تاريخ انتشار: 30 خرداد 1399 ساعت 13:19:04
خطری مهم برای مبتلایان به «دیابت»

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت، چهار برابر بیشتر احتمال شکستن استخوان دارند و این خطر با گذشت زمان برای بیماران دیابت نوع ۲ افزایش می‌یابد.

محققان مروری بر بیمارانی که دچار شکستگی لگن یا اندام بودند، انجام دادند؛ آنها دریافتند که افراد دیابتی نوع ۱ احتمال شکسته شدن استخوان را دارند.

آمارها حاکی از‌ آن است که بیماران نوع ۲ هنوز یک سوم بیشتر از افراد غیر دیابتی دچار شکستگی می‌شوند.

نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد، در موارد نوع ۲، خطر با استفاده از انسولین و مدت زمان دیابت افزایش می‌یابد.

یک مطالعه مروری همچنین نشان داده است که مبتلایان به دیابت چهار برابر بیشتر احتمال دارد که استخوان مفصل ران یا یکی از اندام‌هایشان شکسته شوند.

تاتیان ویلاکا، نویسنده این مقاله از دانشگاه شفیلد گفت: دیابت می‌تواند تعدادی از عوارض شناخته شده از جمله مشکلات کلیوی، از بین رفتن بینایی، مشکلات پا و آسیب عصبی را ایجاد کند. با این حال، تاکنون بسیاری از افراد مبتلا به دیابت و پزشکان آنها از این واقعیت آگاه نیستند که آنها در معرض خطر بیشتری برای شکستگی استخوان نیز هستند.

وی ادامه داد: ما باید آگاهی خود را در مورد خطرات بیشتری که افراد مبتلا به دیابت با آن روبرو هستند افزایش دهیم تا به آنها در جلوگیری از شکستگی کمک کند.

ویلاکا با بیان اینکه شکستگی‌ها به خصوص در افراد مسن می‌تواند بسیار جدی باشد، ادامه داد: شکستگی‌های باسن شدیدترین نوع شکستگی در مبتلایان به دیابت است و باعث ناتوانی بسیار زیادی می‌شود.

داده‌های موجود حکایت از ‌آن دارد که حدود ۷۶۰۰۰ نفر در انگلستان هر سال دچار شکستگی لگن می‌شوند و تصور می شود ۲۰ درصد از آنها در طی یک سال در اثر شکستگی جان خود را از دست بدهند.

یافته های کامل این تحقیق در ژورنال Bone منتشر شد.

*نامه نیوز

  تعداد بازديدها: 1045
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86551
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.