جان بولتون روز گذشته بیست و سوم ژوئن (سوم تیر ماه) منتشر شد.

  تعداد بازديدها: 1228
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86604
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.